شناسهٔ خبر: 29968522 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

صدها شبه‌نظامی مورد حمایت آمریکا به ارتش سوریه پیوستند

صدها شبه‌نظامی کرد وابسته به گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، که تحت حمایت آمریکا قرار داشتند، از این گروه جدا شدند و به ارتش سوریه پیوستند.

صاحب‌خبر -



بی‌اعتمادی شدید شبه نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» به آمریکا، بالاخره باعث شد که شمار زیادی از آنها در حومه حلب از این گروه خارج شوند و به ارتش سوریه بپیوندند. این اتفاق در شرایطی افتاد، که رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، به زودی منطقه شرق فرات در سوریه را مورد حمله قرار می‌دهد. بخش‌هایی از این منطقه تحت کنترل نیروهای‌های دموکراتیک سوریه قرار دارند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، جمعیت حقوق بشری کردی طی بیانیه‌ای اعلام کرد، آنچه اداره خودمختاری خوانده می‌شود، مسئول کشته شدن صدها غیرنظامی کرد است و به همین سبب، صدها نفر از کردها تصمیم گرفتند به صفوف نیروهای ارتش سوریه در حلب بپیوندند. آمریکا با احداث بیش از 20 پایگاه در مناطق کرد‌نشین و کلاً در شرق سوریه، به گرایشات جدایی‌طلبانه در این منطقه دامن می‌زند.   
آمریکا مانعی بزرگ برای سوریه
روسیه اعلام کرد، آمریکا مانع بازسازی سوریه بوده و جلوی حل و فصل سیاسی بحران این کشور را نیز می‌گیرد.
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه طی یک کنفرانس مطبوعاتی، به طور ضمنی گفت: متاسفانه تقویت روند مثبت اوضاع در سوریه که در وهله نخست، در سایه اقدامات سه کشور ضامن صلح (روسیه، ایران و ترکیه) در چارچوب مذاکرات آستانه تحقق یافته، مورد رضایت همه کشورهای جهان قرار ندارد و تلاش‌هایی برای شکست طرح‌های آستانه و توافقات مسکو-آنکارا درباره ایجاد منطقه غیرنظامی در استان «ادلب» صورت می‌گیرد و برخی سعی دارند روند حل و فصل مشکلات در سوریه را در جهت اجرای طرح‌های ژئوپلیتیکی خود که حتی نزدیک به آرمان‌های ملت سوریه نیستند، پیش ببرند. سخنگوی وزارت خارجه روسیه توجه جامعه جهانی را به اظهارات نماینده آمریکا در ائتلاف غربی به اصطلاح ضدتروریستی در سوریه جلب کرد و توضیح داد: به عقیده وی، به رغم  آنکه داعش در حال حاضر تنها یک درصد از خاک سوریه را تحت کنترل خود دارد، ولی تا پیروزی نهایی بر آنها، راه زیادی مانده، چرا که تروریست‌ها به خوبی تجهیز شده‌اند.  
از سال 2011 تا کنون، آمریکا بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی تروریست‌ها در سوریه بوده و هست.

برچسب‌ها:

نظر شما