شناسهٔ خبر: 29970648 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

با حضور سردبیر هفته نامه صبح صادق انجام شد

برگزاری نشست بررسی مولفه های «جنگ اقتصادی» در تیپ 83 امام جعفر صادق(ع)

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، نشست بصیرتی با حضور مسئولان،کارکنان و سربازان تیپ 83 امام جعفر صادق(ع) و با موضوع بررسی شرایط و مولفه های جنگ اقتصادی در سالن اجتماعات تیپ برگزار شد.

«علی قاسمی» کارشناس مسائل اقتصادی و سردبیر هفته نامه صبح صادق طی سخنانی در این مراسم با اشاره به ابعاد جنگ اقتصادی دشمن علیه نظام اسلامی اظهار داشت: جنگ اقتصادی، شیوه‌ای نوظهور برای عناد ورزی با کشورِ هدف است که به بهانه تقابل با حاکمیت، جامعه را تحت فشار قرار می‌دهد.

وی افزود: تحریم، اخلال، دامپینگ(ارزان فروشی مقطعی برای حذف رقبا)، نفوذ در سطوح مدیریتی و تصمیم سازی، وضع تعرفه و شوک ارزی از مهمترین شیوه های دشمن در جنگ اقتصادی است تا بتوانند در کشورِ هدف خود تغییر حاکمیت و یا تغییر رفتار ایجاد کنند اما این شیوه ها تا کنون در مورد نظام اسلامی نتیجه بخش نبوده و دشمن شکست خورده است.

این کارشناس اقتصادی در ادامه به توضیح روش نفوذ در سطوح مدیریتی  پرداخت و افزود: از آن جهت که این راه کمترین زحمت را برای دشمن دارد اهتمام ویژه ای به این شیوه دارد لذا مسئولان کشور باید در انتخاب مدیران و معاونان خود هوشیاری و دقت بالایی داشته باشند.

وی در پایان به تشریح ایده اقتصاد قدرتمند که حاکمیت اقتصاد اسلامی و کاهش فاصله طبقاتی از مهمترین مولفه های آن می باشد پرداخت و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

 

 

 

نظر شما