شناسهٔ خبر: 29967892 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

با مشارکت پلیس، هلال احمر، اورژانس و راهداری

طرح ترافیکی زمستان 97 آغاز شد

طرح زمستانی پلیس راهنمایی و رانندگی با مشارکت راهداری، اورژانس و جمعیت هلال احمر در جاده‌های سراسر کشور آغاز شد.

صاحب‌خبر -




به‌ گزارش ‌ایسنا، رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی روز پنجشنبه در رزمایش ترافیکی طرح زمستانی سال ۹۷ که در پیست آبعلی تهران برگزار شد، گفت: طرح زمستانی پلیس تا ۲۲ اسفند ماه ادامه‌ خواهد داشت و علاوه‌بر جاده‌های برفگیر، در سراسر کشور نیز ماموران ما مستقر خواهند شد.
سردار تقی مهری با بیان اینکه از مدت‌ها قبل برای برگزاری این طرح جلسات تشکیل شده است و هماهنگی‌های لازم نیز میان دستگاه‌ها انجام شده است، افزود‌: پایگاه‌های پلیس تقویت شده‌اند و امیدواریم با همکاری دیگر دستگاه‌ها شرایطی برای مسافران فراهم شود تا شاهد حوادث کمتری برای آنان باشیم.
مهری با‌اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ گردنه در کشور داریم، گفت‌: از این تعداد بالغ بر ۱۰۰ گردنه برفگیر هستند که پلیس توجه ویژه‌ای به این گردنه‌ها دارد.
وی با بیان اینکه شرایط رانندگی در فصل زمستان و به خصوص به هنگام بارش برف و باران با دیگر فصول سال متفاوت است، ادامه داد: در همین راستا نیز لازم است رانندگان تجهیزات مربوط به رانندگی در زمستان را به همراه داشته باشند. قطعا زنجیر چرخ به همراه داشته و قبل از سفر، وضعیت جاده‌ها را استعلام کنند.
رئیس‌پلیس راهور ناجا از مرگ ۳ هزار و ۴۰۴ نفر در زمستان سال گذشته خبر داد و گفت‌: بالغ بر ۷۰ درصد از این افراد در جاده‌های برون شهری جان باخته‌اند که این امر نشان می‌دهد باید توجه ویژه‌ای به جاده‌ها داشته باشیم.
مهری در ادامه‌ به دلایل وقوع تصادفات در طرح زمستانی سال گذشته پرداخت و گفت‌: ۷۶ درصد از تصادفات به دلیل سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی رخ داده است و ۳۷ درصد از تصادفات نیز منجر به واژگونی شده است، این یعنی هیچ خودروی دیگری در حادثه وجود نداشته است.
جانشین فرمانده ناجا هم در این رزمایش گفت‌: طبق پیش‌بینی‌ها امسال زمستان سختی برای تردد در جاده‌ها پیش رو خواهیم داشت. بنابراین باید بیش از پیش از ظرفیت‌ها و توان‌مان استفاده کنیم. خوشبختانه بالغ بر ۵۶ هزار تیم از سوی دستگاه‌های مختلف در طرح زمستانی امسال فعالیت می‌کنند و من امیدوارم که در مجموع اقدامات برای کاهش خطرات و حوادث باشد.
سردار ایوب سلیمانی با‌اشاره به نقش شهروندان در کاهش تصادفات افزود: شهروندان باید به حقوق و وظایف خود آشنا باشند تا بتوان آمار حوادث را کاهش داد.
آماده‌باش ۱۲۴۵ پایگاه امداد و نجات
 در طرح زمستانی
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم در این رزمایش با‌اشاره به اینکه امسال توان هلال احمر برای طرح زمستانی افزایش یافته است، گفت‌: در زمستان امسال ۱۲۴۵ پایگاه در سراسر کشور ساماندهی شده و در آماده‌باش قرار دارند. همچنین ۲۴ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در استان‌ها مستقر شده‌اند.
شاهین فتحی افزود: ۳ هزار و ۴۵۰ خودروی امدادی نیز در طرح زمستانی به کار گرفته شده‌اند و روزانه ۴ هزار و ۴۲۵ نفر از امدادگران در پایگاه‌های ما حضور دارند.
آماده‌باش اورژانس کشور برای طرح زمستانی
رئیس‌اورژانس کشور هم از آماده‌باش نیروهای اورژانس برای طرح زمستانی امسال خبر داد و گفت:کمتر از دو ماه گذشته بود که اورژانس بیش از ۴۰۰ دستگاه آمبولانس جدید را وارد ناوگان خود کرده است، امروز نیز در شرایطی طرح زمستانی را آغاز می‌کنیم که ظرفیت‌های ما در برخی از پایگاه‌ها و مناطق ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.
پیرحسین کولیوند با‌اشاره به اینکه امسال بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در طرح زمستانی حضو ردارند، گفت‌: تمامی پایگاه‌های ما و همچنین امداد هوایی ما در آماده‌باش کامل قرار دارند.
تلاش راهداری
برای باز نگه داشتن جاده‌ها
همچنین در این رزمایش معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با‌اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که امسال هیچ یک از جاده‌ها و شریان‌های اصلی به دلیل بارش‌های جوی مسدود نشوند، گفت‌: در طرح زمستانی امسال ۸۷۰ راهدارخانه و بیش از ۹ هزار ماشین‌آلات راهداری در کنار بالغ بر ۱۲ هزار نیروهای ما در آماده‌باش قرار دارند.

برچسب‌ها:

نظر شما