شناسهٔ خبر: 29969851 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

«لانتوری» در چین توقیف شد

اداره سانسور در چین، نمایش فیلم سینمایی «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان را در این کشور ممنوع اعلام کرد. به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «لانتوری» برای اکران به یک کمپانی چینی واگذار شده بود و برنامه‌ریزی نمایش آن انجام شده بود، اما اداره سانسور چین مانع از نمایش این فیلم شده است. این درحالی است که این فیلم قبلا در چندین فستیوال چین از جمله شانگهای به نمایش درآمده بود. اداره سانسور چین علت عدم اجازه به نمایش «لانتوری» را «لایه‌های پررنگ دینی فیلم» دانسته و صراحتا اعلام کرده است از آنجا که لانتوری فیلمی دینی است اجازه نمایش نخواهد داد.  «لانتوری» هنگام اکران در ایران در سال ١٣٩٥ مورد تحریم حوزه هنری قرار گرفت و مسئولان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اجازه نمایش عمومی این فیلم در سینماهای تحت پوشش خود را ندادند ولی با این باوجود فیلم با فروش هفت میلیاردی به رتبه هشتمین فیلم پرفروش سال رسید. در «لانتوری» نوید محمدزاده، مریم پالیزبان و باران کوثری همراه با مهدی کوشکی ، بهرنگ علوی و بهرام افشاری و رضا بهبودی بازی کرده‌اند.

بهزاد عبدی موسیقی فیلم «ایده اصلی» را می‌سازد

با پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «ایده اصلی» با کارگردانی آزیتا موگویی، بهزاد عبدی آهنگسازی و پرویز آبنار صداگذاری این فیلم را به عهده گرفتند. بهرام رادان، مریلا زارعی، هانیه توسلی، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان و شهباز نوشیر بازیگران اصلی این فیلم هستند. آزیتا موگویی که پس از «تراژدی» دومین کارگردانی خود را تجربه می‌کند، تلاش دارد «ایده اصلی» را برای حضور در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر آماده کند.

آغاز ثبت‌نام اصحاب رسانه برای جشنواره فیلم فجر 

ثبت‌نام اصحاب رسانه و اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از ۲۴ آذر آغاز می‌شود و تا ۳۰ آذر ماه ادامه خواهد داشت. به گزارش روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر برای تکریم اصحاب رسانه و منتقدان و ممانعت از تضییع حقوق ایشان، مقررات صدور کارت جشنواره را به شرح ذیل اعلام می‌دارد. علاقمندان می‌توانند از روز شنبه ۲۴ آذر تا روز جمعه ۳۰ آذرماه با مراجعه به سامانه جشنواره به آدرس fajrfilmfestival.com ثبت نام و مدارک لازم را بارگذاری کنند. این زمان غیرقابل تمدید است و به تقاضاهایی که بعد از تاریخ مقرر یا خارج از سامانه جشنواره ارسال ‌شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد. چنانچه سهمیه مازاد برای دبیرخانه جشنواره فراهم شود، فراخوان مجدد منتشر می‌شود تا امکان ثبت‌نام متقاضیانی که در مهلت مقرر نام‌نویسی نکرده‌اند، فراهم شود.
شیوه‌نامه ثبت‌نام به شرح زیر است:
۱-  متقاضیانی که در دوره گذشته مراحل ثبت نام را طی کرده‌اند برای این دوره، تنها نیاز به بارگذاری معرفی‌نامه جدید و نمونه اثر (منتقدان) و ویرایش اطلاعات (در صورت لزوم) دارند.
۲-  برای خبرنگاران، معرفی‌نامه با امضای مدیرمسوول رسانه نیاز است. معرفی‌نامه از رسانه‌هایی پذیرش می‌شوند که واجد شرایط زیر باشند:
الف- موجود در فهرست رسانه های دارای مجوز و در حال انتشار (قابل مشاهده در وبگاه معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)
ب- گستره توزیع کشوری
ج- ارتباط رسانه با رویدادهای سینمای ایران
۳- سهمیه رسانه‌ها با توجه به حجم تقاضا، متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد. بر آن اساس، به معرفی‌شدگان هر رسانه، به ترتیب اولویت مندرج در نامه و سابقه حرفه‌ای، کارت خبرنگاری تعلق می‌گیرد و اصلاح بعدی اولویت‌ها، پذیرفته نخواهد بود.
۴- برای عکاسان متقاضی، معرفی‌نامه از رسانه معتبر (بر اساس رتبه‌بندی رسانه‌ها در معاونت مطبوعاتی شامل ۱۰ خبرگزاری، ۱۰ روزنامه، ۱۰ پایگاه خبری، ۵ سایت سینمایی و روزنامه‌های سینمایی) ضروری است.
۵- صرفا شماره خودرویی که در کارت، درج می‌شود امکان استفاده از پارکینگ را دارد.
۶- برای اعضای انجمن منتقدان ارائه سه نمونه یادداشت، گزارش یا نقد مرتبط با فیلم‌های بخش‌های مختلف دوره‌ قبل که در طول یک سال گذشته به نام متقاضی در یکی از رسانه‌ها منتشر شده باشد، ضروری است.
۷- منتقدان متقاضی بر اساس لیست رسمی اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، منتشر شده در سایت انجمن بررسی خواهند شد.
۸- برای منتقدان و خبرنگاران سینمایی پیشکسوت، سهمیه محدود و جداگانه‌ای منظور می‌شود. اما لازم است در فراخوان شرکت کنند.
9- میزان حضور در سالن رسانه‌های دوره قبلی جشنواره فیلم فجر، یکی از ملاک‌های ارزیابی درخواست‌ها خواهد بود.
۱۰-  ثبت‌نام نمایندگان برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی جداگانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.
در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فهرست کامل متقاضیان کارت جشنواره و دلایل تایید یا عدم تایید آنها منتشر خواهد شد.

«بی سرپرست‌» به خانه نمایش مهرگان می‌رود

نمایش «بی‌سرپرست» به طراحی و کارگردانی امیر عبادی از ۲۵ آذر در خانه نمایش مهرگان روی صحنه می‌رود. به گزارش مهر، نمایش «بی سرپرست» به نویسندگی بهنام سرلک و طراحی و کارگردانی امیرعبادی از یکشنبه ۲۵ آذر ساعت ۱۷:۳۰ اجراهای خود را در خانه نمایش مهرگان آغاز می کند. در نمایش «بی سرپرست» بهاره گودرزی، امیر عبادی، بهنام سرلک، مژگان اخلاقی، سینا توکلی، فاطیماه سمائی و میثم پیرمحمدی به ایفای نقش خواهند پرداخت. از دیگر عوامل این اثر نمایشی می توان به موسیقی: فراز شجاعی، مشاور رسانه ای: سیدمحمدصادق سیادت، مدیر روابط عمومی: ارسلان گل محمدی، دستیار کارگردان: حسین مقامی، منشی صحنه: نازنین همتی، گریم: صالح عبداللهی و ساخت تیزر: ماهان قیصری اشاره کرد. در خلاصه داستان نمایش «بی سرپرست» آمده است: الان این ما نیستیم که تصمیم می‌گیریم، این شرایط که برای ما تصمیم می‌گیره.

زخم شمشیر، بازیگران «شاه لیر» را بیمه کرد

کارگردان نمایش «شاه‌لیر» گفت، با زخمی شدن بازیگر نقش «ادموند» در این نمایش، بازیگران «شاه لیر» تا آخرین روز اجرا بیمه می‌شوند.
مسعود دلخواه که این شب‌ها نماش «شاه لیر» را در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه می‌برد، در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تایید آسیب دیدن محمدرضا علی‌اکبری، بازیگر نقش «ادموند» روی صحنه و زخمی شدن پیشانی او با شمشیر در حین اجرای شب ۲۱ آذر، بیان کرد: علاوه بر این اتفاق در اجرای همان شب، مجید قنبری بازیگر نقش یکی از شوالیه‌ها نیز دچار افت فشار شد، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تمام اعضای گروه تا پایان اجرا بیمه شوند.
او تاکید کرد: بنابراین اکنون در حال مذاکره با یکی از شرکت‌های بیمه هستیم تا همه ۱۰۰ نفر بازیگر این تئاتر بیمه شوند.
این کارگردان با بیان این‌که در اجرای پنجشبه ۲۲ آذرماه نیز به دلیل تجویز پزشک، علی اکبری بازیگر نقش ادموند به دلیل اسیبِ وارد شده، اجرا نداشت، افزود: خوشبختانه خطر زیاد جدی نیست، فقط وی باید چند روز دیگر استراحت کند، اما هیچ کس نمی‌تواند جای او را بگیرد و امیدواریم تا چند روز آینده به اجرای خود برگردد.
 

برچسب‌ها:

نظر شما