شناسهٔ خبر: 29965727 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

موزه تهران ایجاد می شود

صاحب‌خبر -

شهردار تهران با اشاره به ایجاد موزه باستان شناسی تهران گفت: اشیاء تاریخی که در حفاری های مترو کشف شده اند در این موزه نگهداری می شوند.

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز جمعه در حاشیه نمایشگاه اشیاء تاریخی که در حفاری های مترو کشف شده است، اظهار داشت: در اسناد تاریخی قدمت شهر تهران به قبل از دوران طهماسبی می رسد اما اشیا نشان می دهد تهران 8 هزار سال قدمت دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید این موضوع را برای مردم به نمایش بگذاریم زیرا این اشیا ساده و معمولی نیستند و از سوی دیگر مردم باید بدانند در چه شهری زندگی می کنند.

حناچی با اشاره به افتتاح موزه باستان شناسی تهران اظهارداشت: در این موزه تعداد 200 شی است نگهداری می شود.

وی درخصوص تکلیف اشیا ارزشمند که در جریان حفاری های مترو کشف می شود تصریح کرد: تاکنون گزارشی در این زمینه دریافت نکردم ضمن اینکه حساسیت ما نسبت به این موضوع بالاست.

شهردار تهران در عین حال تاکید کرد: این مساله خصلت شهرهای تاریخی و میراثی است که در هر حفاری اشیایی پیدا کنند مانند شهر رم که در جریان حفاری مترو اشیایی پیدا کردند و در عین حال مترو را توسعه دادند بنابراین هر دو موضوع باید مد نظر قرار گیرد.

تشکیل اتاق فکر برای انتصابات شهرداری

حناچی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر تشکیل یک کمیته 5 نفر به عنوان اتاق فکر برای انتصابات شهرداری نیز خاطرنشان کرد: کمیته انتصابات موضوع جدیدی نیست و همه کسانی که نامزد یا انتخاب می شوند باید از شرایط انتصاب از جمله سلامت اداری و تخصص برخوردار باشند.
وی از ذکر اعضای این کمیته خودداری کرد.
وی درباره بدهی های دولت به شهرداری تهران نیز اظهارداشت: هنوز به طور کامل این کار انجام نشده اما اصل کار درست و پسندیده است.
حناچی اضافه کرد: سازمان حسابرسی در حال پیگیری موضوع است.

برچسب‌ها:

نظر شما