شناسهٔ خبر: 29965808 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

تاکید امام جمعه کرج به وحدت حوزه و دانشگاه

امام جمعه کرج با بیان اینکه یکی از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه باید در مسیر احیای تمدن اسلامی باشد، گفت: در این زمینه وحدت حوزه و دانشگاه مهم است که باید به آن توجه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، آیت‌الله سیدمحمد مهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول نمازجمعه این هفته کرج به روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت‌الله مفتح اشاره کرد و اظهار داشت: اهتمام ایشان به وحدت حوزه و دانشگاه از سال‌های بسیار قبل‌تر از انقلاب آغاز شده بود.

وی افزود: اختلاف افکنی و از بین بردن امنیت ملی یکی از اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی است که برخلاف دستورات و تاکیدات اسلام و قرآن است که از راه تنش بین دانشجویان و حوزه و براندازی نرم دنبال این موضوع هستند.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: یکی از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه باید در مسیر احیای تمدن اسلامی باشد و در این زمینه وحدت حوزه و دانشگاه مهم است که باید به آن توجه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم باید با بصیرت کامل عرصه را رصد کرده و اقدام و عمل داشته باشند، به هشدار رهبری به مردم و مسئولان نسبت به بروز و ظهور نقشه‌های دشمن اشاره کرد و گفت: مسؤولان باید اوضاع را رصد کرده و با سخنان خود امنیت ملی را به خطر نیندازند.

حسینی‌همدانی اظهار داشت: گاهی در سخنرانی رسمی مطلبی گفته می‌شود که گذشته از اینکه دقیق نیست سبب ایجاد ناامیدی در مردم و جامعه می‌شود، من از باب اینکه این سخنان مطرح شده است و باید پاسخی به آنها داده شود عرض می‌کنم.

وی افزود: افرادی که به نفع این کنوانسیون‌ها سخنرانی می‌کنند مضرات آن را بهتر از ما می‌دانند و درست مانند قبل از تصویب برجام سخن می‌گویند و با توهین و بی‌ادبی بر منتقدان آنها را به انزوا می‌کشانند و با بزک کردن و لعاب دروغین مردم را هم فریب می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز به برخی مسؤولان توصیه کرد که سعه صدر خودتان را بالا برده و زود از کوره در نروند و ادامه داد: دولتمردان هشدارهایی که رهبری در مورد دشمنی‌های دشمنان و نقشه‌های خبیثانه  می‌دهند را جدی بگیرید و همانطور که قبلاً هم فرمودند دشمن با فشار اقتصادی و روانی  قصد سلطه بر کشور ما را دارد.

وی با بیان اینکه اسلام ما اسلام ناب محمدی(ص) است،گفت: دشمنان 40 سال است که هرکاری که توانستند کردند، اما به نتیجه‌ای که می‌خواستند نرسیدند، در همین نشست که شورای همکاری خلیج فارس از روی درماندگی و‌ با فشار سعودی برگزار کرد مطرح شده که ایران همچنان خطر و تهدید برای تعدادی از کشورها محسوب می‌شود.

حسینی همدانی ادامه داد: در این چهل سال می‌خواستید این خطر را رفع کنید، نباید در مقابل دشمن ضعف نشان داد و جوری رفتار کرد که طمع در آن ایجاد شود و علی‌رغم تلاش‌ها دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده است.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع فرانسه خاطرنشان کرد: مهد تمدن و حقوق بشر به قول خودشان در شرایط آتش و خون قرار دارد و به شدت وجهه سیاسی و اقتصادی خود را از دست داده است.

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه راه نجات کشور در داخل است و همان روش دوران دفاع مقدس با استفاده از نیروهای جهادی، مومن، انقلابی و کاربلد محقق می‌شود، تصریح کرد:  فرصت بدهید تا این جوانان و دانشمندان و بدنه مردم به میدان بیایند و کار کنند.

نظر شما