شناسهٔ خبر: 29970631 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جمالی در گفتگو با برنا خبر داد؛

تسهیل شرایط دریافت وام ازدواج به زودی / وزارت ورزش و جوانان در پی رایزنی با بانک مرکزی است

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان به نمایندگان بانک مرکزی در خصوص همکاری بیشتر برای افزایش وام، تسهیل شرایط ضامن ها و ... هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، هرگاه بحث ازدواج برای جوان ایرانی به میان می آید ابتدا وام ازدواج در ذهنش پررنگ می شود، اندک دلگرمی حمایت مالی که برای آن در رویاهای خود برنامه ریزی می کند.

اما متاسفانه نارضایتی از شرایط سخت وام گیری آمار کمی ندارد چرا که به گفته برخی از مشمولان دریافت وام، شرایط ضمانت آن بسیار سختگیرانه است بطوریکه باید 2 ضامن کارمند با نامه کسر از حقوق بدون هیچ چک برگشتی و ... پای این قرارداد را امضاء بزنند.

در این خصوص با حکیمه جمالی سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفتگو کرده ایم که در ادامه می خوانید.

وی تصریح کرد: مصوب شده است تا ماه آینده جلسه ای در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با نمایندگان بانک مرکزی در خصوص مشکلات وام ازدواج جوانان برگزار کنیم و پیشنهادات خود را ارائه دهیم.

جمالی ادامه داد: در خصوص شرایط ضامنین، ما نمی توانیم وارد قوانین بانکی شویم اما با توجه به همکاری همیشگی بانک مرکزی، پیشنهادات خود را ارائه خواهیم داد تا موضوع طرح و بررسی شود، بنابراین در این جلسه موانع کاری بانکی و ابعاد مختلف مشکلات وام مورد توجه قرار خواهد گرفت در نهایت در قالب یک پیشنهاد از سوی ستاد ملی ضمن بررسی موضوع باید دید شرایط برای تسهیل فراهم خواهد شد یا خیر.

وی بیان داشت: پیشنهادات ما به نمایندگان بانک مرکزی در خصوص همکاری بیشتر برای افزایش وام، تسهیل شرایط ضامن ها و ... هستند.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت: تاکنون 70 درصد از متقاضیان در صف، وام خود را دریافت کرده اند.

 

 

نظر شما