شناسهٔ خبر: 29967060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ورزشکاران بومی محلی آذربایجان از آستارا وارد ایران شدند

رئیس فدراسیون ورزش های بومی محلی جمهوری آذربایجان روز جمعه در پایانه مرزی آستارا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: بازی های بومی محلی ایران و آذربایجان روزهای

صاحب‌خبر - رئیس فدراسیون ورزش های بومی محلی جمهوری آذربایجان روز جمعه در پایانه مرزی آستارا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: بازی های بومی محلی ایران و آذربایجان روزهای شنبه و یکشنبه 24 و 25 آذرماه در مجموعه ورزشی شهدای رشت برگزار خواهد شد.
خانلار قربان اف افزود: در 24 آذرماه تیم های ایران و آذربایجان با قوانین بازی های بومی محلی هم آشنا خواهند شد و 13 نفر از ورزشکاران آذربایجان در تیم های مختلف به رقابت می پردازند.
وی ادامه داد: مسابقه هفت سنگ و بازی های وسطی، کمربند و طناب کشی در 25 آذرماه برگزار خواهد شد و ورزش های بومی محلی تحت تاثیر فرهنگ و تمدن غنی ایران و آذربایجان است و سالانه دو جشنواره آن با بازی های کشورهای قرقیزستان، ایران، ترکیه، قزاقستان و ازبکستان در آذربایجان اجرا می شود.
وحید خاصی پور رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا هم گفت: سه هزار و 500 ورزشکار در این اداره ساماندهی شده و روز 26 آذرماه، مسابقه هفت سنگ و وسطی آستارا و جمهوری آذربایجان در سالن ورزشی انقلاب آستارا برگزار خواهد شد.

** کاروان اهل سنت آستارا به زیارت مشهد رهسپار شد
50 نفر از اهالی سنی آستارا به منظور همگرایی بیشتر با شیعیان، به همت سپاه این شهرستان به زیارت امام هشتم اعزام شدند.
سرهنگ جهانبخش آرمان فرمانده سپاه آستارا عصر جمعه در حاشیه اعزام این کاروان از محوطه سپاه این شهرستان گفت: اردوهای زیارتی باعث تقویت باورهای دینی مردم می شود و زائران، در مسیر راه آستارا - مشهد از بقاع متبرکه بازدید خواهند کرد.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و 17 درصد جمعیت این شهرستان را اهل سنت تشکیل می دهند.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام

نظر شما