شناسهٔ خبر: 29970633 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی خبر داد؛

لزوم تعامل مجلس و شورای نگهبان برای تعیین سن ازدواج/ رفع ایرادات طرح "کودک همسری" تا 2 هفته آینده

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: از نظر شرعی ازدواج در سن پایین تعرض محسوب نمی شود اما باید با شورای نگهبان به گونه‌ای به تفاهم برسیم که احکام و قوانین شرع نیز زیر سوال نرود.

صاحب‌خبر -

«ولی داداشی»، عضو کمیسیون اصل 90  مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص طرح کودک همسری گفت: ما قانونی برای حمایت از کودکان تصویب کرده و به شورای نگهبان فرستادیم که شورای نگهبان ایراداتی بر آن گرفت.

وی افزود: در شرع و قانون، مجازات تعاریفی دارد و اینگونه نیست که هر چیزی مجازات اسلامی تلقی شود. در حقوق تا زمانی که به حقوق قانونی افراد تعرضی نشود جزو تعاریف  مجازات در قانون نیست.

داداشی ادامه داد: ازدواج کودکان یک مسئله حقوقی است اما آنگونه که در شرع آمده محدودیت و سن خاصی تعیین نشده است. قانونگذار برای تعیین سن ازدواج باید با شورای نگهبان به تعامل برسد تا شرع زیر سوال نرود و شان و حرمت کودکی که ازدواج می کند نیز حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مدافع حقوق کودکان و زوجین که سنشان کم است، افزود: از نظر شرعی ازدواج در سن پایین تعرض محسوب نمی شود اما باید با شورای نگهبان به گونه ای به تفاهم برسیم که احکام و قوانین شرع نیز زیر سوال نرود.

عضو کمیسیون اصل 90 بیان کرد: ایراداتی از سوی شورای نگهبان به این طرح گرفته شده که احتمال می‌رود هفته آینده در کمیسیون های اجتماعی و قضایی بررسی شود.

نظر شما