شناسهٔ خبر: 29968301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ایمن سازی روستای سیبستان

روستای سیبستان با اجرای آبخیز داری در مقابل سیل ایمن سازی می شود و حجم زیادی اب برای سفره های زیر زمینی ذخیره سازی و از فرسایش خاک جلو گیری می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز البرز، فرضی مدیر کل منابع طبیعی استان البرز که به همراه فرماندار ساوجبلاغ برای بازدید از طرح های آبخیز داری به روستای سیبستان رفته بود، با بیان اینکه اجرای طرح ابخیز داری را در روستای سیبستان بسیار مهم است، گفت: در سال های گذشته به ۵ دقیقه بارش تند باران خسارت زیادی به باغات و منازل مردم وارد شده که با ساخت این طرح ها شاهد منفعت بسیاری در سال جاری به مردم خواهیم بود .

فرماندار ساوجبلاغ هم از اختصاص اعتبار ویژه در بخش آبخیز داری در این شهرستان خبر داد و گفت: افزایش رو به رشد تلفات منابع آب و خاک طی چند دهه اخیر در اثر عوامل انسانی و بعضاً اقلیمی شدت فزاینده­ای یافته و تبعات اقتصادی و اجتماعی فراوانی به همراه داشته است؛ به طوریکه، این مسئله علاوه بر تحمیل هزینه­ های اقتصادی و تلفات سرمایه­ های ملی، منجر به تشدید وقوع سیلاب­ ها، افزایش نرخ تولید رسوب و کاهش عمر مفید مخازن سدها، از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش تولیدات کشاورزی و همچنین کم آبی شده است. 
پالیزگیر گفت: دراین راستا، آبخیزداری یکی از روش ­های مناسب برای مدیریت صحیح منابع آب و خاک است و با وجود اعتبارات تخصیص یافته و اقدامات صورت گرفته طی سال های اخیر، شاهد کاهش این خسارت ها باشیم .
وی اضافه کرد: شناخت حوزه آبخیز و مسائل مربوط به آن و همچنین اولویت بندی آبخیزداری متناسب با پتانسیل های موجود در کشور یکی از ضروریات انکارناپذیر در این حوزه است تا بتوان با استفاده صحیح از این روش به احیای منابع آب و خاک پرداخت و از همه مهمتر، به جنگ با خشکسالی و کم ­آبی و پدیده بیابان­زایی رفت. 

نظر شما