شناسهٔ خبر: 29968914 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

مرگ تلخ ارشیا در کانال آب

سهل‌انگاری مرد همسایه هنگام کندن کانال لوله آب باعث شد ۲ برادر ۵ و ۶ ساله دچار حادثه‌ای هولناک شوند.

صاحب‌خبر -

بر اثر سقوط پسربچه‌ها به داخل کانال، یکی از آنها جانش را از دست داد و دیگری تحت مراقبت پزشکان است.به گزارش همشهری، صبح ۱۸آذرماه برای خانواده قدرتی که در یکی از محله‌های شهرستان دیواندره استان کردستان زندگی می‌کنند، یک صبح کاملا معمولی بود. آن روز پدر خانواده که کارمند مخابرات است پس از خوردن صبحانه، آماده رفتن به محل کارش شد. ارشیا و آرسام، پسربچه‌های ۵و ۶ساله او نیز سرگرم بازیگوشی بودند و پدر پس از بوسیدن هر دوی آنها مسیر هر روزش را در پیش گرفت و از خانه خارج شد. او اما خبر نداشت که دقایقی بعد حادثه‌ای هولناک در کمین پسربچه‌هایش است.

  • گودال پر از آب 

درست چند خانه آن‌طرف‌تر از خانه آنها، مردی که به‌تازگی کار ساخت خانه‌اش را تمام کرده و از شهرداری مجوز انشعاب آب لوله‌کشی گرفته بود، کانالی به عمق ۱۲۰سانتی‌متر کنده بود تا به لوله اصلی برسد؛ کانالی که عرض کوچه را گرفته بود و همسایه‌ها برای عبور از کوچه باید از روی کانال رد می‌شدند. شب قبل اما بارش شدید باران باعث شده بود که کانال پر از آب شده و موقعیتی خطرناک برای ساکنان کوچه به‌وجود بیاورد.

  • بچه‌های بازیگوش

حدود ساعت ۷صبح بود. سعید قدرتی در راه رفتن به محل کارش بود غافل از اینکه ثانیه‌هایی پس از رفتن او، ارشیا و آرسام نیز پشت سر پدر از خانه خارج شده و وارد کوچه شده‌اند. آنها همانطور که در کوچه خلوت پیش می‌رفتند به کانالی که مرد همسایه حفر کرده بود، رسیدند و هیچ‌کس ندید و نفهمید که آنها چطور به داخل کانال پر از آب سقوط کردند. دقایقی بعد اما وقتی مادر خانواده متوجه غیبت پسربچه‌هایش شد، به‌دنبال آنها به داخل کوچه دوید و هرچه صدایشان زد، جوابی نشنید. او وقتی به چند قدمی کانال پر از آب رسید، با دیدن دمپایی‌های بچگانه پسرهایش که روی آب شناور بود، فهمید که چه بلایی سرشان آمده و با جیغ و فریاد از همسایه‌ها کمک خواست. لحظاتی بعد و با کمک همسایه‌ها پیکرهای نیمه‌جان ارشیا و آرسام که در کانال غرق شده بودند، بیرون کشیده و با حضور اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

  • امید به نجات 

هیوا محمدپور، یکی از ساکنان دیواندره که از نزدیک شاهد تلاش پزشکان برای نجات برادران خردسال بود در گفت‌وگو با همشهری می‌گوید: شواهد در محل حادثه نشان می‌داد که ارشیا و آرسام پس از سقوط به داخل کانال تلاش کرده بودند خودشان را نجات دهند اما موفق نشده بودند. از طرفی در آن ساعت از روز کسی از کوچه رد نمی‌شد که متوجه ماجرا شود و به کمک آنها برود. آن روز حدود ساعت ۷:۵۰صبح بود که بچه‌ها به بیمارستان دیواندره منتقل شدند. وضعیت آرسام بهتر از ارشیا بود. قلب ارشیا از تپش ایستاده بود اما در بیمارستان و با تلاش پزشکان، قلبش احیا شد و دوباره شروع به تپیدن کرد.

او ادامه داد: چند ساعت بعد قرار شد بچه‌ها برای ادامه درمان به بیمارستان بعثت سنندج منتقل شوند. با این حال پزشکان انتقال بچه‌ها با آمبولانس را خطرناک اعلام کردند و به همین دلیل هر دوی آنها با بالگرد به بیمارستان سنندج منتقل شدند. حتی در بین راه قلب ارشیا یک‌بار دیگر از تپش ایستاد که  مجدد احیا شد و هر دو برادر خردسال در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان بعثت بستری شدند.

درحالی‌که این حادثه مردم شهر دیواندره را شوکه کرده و همه برای نجات برادران خردسال دعا می‌کردند، تلاش پزشکان نیز برای بازگرداندن آنها به زندگی ادامه داشت؛ تلاش‌هایی که هر چند باعث شد وضعیت برادر بزرگ‌تر بهتر شود اما برای نجات ارشیا، بی‌نتیجه ماند و در نهایت صبح دیروز پسربچه ۵ساله در میان غم و اندوه خانواده‌ و بستگانش، جانش را از دست داد.

هیوا محمدپور می‌گوید: خیلی‌ از مردم شهر از این حادثه متاثر شده‌اند؛ چرا که خانواده قدرتی، یک سال پیش هم عزادار شده بودند. در حادثه سال گذشته، پسر ۲۴ساله این خانواده یعنی برادر بزرگ‌تر ارشیا و آرسام در جریان تصادفی در شمال کشور به‌شدت مجروح شد و جانش را از دست داد. پس از این حادثه ارشیا و آرسام تنها پسران خانواده بودند و حالا با مرگ ارشیا، این خانواده بار دیگر در غم از دست دادن یکی از پسرهایشان عزادار شدند.براساس این گزارش، مداوای آرسام از سوی پزشکان بیمارستان بعثت ادامه دارد و مردم دیواندره امیدوارند او هرچه زودتر به آغوش گرم خانواده‌اش برگردد.

برچسب‌ها:

نظر شما