شناسهٔ خبر: 29970455 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استانی شدن انتخابات، خانه ملت را به مجلس ملی تبدیل می‌کند/ این قانون شورا‌ها را از شورای شهرداری خارج می‌کند

صاحب‌خبر -

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: استانی شدن انتخابات شوراهای شهر را از حوزه شهرداری خارج و موجب تبدیل پارلمان به مجلس ملی می‌شود.

استانی شدن انتخابات، خانه ملت را به مجلس ملی تبدیل می‌کند/ این قانون شورا‌ها را از شورای شهرداری خارج می‌کندمحمد جواد کولیوند رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اتمام بررسی طرح استانی شدن انتخابات، گفت: برای خروج از فضای فعلی مجلس و کاهش گرفتاری‌های نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه این قانون می‌تواند مؤثر باشد.

وی در واکنش به برخی اظهار نظرها درباره کاهش حضور مردم در انتخابات به دلیل این طرح اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که برخی اعلام می‌کنند این طرح و قانون با خود می‌تواند به همراه داشته باشد کاهش مشارکت مردم در  انتخابات و عدم رأی به افراد کمتر شناخته شده است.

کولیوند تصریح کرد: معتقدم به هر شکل یک مسیری را باید طی کنیم زیرا اکنون بیشتر زمان نمایندگان برای حل مسائل جزئی در حوزه‌های انتخابیه صرف می‌شود که البته این مسائل وظایف دستگاه‌ها و شوراهای شهر هر منطقه است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: اگر بخواهیم تقسیم‌بندی اصولی انجام دهیم باید بتوان بر اساس یک قانون شوراهای شهر به طور واقعی بر اساس اصل صد و سوم از شورای شهرداری‌ها خارج و در حقیقت یک شورای شهر شوند تا به دنبال کارهای آب، برق، بیمارستان، فضای سبز، آتش‌نشانی و ... بروند.

وی ادامه داد: شوراهای شهر باید تبدیل به یک پارلمان محلی و منطقه‌ای شوند تا مجلس شورای اسلامی هم تبدیل به مجلس ملی کشور شده و به طور خاص در بحث قانون‌گذاری ملی و نظارت وارد شود.

کولیوند با بیان اینکه قطعا طرح استانی شدن انتخابات روند قانون‌گذاری و اجرا را در کشور تغییر مثبتی خواهد داد اظهار کرد: یقینا باید مردم را در مسیری هدایت کنیم که فرهنگ حضور در انتخابات را برای انتخاب بهترین گزینه‌هایی که بتوانند کشور را نجات دهند، پیدا کنند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و  شوراها تصریح کرد: بسیاری از زمان نمایندگان به درخواست‌های اجرایی مردم می‌گذرد که در حقیقت این درخواست‌ها در حوزه اختیار شوراهای شهر و روستاهای منطقه هر فرد قرار دارد لذا مردم باید بر اساس این طرح با آزادگذاشتن یک نماینده اجازه دهند تا آن فرد با مطالعه دقیق قانون و تطبیق آن ها با قوانین دیگر کشورها به نفع کشور قدم بردارد که متأسفانه اکنون این اقدام انجام نمی‌شود.

انتهای پیام /

نظر شما