شناسهٔ خبر: 29966203 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انتقاد صربستان از رأی پارلمان کوزوو مبنی بر تشکیل ارتش

نخست وزیر صربستان گفت تشکیل ارتش کوزوو برخلاف تلاش ها برای ایجاد ثبات در منطقه بی ثبات بالکان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، آنا برنابیک -- نخست وزیر صربستان -- گفت تشکیل ارتش کوزوو برخلاف تلاش ها برای ایجاد ثبات در منطقه بی ثبات بالکان است.

برنابیک امروز جمعه در اظهاراتی پس از تصمیم پارلمان کوزوو مبنی بر تشکیل ارتش گفت تشکیل چنین ارتشی برخلاف تلاش ها برای ایجاد ثبات در منطقه بی ثبات بالکان است.

پارلمان کوزوو روز جمعه به اجماع قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن "نیروی امنیتی کوزوو" متشکل از 4000 نیرو به شکل یک ارتش درآید.

برنابیک گفت: "امروز روز سختی برای من است. امروز روزی نیست که به همکاری و ثبات منطقه کمک کند. صربستان تلاش خواهد کرد همچنان در مسیر صلح و ثبات، مسیر شکوفایی خود نه تنها برای شهروندان صربستان بلکه برای همه شهروندان منطقه ادامه دهد. من به شدت و صادقانه معتقدم بدون یک منطقه با ثبات، صربستان باثباتی هم وجود نخواهد داشت و هیچ کشوری در منطقه ثبات نخواهد داشت. بهتر است اکنون بنشینیم و در مورد این صحبت کنیم که چگونه می توان یک آینده متفاوت ایجاد کرد نه اینکه موانع برپا کرد و مانع اطلاع رسانی به مردم از طریق زبان بومی خود شد."

صربستان نگران است که هدف اصلی این اقدام پاکسازی قومی منطقه شمال کوزوو باشد، منطقه ای که اکثریت ساکنان آن صرب هستند. کوزوو این ادعا را به شدت رد می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما