شناسهٔ خبر: 29967007 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مصاحبه با وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در سفر به باکو

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از باکو، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در سفر به باکو با الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در مصاحبه با خبرنگار صداوسیما در باکو گفت: هدف از سفر به جمهوری آذربایجان که ازسلسله سفرهایی است که به کشورهای مختلف همسایه و همچنین کشورهای مختلف دنیا انجام می شود؛ افزایش همکاری های سرویس های اطلاعاتی دو کشور است.
وزیر اطلاعات کشورمان افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران بر این است که ما روابط، چه روابط دیپلماسی پنهان و چه دیپلماسی آشکار را با کشورهای همسایه عمق ببخشیم و بخصوص کشورهایی مانند جمهوری آذربایجان که اشتراکات زیادی از نظر تاریخی و مذهبی داریم، زبان مردم این کشور زبان بخش زیادی از مردم کشور جمهوری اسلامی ایران است و در جنبه های مختلف اشتراکات زیادی داریم ، این می طلبد که ما با همدیگر از نظر امنیت مشترک کار کنیم.
سید محمود علوی گفت: از سوی دیگر امنیت مقوله ای است که در هر کشوری بر کشورهای همجوار اثر گذار است, اگر همسایگان جمهوری اسلامی ایران از امنیت برخوردار باشند, بر امنیت جمهوری اسلامی ایران اثر می گذارد و همچنین امنیت جمهوری اسلامی ایران بر آن کشورها اثر می گذارد و بنابرین این نگاه اجماعی بین همه سرویس های منطقه بویژه همسایگان است که ما باید با همدیگر روابط دوجانبه، سه جانبه و چهارجانبه با تشریک مساعی سرویس های کشورهای دیگر داشته باشیم و این سفر ماهم در این راستا است.
وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران افزود: دیداری هم با رئیس جمهوری آذربایجان داشتیم که جلسه بسیار خوب و صمیمانه ای بود و در محورهای مختلف امنیتی صحبت کردیم، سلام رئیس جمهور کشورمان را به ایشان رساندم و نظر آقای رئیس جمهور را که امنیت جمهوری آذربایجان و امنیت جمهوری اسلامی ایران را ازهم تفکیک ناپذیر اعلام کردند, طی پیامی به وی اعلام کردم. همچنین در سایر زمینه ها که ما با سرویس جمهوری آذربایجان تشریک مساعی داریم.
وی در ادامه گفت: الحمدلله یک تعامل خیلی خوب بین دو سرویس امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان پابرجاست و امیدواریم نتیجه این تعامل و این هم افزایی، هم برای جمهوری آذربایجان و هم برای جمهوری اسلامی ایران تاثیر گذار و موجب امنیت پایدار باشد.
<div id="video-display-embed-code_2945510" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2302184/2945510?width=340&height=240"></script></div>
اظهارات :
_ حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران

نظر شما