شناسهٔ خبر: 29965448 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرطوسی:

زنجیره تبدیل دانش به ثروت کامل نیست

تهران- ایرنا- عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرطوسی گفت: زنجیره تبدیل دانش به ثروت هنوز کامل نیست و باید فرآیند شناسایی بازار و چگونگی ایجاد کسب و کار به دانشجویان آموزش داده شود.

صاحب‌خبر -

حمید رضا تقی راد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار داشت: دانشجویان باید توانایی تبدیل دانش به فناوری قابل فروش را داشته باشند که در حال حاضر این روند بسیار سخت شده است.
وی ادامه داد: اگر زنجیره تولید ثروت از علم تکمیل شود، دانشجویان احساس توانمندی و خدمات رسانی کرده و در داخل ماندگار می شوند.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر طوسی افزود: دانشجویان باید پس از فارغ التحصیلی راهکارهای جذب خریدار و تولید محصول را آموزش ببینند.
تقی راد تصریح کرد: مهمترین عامل در این زمینه دو سال پس از فارغ التحصیلی دانشجویان است تا آنها ارتباط مطلوبی با صنعت پیدا کرده و حتی در کشور ایجاد بازار کنند.
وی ادامه داد: اگر طی دو سال این فرآیند صورت نگیرد و دانشجو به نتیجه مطلوب نرسد، قطعا به پیشنهادات کشورهای خارجی اهمیت می دهد. در این مدت شاید خدمت سربازی مانع اقدامات اجرایی دانشجویان پسر شود. نخبگان باید ارضای شغلی شوند و بستر رشد و توسعه برای آنها فراهم شود.
تقی راد مسابقات علمی، پژوهشی و ربکاپ در طول تحصیل دانشجویان را عامل موثری در توانمندی دانشجویان دانست و تصریح کرد: این مسابقات باعث تبادل علم و تجربه در زمینه های مختلف بین دانشجویان دوره کارشناسی شده و پس از چهار سال تاسیس شرکت های دانش بنیان و تولید کارآفرینی را به همراه دارد.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر طوسی ادامه داد: با وجود کسب و کار تحقیقاتی و اقتصادی مطلوب، دانشجو شاهد رشد خود در داخل است و به فکر رفتن به کشورهای خارجی نیست.

* مدرسه کسب و کار خواجه نصیر
تقی راد همچنین گفت: بسیاری از دانشجویان در رشته های مهندسی قوی بوده اما با روش های کسب و کار و شناخت بازار بیگانه هستند.
وی افزود: دانشگاه خواجه نصیر طوسی سال گذشته مدرسه کسب و کار را با هدف آموزش روش های بازاریابی و محیط کسب و کار برای دانشجویان و افراد خارج از دانشگاه احداث کرده است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: مجموعه ای از فعالان حوزه کسب و کار و بازاریابی مدرسین این مدرسه هستند. در سال آخر دانشجویان در خصوص تبدیل دانش فنی به شغل و شرکت های کارآفرینی آموزش می بینند و سپس شغل خود را تجاری سازی کرده و درآمد زایی می کنند.
وی توضیح داد: دانشگاه هنوز در مرحله آزمایش و تمرین این راهکار است و در سال آینده نرخ موفقیت دانشجویان اعلام می شود. در حال حاضر نیز با وجود تمام محدودیت ها، دانش آموختگان زیادی شرکت های دانش بنیان تاسیس کرده اند.
تقی راد با بیان اینکه تعدادی از دانشجویان نیز این مراحل را با موفقیت سپری نمی کنند، اظهار داشت: باید از کارآفرینان جوان حمایت معنوی شود و برنامه هایی برای جذب بیشتر دانشجویان به بازار کار و صنعت طراحی شود.
عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر طوسی گفت: روش آموزش در این مدرسه نظری نیست و طی یک دوره چهار ترمه به صورت عملیاتی دانش آموخته جذب می کند و با استقبال خوبی مواجه است.
وی ادامه داد: حرفه های مختلفی از شرکت های صنعتی کوچک تا آموزشگاه های فنی و حرفه ای از مهارت های بازاریابی بهره می برند.
9465 **1200*1834

نظر شما