شناسهٔ خبر: 29965710 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مرکز «مدیریت صادرات» در فارس راه‌اندازی می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد ـ معاون اتاق بازرگانی فارس از راه‌اندازی مركز مدیریت صادرات این استان با همكاری شركت‌های مدیریت صادرات و دستگاه‌های دولتی در حوزه تجارت خارجی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایكنا از فارس، یلدا راهدار، عضو هیئت نمایندگان و معاون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس امروز، 23 آذرماه در دیدار رؤسای تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی استان فارس با معاون اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی در اتاق بازرگانی فارس گفت: به زودی مرکز مدیریت صادرات استان با همکاری شرکت‌های مدیریت صادرات و دستگاه‌های دولتی در حوزه تجارت خارجی در استان فارس راه‌اندازی می‌شود.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما در کشور پراکندگی بازارهای صادراتی و عدم توانمندی حضور موفق در بازارهای جهانی بود که کار کارشناسی بر روی این موضوع در اتاق بازرگانی فارس انجام شد و به این نتیجه رسیدیم با کمک شرکت‌های مدیریت صادرات و دستگاه‌های دولتی در استان و فعالان بخش خصوصی، مرکز مدیریت صادرات استان راه‌اندازی شود.
راهدار افزود: این مرکز با دو هدف عمده افزایش صادرات از طریق افزایش صادرکنندگان و تربیت صادرکنندگان در استان انجام می‌شود که تا یک ماه آینده این مرکز راه‌اندازی خواهد شد.
وی با بیان اینکه با همت اتاق بازرگانی فارس راه‌اندازی دو مرکز تا پایان سال در فارس در دستور کار است، گفت: همچنین یکی از برنامه‌های مهم ما در استان ایجاد دفتر سرمایه‌گذاری است که این دفتر با هدف اتصال حلقه بین سرمایه‌گذار و نهایی شدن پروژه‌ها در استان شکل خواهد گرفت.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: در حال حاضر 10 دفتر از جمله دفتر پایش فضای کسب و کار، دفتر تبادل تکنولوژی، دفتر پایش سلامت اداری، دفتر آینده پژوهی و دفتر مطالعات اقتصادی اجتماعی در اتاق بازرگانی فارس فعال است.
وی ادامه داد: یکی از معضلات ما در فضای کسب و کار استان پراکندگی اطلاعات در این حوزه بود که بر این باوریم که پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی مبتنی بر مطالبات بخش خصوصی نبود و ما به دنبال پژوهش‌های کاربردی برای فعالان بخش خصوصی در بخش‌های مختلف استان بودیم.
راهدار بیان كرد: با این هدف شورای پژوهش در اتاق بازرگانی فارس شکل گرفت که امروز ذیل این شورا 10 هسته تخصصی پژوهشی فعال است که در این شورا نیازهای بخش خصوصی در قالب یک طرح پژوهشی پیگیری می‌شود تا گره‌ای از فضای کسب و کار استان باز کنیم.
وی اظهار كرد: اعتقاد داریم اتاق‌های بازرگانی اگر به سمت دانش بنیان شدن حرکت نکنند نمی‌توانند با تصمیم‌گیران در یک راستا حرکت کنند و این یکی از ضعف‌های ما در سال‌های گذشته بوده اما امروز اتاق‌های بازرگانی تولیدکننده دانش شده‌اند که نتیجه فعالیت‌ها نیز گواه تاثیرگذاری این رویه است.
راهدار افزود: همچنین اتاق بازرگانی فارس گزارش‌های تخصصی اقتصادی در شاخص‌های مختلف را به صورت ماهیانه بررسی و برای استفاده ذی‌نفعان بخش خصوصی ارائه می‌کند که این گزارش‌ها تاثیر مثبتی بر تصمیم‌گیری‌ها، تصمیم‌سازی‌ها و تعاملات استان داشته است.
انتهای پیام

نظر شما