شناسهٔ خبر: 29967024 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: تالش فاقد مراکز استاندارد ترک اعتیاد است

آستارا - ایرنا - فرماندار تالش نبود مراکز استاندارد ترک اعتیاد را از مشکلات این شهرستان در راستای مقابله با معضل اعتیاد و کاهش معتادان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی فرمانداری تالش حاکی است که سید عیسی مهدوی صبح جمعه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری تالش گفت: اعتیاد یک جرم و معتاد، مجرم است اما فرد در حال ترک اعتیاد بیمار محسوب می شود و باید بهترین خدمات را از مراکز استاندارد دریافت کند.
وی افزود: افراد معتاد برای اصلاح و بازگشت به جامعه به نگاه و حمایت ویژه نیاز دارند و تاکید بر استانداردسازی مراکز ترک اعتیاد به منظور ارتقای سطح بازدهی آنهاست.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان نیز در این جلسه گفت: تالش جزء سه شهرستان برتر گیلان در مبارزه با مواد مخدر است و موضوع مقابله با این معضل، یکی از مهمترین مباحث کشور است.
محمدحسین شاهکویی افزود: از سال 94 نیمی از اعتبارات مبارزه با مواد مخدر به رویکرد اجتماعی شدن مبارزه اختصاص می یابد.
وی اظهار کرد: کاهش 25 درصدی نرخ شیوع مواد مخدر از سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است و طی پنج سال گذشته آمار اعتیاد، 24 درصد کاهش داشته است.
وی بر نقش و برنامه ریزی آموزش و پرورش و دانشگاه ها در تالش برای مقابله بیشتر با مواد مخدر و اعتیاد از طریق آگاهی دادن به جوانان تاکید کرد.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124/2007

نظر شما