شناسهٔ خبر: 29967689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آغاز به کار طرح امداد زمستانی فوریت‌های پزشکی

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: طرح امداد زمستانی اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان، روز پنجشنبه ۲۲ آذرماه جاری همگام با سایر دستگاه‌های مسئول آغاز شد و تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابر اعلام روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، دکتر غفور راستین مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان اظهار کرد: طرح امداد زمستانی اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان، روز پنجشنبه ۲۲ آذرماه جاری همگام با سایر دستگاه‌های مسئول آغاز شد و تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح ۱۴۵ پایگاه فوریت‌های پزشکی اعم از شهری، جاده‌ای و یک پایگاه هوایی، ۸۷۴ نفر نیروی انسانی و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس حضور دارند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه از جمله پلیس، راهداری و هلال‌احمر انجام شده است. همچنین تمامی بیمارستان‌های سطح استان برای پذیرش سریع مصدومان ناشی از حوادث به صورت آماده‌باش قرار گرفتند.

دکتر راستین خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای تأمین تجهیزات مورد نیاز و دپوی مواد غذایی و دارویی و وسایل گرمایشی در پایگاه‌های مستقر در گردنه‌های برف‌گیر انجام شده تا بتوانند به عنوان سرپناه برای در راه ماندگان استفاده شوند.

وی گفت: تکنسین‌های اورژانس برای حضور در این طرح در کلاس‌های دوره بازآموزی اورژانس محیطی همچون سرمازدگی و مدیریت ترومای پیش بیمارستانی (PHTM) شرکت کردند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان یادآور شد: اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان در طرح امداد زمستانی سال گذشته ۵۰ هزار و ۳۴۵ مأموریت را انجام داد که از این تعداد ۱۲ هزار و ۴۶۴ مورد حوادث رانندگی بوده است.

وی با اشاره به انجام ۷ مأموریت امداد هوایی افزود: در این مدت ۱۲۸ مورد مسمومیت با منوکسیدکربن رخ داد که از این تعداد ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند.

 

انتهای پیام/م

 

طرح امداد زمستانی اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان

نظر شما