شناسهٔ خبر: 29970646 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

فیلترینگ چاره مشکلات نیست/ فضای مجازی قانونمند شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروزه با توجه به وجود انواع فیلترشکن ها فیلترینگ جوابگوی مشکلات این حوزه نیست و باید نظارت دقیق و قوانین جامع برای پیشگیری از تخلف در فضای مجازی شکل بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزای برنا، سال هاست شاهد فیلترینگ های مختلف در فضای مجازی کشور هستیم، اما کافی است  نگاهی به گوشی های شهروندان بیندازیم تا ببینیم به رغم این فیلترینگ ها، مردم همچنان از رسانه های مختلف این فضا همچون تلگرام، فیس بوک و توئیتر ... استفاده می کنند. حالا اما باز هم فضای مجازی ملتهب است، خبری در راه است ،خبری مبنی بر فیلترینگ دوباره، اینبار اما در اینستاگرام که یکی از رسانه های محبوب شهروندان است، در خصوص فواید و آسیب های فیلترینگ با عضو کمیسیون امنیت املی و سیاست خارجی مجلس گفت و گویی داشتیم.

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو با خبرنگار برنا در اینباره گفت: در تمام جهان فضای مجازی قوانینی داشته و به حال خود رها نشده است، چنانکه در آلمان انجام جرائمی مانند ایراد تهمت به دیگران در فضای مجازی جریمه به دنبال دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید رسانه های مرتبط با فضای مجازی مانند تلگرام، اینستا گرام و توئیتر در کشور نمایندگی داشته باشند تا در صورت بروز تخلف یا نیاز به هماهنگی، مسئولان بتوانند با این دفاتر ارتباط برقرار کنند، این درحالی است که اکنون مشخص نیست چه کسانی این فضاها را هدایت می کنند و در صورت نیاز باید به چه شخصی مراجعه شود.

وی ادامه داد: امروزه با توجه به وجود انواع فیلترشکن ها فیلترینگ جوابگوی مشکلات این حوزه نیست و باید نظارت دقیق و قوانین جامع برای پیشگیری از تخلف در فضای مجازی شکل بگیرد.

 

 

 

نظر شما