شناسهٔ خبر: 29970703 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مقنی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

اعزام 3 شرکت‌کننده به مسابقات قرآن کویت/ افزایش رشته جدید به رقابت‌ها

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از اعزام حافظ کل قرآن در رده سنی 8 تا 12 سال به مسابقات کویت خبر داد و گفت: در رده بزرگسالان هم 2 شرکت‌کننده در رشته‌های حفظ‌کل و قرائت به این رقابت‌ها اعزام خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس رشته حفظ کل قرآن در رده سنی ۸ تا ۱۲ سال ویژه برادران به مسابقات قرآن کویت افزوده شد و از کشورمان برای معرفی نماینده به این رقابت‌ها دعوت به عمل آمد.

برای اطلاع از چند و چون این مسابقه با حجت‌الاسلام علی مقنی معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به گفت‌وگو نشستیم.

مقنی برگزاری این رشته را جدای مسابقات رشته حفظ کل بزرگسالان بیان کرد و گفت: این مسابقه رشته جدیدی است که در مسابقات قرآن کویت راه‌اندازی شده و در رشته حفظ کل قرآن ویژه رده سنی ۸ تا ۱۲ سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسابقات رشته‌های حفظ کل و قرائت در بخش بزرگسالان مسابقات کویت در جای خود باقی است و نمایندگان کشور در هر سه رشته حضور پیدا خواهند کرد.

معاون مسابقات مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف از برگزاری رقابت انتخابی برای تعیین نماینده ایران در رشته حفظ رده ۸ تا ۱۲ سال کویت خبر داد و گفت: از آنجایی که مسابقات سراسری دانش‌آموزی در رده سنی فوق در رشته حفظ‌کل قرآن برگزار نمی‌شود و به منظور رعایت عدالت برای این مسابقات فراخوانی اعلام کردیم تا همه واجدان شرایط بتوانند شانس خود را برای حضور در این مسابقات آزمایش کنند.

مقنی از برگزاری مسابقه انتخابی با همت کمیته اعزام خبر داد و گفت: مسابقه انتخابی طی روز‌های آینده توسط کمیته اعزام و با همکاری سازمان اوقاف برگزار و نماینده کشور در رده سنی ۸ تا ۱۲ سال معرفی خواهد شد.

وی درخصوص دیگر نمایندگان کشور در مسابقات قرآن کویت گفت: نمایندگان کشور در رشته‌های حفظ‌کل و قرائت قرآن کریم مانند سنوات گذشته از بین برگزیدگان مسابقات سراسری قرآن کریم انتخاب و هر سه نماینده به مسابقات کویت اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما