شناسهٔ خبر: 29967674 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 اعلام زمان ثبت‎نام نقل و انتقال دانشجويان دانشگاه فني و حرفه‏اي

دانشگاه فني و حرفه‎اي زمان و نحوه ثبت درخواست متقاضيان انتقال و ميهمان در نيمسال دوم سال تحصيلي 97-98 اين دانشگاه را اعلام کرد.

دانشگاه فني و حرفه‌اي در راستاي ارتقاء کيفيت خدمات آموزشي و تسهيل در امر انتقال و ميهمان دانشجويان در نيمسال دوم سال تحصيلي 98 ـ 97، از دانشجويان خواست براي نقل و انتقال دانشجويي تا تاريخ يک دي‎ماه به سامانه سماد به آدرس www.samad.tvu.ac.ir مراجعه کنند.

ضروري است دانشجويان درخواست‌‌هاي انتقال و ميهماني خود را صرفاً فقط در سامانه مزبور ثبت کنند. مراکز تابعه دانشگاه از پذيرش درخواست‌هاي خارج از سامانه خودداري مي‎کنند.

دانشگاه تربيت مدرس اعلام كرد؛

نحوه تمديد مازاد تحصيلي دانشجويان مقطع دکتري

نحوه تمديد مازاد تحصيلي دانشجويان مقطع دکتري ورودي مهرماه سال 92 دانشگاه تربيت مدرس اعلام شد.

به گزارش دانشگاه تربيت مدرس، بر اساس مصوبه کميسيون بررسي موارد خاص دانشگاه در صورتيکه دانشجويان مقطع دکتري (Ph.D) ورودي مهرماه 1392 بر اساس شيوه‎نامه تمديد تحصيلي مصوب شوراي آموزشي دانشگاه و تمديد کلي کميسيون در تاريخ مقرر موفق به دفاع از رساله خود نشده‎اند، مقرر شد چنانچه اين دانشجويان فرم تکميل شده کميسيون بررسي موارد خاص و تقاضاي کتبي خود مبني بر تمديد مازاد تحصيلي در قالب مفاد «شيوه نامه افزايش سنوات مازاد بر مدت مجاز تحصيلي» هيات رئيسه دانشگاه را به مديريت آموزشي دانشگاه تحويل دهند، آن مديريت مجاز است بر حسب مورد نسبت به انجام تمديد تحصيلي براي تنها دانشجويان آماده دفاع از رساله حداکثر تا 15 بهمن‎ماه ماه اقدام کنند.

در صورت عدم دفاع دانشجويان از رساله در مهلت مقرر حکم اخراج صادر مي‎شود. دانشجويان مذکور در صورتيکه تاکنون از رساله خود دفاع نکرده‎اند و متقاضي تمديد تحصيلي براي دفاع از رساله تا 15 بهمن‎ماه هستند بايد حداکثر تا 15 دي‎ماه 97 نسبت به تکميل فرم کميسيون موارد خاص اقدام و به مديريت آموزشي دانشگاه تحويل دهند.

معاون آموزشي وزارت بهداشت:

لزوم بازنگري برنامه‏هاي آموزشي پزشکي

در هفتاد و يکمين جلسه شوراي عالي برنامه‎ريزي علوم پزشکي سه برنامه آموزشي جديد مورد موافقت قرار گرفت و 7 برنامه بازنگري شده تصويب شد.

در هفتاد و يکمين جلسه شوراي عالي برنامه‌ريزي علوم پزشکي بر لزوم بررسي نيازهاي جامعه و جايگاه شغلي دانش آموختگان رشته‎ها براي توسعه علوم پزشکي کشور تاکيد شد. در اين نشست عنوان شد بررسي جامع کليه رشته‎هاي علوم پزشکي در دستور کار شوراي عالي برنامه ريزي علوم پزشکي است.

دکتر سيد حسن امامي رضوي دبير شوراي عالي برنامه‎ريزي در هفتاد و يکمين جلسه شوراي عالي برنامه‎ريزي علوم پزشکي که با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، معاون آموزشي وزارت بهداشت و ساير اعضاي شورا برگزار شد، دستورات جلسه را در 4 حوزه تاسيس رشته جديد، برنامه آموزشي جديد، بازنگري برنامه‎هاي آموزشي و ساير تصميمات اعلام کرد.

در ادامه دکتر باقر لاريجاني معاون آموزشي وزارت بهداشت با اشاره به نقش اين شورا در توسعه آموزش علوم پزشکي کشورگفت: هدف نهايي اين توسعه‎ها تامين نيازهاي جامعه به نيروي انساني نظام سلامت است و ضروري است تا متناسب با اين نيازها برنامه‎ريزي شود.

لاريجاني با اشاره به برنامه تحول آموزش اظهار داشت: هدف اين است که رشته‎هاي علوم پزشکي در راستاي استانداردهاي بين المللي و متناسب با نيازهايي که در کشور داريم توسعه يابد.

اهميت رشته‎هاي بين رشته‎اي

وي بر اهميت رشته‎هاي بين رشته‎اي تاکيد کرد و گفت: طي چند دهه گذشته پيشرفت‎هاي خوبي در علوم پزشکي داشته‏ايم و اکنون مي‎توان گفت کشور به لحاظ ارائه خدمات بهداشتي درماني به خودکفايي رسيده است. اکنون حرکت در مرزهاي دانش و حضور در عرصه‎هاي بين المللي موضوعي است که بايد در توسعه علوم پزشکي کشور مدنظر قرار گيرد.

معاون آموزشي وزارت بهداشت اظهار داشت: چشم‎انداز کلي کشور دستيابي به سرآمدي علمي در حوزه‎هاي مختلف است و لازم است توسعه علوم پزشکي بيشتر به سمت رشته‎هايي برود که بتواند اين سرآمدي را تامين کند.

وي ضمن بيان اين موضوع که توسعه کيفي بيش از توسعه کمي اهميت دارد خاطرنشان کرد: ضمن اينکه لازم است به توسعه علوم بين رشته‎اي توجه شود، بايد ترتيبي اتخاذ شود تا اين توسعه‎ها تا مدتي که نياز است ادامه يابد.

لاريجاني يادآور شد: يعني زماني که نيازهاي کشور در يک حوزه مرتفع شد تربيت نيروي انساني در آن حوزه تقليل يابد يا به صفر برسد. در غير اين صورت با مازاد فارغ التحصيلان اين رشته‎ها مواجه خواهيم شد.

راه اندازي مرکز ملي آموزش‎هاي مهارتي

وي به راه اندازي مرکز ملي آموزش‎هاي مهارتي و حرفه‎اي اشاره کرد و گفت: برخي از نيازهاي کشور به نيروي انساني با آموزش‎هاي مهارتي مرتفع مي‎شود و لازم نيست براي اين رشته آموزش هاي منجر به مدرک ارائه شود. لذا اين موضوع در شوراي عالي برنامه‎ريزي و در بررسي رشته‎ها مورد توجه قرار مي‎گيرد.

معاون آموزشي وزارت بهداشت بازنگري برنامه‎هاي آموزشي رشته‎هاي علوم پزشکي را از ديگر مسئوليت‎هاي دبيرخانه شوراي عالي برنامه‎ريزي برشمرد و اظهار داشت: اين کار با همکاري هيئت‎هاي ممتحنه رشته‎ها و دانشگاه‎هاي علوم پزشکي کشور صورت مي‎پذيرد و تاکنون تعداد زيادي از اين برنامه‎ها مورد بازنگري قرار گرفته است.

در ادامه اين نشست سه برنامه آموزشي جديد مورد موافقت قرار گرفت و 7 برنامه بازنگري شده تصويب شد. همچنين باتوجه به توسعه آموزش هاي مجازي در علوم پزشکي، ضرورت توجه به برنامه‎هاي آموزشي مجازي در شوراي عالي برنامه‎ريزي با حضور مسئولين مربوطه مورد تاکيد قرار گرفت.در انتهاي اين نشست دکتر سيد حسن هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اينکه نيازهاي جامعه اصلي ترين موضوعي است که بايد در شوراي عالي برنامه ريزي مدنظر قرار گيرد، گفت: لازم است بازار کار و جايگاه شغلي دانش آموختگان رشته‎هاي علوم پزشکي طي مطالعاتي مورد بررسي قرار گيرد تا درخصوص تداوم رشته‎هاي مصوب و در حال برگزاري تصميم‎گيري شود.

نظر شما