شناسهٔ خبر: 29969414 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

هفته دهم و قهرمانی کورس پاییزه اسب دوانی آق قلا برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا هفته دهم و پایانی این رقابت ها با ثبت 84 راس اسب از نژاد های دو خون، ترکمن و تروبرد در هشت دور هزار ؛ 1200 و 1550 متر عصر امروز جمعه

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا هفته دهم و پایانی این رقابت ها با ثبت 84 راس اسب از نژاد های دو خون، ترکمن و تروبرد در هشت دور هزار ؛ 1200 و 1550 متر عصر امروز جمعه برگزار شد.
در دور نخست این رقابتها اسب های دو ساله نژاد ترکمن برای مسافت 1200 متر وارد دپار شدند که اسب تکین 2 با چابکسواری نورمحمد بهادر به عنوان برتر دست یافت؛ اسب یکه نور با سوار کاری یاسر جرجانی دوم شد همچنین مقام سوم به اسب گدرسن سجادی با چابکسواری طاهر گوگ نژاد رسید.
دومین دور این رقابتها با حضور اسب های دو ساله نژاد دوخون و برنده در مسافت 1200 متر برگزار شد که اسب اورتگا با چابکسورای آق اویلی بشگرد زودتر از سایرین از خط پایان گذاشت؛ اسب من بولت با سوارکاری آرمین آق آتابای و اسب ویس ناز با سوارکاری امیر مخدومی به ترتیب دوم و سوم شدند.
اسب های دو ساله نژاد دو خون دور سوم این رقابتها را در مسافت 1200 برگزار کردند که اسب سوژه با سوارکاری آق اویلی بشگرد عنوان نخست این دور را بخود اختصاص داد؛ اسب اسکافیلد با سوارکاری نور محمد بهادر به مقام دوم بسنده کرد؛ مقام سوم دور سوم نیز به اسب تاپیک با چابکسواری عبدلرحیم آرمیده رسید.
در دور چهارم اسب های دو ساله نژاد دو خون برای رقابت هزار متر وارد دپار شدند که اسب رد لیدی با سوارکاری یاسر جرجانی به مقام اول دست یافت؛ اسب باگرو با سوارکاری اسحاق قاضلی کر و اسب کارول اسپید با چابکسواری رامین آق آتابای به ترتیب دوم و سوم شدند.
پنجمین دور هفته قهرمانی کورس پاییزه آق قلا بین اسب های دو تا 5 ساله نژاد دو خون هندیکاپ کلاس چهار در مسافت 1550 متر برگزار شد که اسب ماریل با چابکسواری نور محمد بهادر زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و اسب طاها نور با سوارکاری امیر مختومی و اسب پریزمتیک با سوارکاری قربان محمد اودک دوم و سوم شدند.
اسب های 3 تا 6 ساله نژاد دوخون هندیکاپ کلاس یک برگزار کننده دور ششم در مسافت 1550 متر بودند که اسب برند با سوارکاری آق اویلی بشگرد اول شد و اسب منوکید با سوارکاری آرمین آق آتابای به مقام دوم رسید؛ عنوان سوم این دور نیز به اسب ویمتو با چابکسواری کمال دالیجه عطا تعلق گرفت.
در هفتمین دور اسب های 3 تا 5 ساله نژاد دو خون هندیکاپ کلاس پنج برای مسافت 1550 متر وارد دپار شدند که اسب نورآی با چابکسواری مصطفی رجبی کلته زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و اسب دومان سروین با سوارکاری قربان محمد اودک و اسب اوچر بانو با سوارکاری محمد خوجملی به عناوین دوم و وسوم رسیدند.
دور هشتم از هفته دهم و قهرمانی کورس سوارکاری پاییزه آق قلا بین اسب های 3 تا 5 ساله نژاد دو خون هندیکاپ کلاس سه در مسافت 1550 متر برگزار شد و اسب اوزان با سوارکاری یاسر جرجانی مقام قهرمانی دور پایانی را به خود اختصاص داد و اسب آلتون سا با سوارکاری آرمین آق آتابای و اسب شوالیه با سوارکاری آق اویلی بشگرد به مقام های دوم و سوم رسیدند.
آیت الله شاهرودی نمانیده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، سید مناف هاشمی استاندار و جمعی از مسوولان محلی هفته پایانی رقابتهای کورس پاییزه اسب دوانی آق قلا را در کنار دیگر علاقه مندان این رشته ورزشی از نزدیک تماشا کردند.
در هفته پایانی رقابتها صد و دوازده میلیون و 500 هزار تومان جایزه نقدی برای مالکان، مربیان و چابسکوران برتر در نظر گرفته شد.
استان گلستان مهد سوارکاری ایران است و در شهرستان‌های بندر ترکمن، آق قلا و گنبدکاووس علاوه بر برگزاری مسابقات، اسب‌های اصیل ترکمن و دوخون پرورش و تربیت می‌شوند.
7333/2729
انتهای پیام

نظر شما