شناسهٔ خبر: 29971091 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

یورش رژیم صهیونیستی به منازل فلسطینی‌ها

گروه جهان/ بار دیگر کرانه باختری محل زورگویی رژیم صهیونیستی شد. یکی از مقام‌های حماس در کرانه باختری اشغالی اعلام کرد، نیروهای اسرائیلی شبانه به خانه‌های فلسطینی‌ها هجوم برده و حدود 40 نفر را دستگیر کرده است.

صاحب‌خبر -



به‌گزارش الجزیره، رسانه‌های فلسطینی نیز این خبر را تأیید کردند. یورش نیروهای رژیم اشغالگر پس از آن صورت گرفت که روز پنجشنبه در شهرک یهودی‌نشین جفعات آساف در شرق رام‌الله دو سرباز اسرائیلی با ضرب گلوله جوانان فلسطینی کشته شدند و یک تن نیز در وضعیت وخیمی به سر می‌برد. به‌دنبال آن، سربازان رژیم صهیونیستی طی عملیات‌های جداگانه‌ای چهار فلسطینی را به کام شهادت کشاندند.  به‌گزارش الجزیره، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در مجلس ختم شهید اشرف نعالوت و صالح برغوثی در غزه گفت: «ملت ما به خون شهدای خود متعهد است و خون‌هایی که امروز روی زمین ریخته شد، جز باعث افزایش پافشاری ما بر اخراج اشغالگران از سرزمین فلسطین نخواهد شد و ملت ما قدرت مقابله با رژیم صهیونیستی را دارد و در قبال جنایت‌های این رژیم تسلیم نخواهد شد.
به‌گزارش رأی‌الیوم، حزب‌الله لبنان با ابراز حمایت از اقدام فلسطینی‌ها در بیانیه‌ای گفت: «عملیات جوانان فلسطین در اراضی اشغالی نشان داد که مردم فلسطین مقاومت را تنها راه آزادی خاک خود می‌دانند. ما به مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت به خاطر این عملیات و شهادت اشرف نعالوه و صالح عمر البرغوثی مجریان عملیات‌ برکان و شهرک عوفر تبریک می‌گوییم.»
خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که ارتش اسرائیل در پی این عملیات، محاصره امنیتی گسترده‌ای را بر رام‌الله اعمال کرده است، اما این هم برای نخست‌وزیر این رژیم راضی‌کننده نبود و ساعتی بعد فرمان انهدام منازل دو مجری عملیات رام‌الله را داد و خواست تحریم‌های بیشتری علیه فلسطینی‌ها اعمال شود. محاصره شهر البیره در رام‌الله و لغو مجوز کار خانواده‌های مجریان این عملیات در سرزمین اشغالی از جمله تحریم‌هایی است که با دستور بنیامین نتانیاهو در واکنش به این درگیری‌ها قرار است صورت بگیرد. نخست‌وزیر اسرائیل همچنین دستور افزایش بازداشت اداری اعضای حماس در کرانه باختری و تشدید تدابیر امنیتی در مسیرها و ایجاد ایست‌های امنیتی را داد و اعلام کرد شهرک‌سازی‌ها را با سرعت بیشتری ادامه خواهد داد.
 

کلمات کلیدی

یورش رژیم صهیونیستی

منازل فلسطینی‌ها

مقام‌های حماس

نظر شما