شناسهٔ خبر: 29965658 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وحدت حوزه و دانشگاه زمینه‌ساز پیشرفت کشور است

گروه سیاست و اقتصاد ـ امام جمعه کرمانشاه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مایه پیشرفت کشور است و امام راحل در این خصوص فرمودند که دانشگاه و حوزه دو مرکز فکری برای پیشرفت کشور هستند.

صاحب‌خبر -

وحدت حوزه و دانشگاه زمینه‌ساز پیشرفت کشور است

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه  امروز، 23 آذرماه در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته با دعوت همگان به تقوای الهی، گفت: تقوای الهی انسان را از آفات دور نگاه می‌دارد.
وی با یادآوری دهم ربیع‌الثانی وفات حضرت معصومه(ع) با تسلیت وفات این بانوی بزرگ، اظهار کرد: ارتباط با خدا و خدایی بودن برکات بسیاری در زندگی دنیوی و اخروی دارد و نمونه آن هم این بانوی بزرگ است.
آیت‌الله علما مناسبت 27 آذرماه و شهادت آیت‌الله مفتح را یادآور و افزود: این مدرس یک مبارز خستگی‌ناپذیر و شخصیتی بود که اصرار بر وحدت حوزه و دانشگاه داشت و این مهم را ایجاد کرد.
امام جمعه کرمانشاه گفت: امام راحل می‌فرماید دانشگاه و حوزه دو مرکز فکری برای پیشرفت کشور هستند یکی فکر امور دنیوی و اختراعات و اکتشافات و دیگری فکر معنوی است که وقتی کنار هم باشند کشور ساخته می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه یادمان هست در هشت سال دفاع مقدس دنیای غرب با ما چگونه معامله کرد 28 آذرماه سالروز حمله موشکی عراق به دزفول را یادآور شد و افزود: امروز غربی‌ها اصرار می‌کنند که ما حتی یک موشک هم نداشته باشیم و می‌خواهند دست ما خالی باشد.
وی به 29 آذر و روز بسیج کارگری اشاره و اظهار کرد: این روز به مناسبت شهادت محمدجواد تندگویان وزیر نفت دولت شهید رجایی روزی که به اسارت گرفته شد و در سال 70 بشهادت رسید و روز بسیج کارگری نامگذاری شد.
آیت‌الله علما به دیدار جمعی از خانواده شهدا با رهبر معظم انقلاب و نکات مهمی از فرمایشات این دیدار اشاره کرد و گفت: ایشان هشدار دادند که مراقب باشید شاید دشمن برای سال 98 برنامه داشته باشد البته ما دیدیم که می‌گفتند تابستان 97 تابستان داغی داریم و دست از پا درازتر بودند و ترامپ هم هیچ غلطی نکرد.
آیت‌الله علما هوشیای و بیداری مردم و مسئولان را یادآور شد و افزود: نکته دیگر در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اینکه دشمن درصدد است ما از نقاط قوت خود صرف‌نظر کنیم و هرجا نقطه قوتی هست به میدان می‌آید یک روز قدرت موشکی، یک روز فناوری هسته‌ای و تکنولوژی نانو را نشانه می‌روند.
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تفکر شهاد‌طلبی اظهار کرد: امروز آمریکا اسیر شماست و شما آمریکا را چهل سال است دور نگاه داشته و جرأت نزدیک شدن به کشور را ندارد و این به برکت معجزه شهادت است.
انتهای پیام

نظر شما