شناسهٔ خبر: 29965255 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

71 سال از تاسیس سانتیاگو برنابئو می گذرد

حسین بیجاری

سانتیاگو برنابئو یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین ورزشگاه های دنیا به شمار می رود.

صاحب‌خبر -

طرفداری- در سال 1947، ورزشگاه سانتیاگو برنابئو تاسیس شد.

به گزارش سایت رسمی رئال مادرید، ورزشگاه سانتیاگو برنابئو هفتاد و یکمین سال تاسیس خود را جشن می گیرد. این ورزشگاه که یکی از بزرگ ترین ورزشگاه ها در تاریخ فوتبال به شمار می رود، 14 دسامبر سال 1947 ساخته شد. در همان زمان رئال مادرید با تیم پرتغالی Os Belenses در یک بازی دوستانه به مصاف هم رفتند. آن دیدار با نتیجه 3-1 به نفع سفید های مادرید خاتمه یافت و گل های مادرید را بارینگا (هافبک اسپانیایی که اولین گل در این ورزشگاه را به ثمر رساند) و آلونسو 2 بار (هافبک اسپانیایی که در سال 1939 به مادرید پیوست) به ثمر رساندند.

سانتیاگو برنابئو برای بازسازی جامع آماده می شود. این تغییر، ضمن پاسخ گویی به خواسته اعضای باشگاه، باعث افزایش درآمد باشگاه هم می شود. فلورنتینو پرز در این مورد گفت:

استادیوم جدید نیز الهام بخش احساسات خوب و بهترین ورزشگاه دنیا خواهد بود. همان طور که رئال مادرید بهترین باشگاه در قرن 20 شناخته شد، در این قرن نیز به این روند ادامه خواهد داد. استادیوم جدید، میراثی برای آینده و مایه افتخار برای اعضا و طرفداران باشگاه خواهد بود.

با 71 سال سابقه و با بازسازی شدن برای آینده، این وزشگاه از بزرگ ترین بازیکنان دنیای فوتبال بهره برده است. آلفردو دی استفانو، خنتو، آمانسیو، بوتراگوئنو، رائول، کریستیانو رونالدو و سرخیو راموس تنها چند نام از بازیکنانی هستند که لحظات افسانه ای را برای مادرید رقم زده اند. از سال 1955 و به احترام یکی از بزرگ ترین بازیکنان تاریخ باشگاه یعنی سانتیاگو برنابئو، به این اسم، نام گذاری شده است.

در تمام این سال ها، سانتیاگو برنابئو یکی از مکان های ارزشمند در فوتبال بوده است و میزبانی بزرگ ترین مسابقات را بر عهده داشته است و احساسات فوق العاده ای را برای تماشاگران به وجود آورده است که می توان به 4 فینال از جام های اروپایی ، فینال جام جهانی 1982، فینال لیگ قهرمانان اروپا در 1964 و فینال لیبرتادورس 2018 اشاره کرد. هم چنین به عنوان یک مکان افسانه ای در دنیای ورزش، روزانه تماشاگران از تمام نقاط جهان برای دیدن آن به عنوان یک مکان توریستی به مادرید سفر می کنند.

 

نظر شما