شناسهٔ خبر: 29970584 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اسپانسرمحور بودن تلویزیون و معضلات آن / بخش اول

با بالا رفتن بودجه تلویزیون می‌توان حضور اسپانسرها را کم‌رنگ کرد

فرید شب‌خیز از آسیب حضور پر رنگ اسپانسرها در برنامه‌های تلویزیون گفت.

صاحب‌خبر -

فرید شب‌خیز تهیه‌کننده تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: موضوع اسپانسر در تلویزیون همه جای دنیا وجود دارد اما تفاوت ویژه‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد شکل حضور اسپانسرها در برنامه‌های تلویزیونی است و متأسفانه در کشور ما شرکت‌ها، ارگان‌ها و دیگر نهادهایی که حامی یک برنامه می‌شوند تنها به حضور پر رنگ‌شان در برنامه فکر می‌کنند.

شب‌خیز خاطرنشان کرد: در همه جای دنیا اگر یک اسپانسر برای برنامه‌ای وجود داشته باشد، به عنوان مثال در دکور یا طراحی صحنه می‌توان حضور این اسپانسر را متوجه شد اما در ایران مجری بارها در میان صحبت‌هایش باید به حامی برنامه اشاره کند و این باعث می‌شود تا مخاطب از دیدن برنامه اذیت شود.

وی افزود: با این وجود باید شرایط اقتصادی کشور را نیز درک کنیم و مطمئناً در این شرایط حامیان ساخت برنامه‌های تلویزیونی باعث ساخته شدن برنامه‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی بسیاری می‌شوند که همین مسأله می‌تواند جای تقدیر از آنها را داشته باشد اما از این مسأله که حضور پر رنگشان باعث تغییر شکل برنامه‌های تلویزیون شده نمی‌توان چشمپوشی کرد.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهار داشت: در رابطه با حل این معضل چندان ذهنیتی ندارم اما مطمئناً با بالا رفتن بودجه صدا و سیما می‌توان این مشکل را تا حد زیادی حل کرد. به نظر من باید بودجه تلویزیون افزایش یابد تا این مشکل نیز به راحتی حل شود. همانطور که اشاره کردم وجود اسپانسر در برنامه‌ تلویزیون‌های خارجی نیز وجود دارد. در همه جای دنیا با حدود 20 دقیقه برنامه حداقل 10 دقیقه آگهی بازرگانی برای بیننده‌ها پخش می‌شود و به هیچ وجه نمی‌توان حامیان مالی را از برنامه‌سازی در تلویزیون حذف کرد.

نظر شما