شناسهٔ خبر: 29965488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مردم با بصیرت کامل عرصه را رصد کنند

امام جمعه کرج در خطبه‌های امروز نمازجمعه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: مردم باید با بصیرت کامل عرصه را رصد کرده و اقدام و عمل داشته باشند.

صاحب‌خبر -

مردم با بصیرت کامل عرصه را رصد کنند.به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام و المسلمین حسینی‌ همدانی با اشاره به روز 25آذر سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) گفت: عمر ایشان کوتاه اما بسیار پربرکت بود و در مدت 6 سالی که امام بودند آثار مهمی در موضوعات مختلف علوم مثل تفسیر قرآن، نشر احکام و مسائل فقهی از ایشان بر جای مانده است.
امام جمعه کرج افزود: امام حسن عسکری(ع) در زمان خلافت خود مکرر زندانی شدند و مبارزه سیاسی سختی با غاصبان و حاکمان وقت داشتند و وظیفه سخت آماده کردن مردم برای دوران ولادت امام زمان(عج) را بر عهده داشتند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت‌الله مفتح گفت: اهتمام ایشان به وحدت حوزه و دانشگاه از سال‌های بسیار قبل از انقلاب آغاز شده بود.
وی در ادامه اضافه کرد: اختلاف افکنی و از بین بردن امنیت ملی یکی از اهداف آمریکا و اسراییل است که برخلاف دستورات و تاکیدات اسلام و قرآن است که از راه تنش بین دانشجویان و حوزه و براندازی نرم دنبال این موضوع هستند.
امام جمعه کرج گفت: یکی از اهداف وحدت حوزه و دانشگاه باید در مسیر احیای تمدن اسلامی باشد و در این زمینه وحدت حوزه و دانشگاه مهم است که باید به آن توجه شود.
خطیب جمعه کرج در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اسلام ما اسلام ناب محمدی(ص) است گفت: چهل سال است که هرکاری که توانستند کردند، اما به نتیجه‌ای که می‌خواستند نرسیدند، در نشستی که شورای همکاری خلیج فارس از روی درماندگی و‌ با فشار سعودی برگزار کرد مطرح شده که ایران همچنان خطر و تهدید برای تعدادی از کشورها محسوب می‌شود.
وی در ادامه گفت: نباید در مقابل دشمن ضعف نشان داد و جوری رفتار کرد که طمع در آن ایجاد شود و علی‌رغم تلاش‌ها دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی افزود: در همین روزها که فرانسه عضو شورای امنیت با مردم خود درگیری دارد و این مهد تمدن و حقوق بشر به قول خودشان در شرایط آتش و خون قرار دارد و به شدت وجهه سیاسی و اقتصادی خود را از دست داده است گفت: همین کشور فرانسه به کمک آلمان و انگلیس مشغول مداخله در امور ایران است و در مورد مسایل موشکی و حقوق بشر و قدرت نفوذ ایران در حال ایجاد فشار بر ما است.
امام‌جمعه کرج گفت: راه نجات کشور در داخل است و همان روش دوران دفاع مقدس با استفاده از نیروهای جهادی، مومن، انقلابی و کاربلد محقق می‌شود و فرصت بدهید تا این جوانان و دانشمندان و بدنه مردم به میدان بیایند و کار کنند.
نماینده ولی فقیه در استان البرز همچنین با اشاره به انتخاب استاندار البرز افزود: امیدواریم استاندار البرز با قدرت عقب ماندگی‌های استان را جبران کند.
وی در پایان اضافه کرد: مسائل مهم استان البرز اشتغال و بیکاری است و فعال شدن واحد‌های تولیدی و صنعتی که امیدواریم استاندار با طرح و برنامه در مدت ماموریت خود وارد عمل شده و در این زمینه تلاش کند.

نظر شما