شناسهٔ خبر: 29965562 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

جدیدترین ترفند اخلالگران برای افزایش دلار

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز،همزمان با کاهش قیمت‌ها در بازار ارز جمعی از اخلالگران با کمک کانال‌های تلگرامی ضد انقلاب و بعضا مجهول الهویه به صورت گسترده به انتشار اخبار جعلی به نقل از رییس کل بانک مرکزی روی آورده اند.

هرچند این اخبار در فرم‌ها و کلمات متفاوتی منتشر می‌شود، اما جملگی حاوی این پیام جعلی است که دخایر ارزی بانک مرکزی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد و یا اینکه بانک مرکزی درصدد جبران کسری بودجه و ذخایر پولی از طریق دست بردن به حساب‌های شخصی مردم است.
تصمیمات اخیر بانک مرکزی و روند ثابت رو به نزول قیمت ارز به ویژه قیمت دلار انتشار این نوع اخبار جعلی و بدون هیچ گونه مبنای واقعی را در شبکه‌های اجتماعی شدت بخشیده است.
یک مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی به خبرنگار ما گفت: طبیعی است که قرارگاه جنگ روانی علیه اقتصاد کشور، که در بیرون از مرز‌ها قرار دارد و اخلال گران نظام ارزی در داخل کشور که سود فراوانی از نابسمانی در بازار ارز می‌برند از کاهش قیمت ارز و شکستن حباب‌های دروغین آن به شدت عصبانی هستند و این جنگ روانی و ماشین جعل خبر برای مقابله با این روند تدارک و تشدید شده است.
وی ادامه داد: مردم ایران با پشت پرده‌ی این نوع جعل اخبار و خصومت علیه اقتصاد کشور آشنا هستند و اخبار موثق از اقتصاد و بانک مرکزی را مثل قبل از طریق رسانه‌های معتبر دنبال می‌کنند.
نمونه‌ای از اخبار جعلی علیه همتی و بانک مرکزی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

ماجرای دست‌بردن بانک مرکزی به حسابهای مردم چیست؟
ماجرای دست‌بردن بانک مرکزی به حسابهای مردم چیست؟

منبع: تسنیم
 

برچسب‌ها:

نظر شما