شناسهٔ خبر: 29965095 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دشمنان از توان موشکي و نفوذ منطقه اي ايران خشمگين هستند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - زاهدان - ايرنا - امامان جمعه شهرهاي ايرانشهر، خاش و بزمان به خودکفايي کشورمان در عرصه هاي مختلف به برکت نظام جمهوري اسلامي و رهنمودهاي مقام معظم رهبري اشاره کرده و اين پيشرفت ها را مايه خوشحالي دوستان و نگراني و عصبانيت دشمنان دانستند.

به گزارش ايرنا امام جمعه ايرانشهر گفت: دشمنان از پيشرفت ها و توان موشکي، علمي و نفوذ منطقه اي جمهوري اسلامي ايران خشمگين هستند.
حجت‌الاسلام سيد شجاع الدين ابطحي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته ايرانشهر افزود: اين پيشرفت ها کشور را در بسياري از عرصه ها به خودکفايي رسانده و سبب شادماني دوستان و نگراني و عصبانيت دشمنان شده است.
وي به جايگاه حوزه و دانشگاه در کشور اشاره کرد و افزود: حوزه و دانشگاه وظايف مشترکي را براي نمود عملي وحدت بر عهده دارند که وحدت حوزه و دانشگاه در دفاع از نظام و وحدت در نگاه ديني از سوي حوزه و دانشگاه و تابعيت از ولايت فقيه از جمله آنهاست.
وي بيان کرد: کسب علم و دانش و وحدت در مقابله با نفوذ بيگانگان و همگرايي در عمل از وظايف مشترک حوزه و دانشگاه است.
امام جمعه ايرانشهر در ادامه خطبه هاي نماز به مشکلات سوخت در ايرانشهر اشاره کرد و گفت: صف هاي طولاني در جايگاه هاي سوخت موجب گلايه مندي مردم شده که مسئولان امر بايد براي حل اين معضل تدبير کنند.
** امام جمعه بزمان: همدلي مردم با مسئولان تنها راه خنثي کردن نقشه هاي دشمنان است
امام جمعه بزمان در جنوب سيستان و بلوچستان گفت: دشمن با برنامه ريزي درست دست به اقدامات زشت و ناپسند در کشور زده است که تنها راه ايستادگي در برابر اين نقشه ها اتحاد و همبستگي مردم و مسئولان است.
حجت الاسلام عبدالمجيد جهانگيري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته بزمان اظهار داشت: دشمنان با طراحي نقشه هاي زياد تصميم دارند با ايجاد تفرقه بين مردم و مسئولان، انقلاب اسلامي را منهدم و به آرزوي ديرينه خود برسند.
وي تلاش و کوشش مسئولان و مردم براي توسعه و پيشرفت کشور را يکي از راه هاي مناسب براي خنثي کردن نقشه هاي دشمنان دانست.
امام جمعه بزمان با تاکيد بر تقوي الهي گفت: کساني که به اهميت تقوا و عمل صالح در زندگي توجه مي کنند و آن را سرلوحه زندگي و اعمال خود قرار دهند هم در اين جهان و هم درجهان آخرت روسفيد و نامه اعمالشان را دست راست دريافت خواهند کرد.
حجت الاسلام جهانگيري ترويج فرهنگ درست ازدواج را يکي از وظايف اصلي شهروندان دانست و افزود: متاسفانه مدتي است که بعضي از شهروندان در مراسم ازدواج با تيراندازي و برخي حرکات ناشايست مردم آزاري مي کنند.
وي ادامه داد: اين افراد بابت اين کار ناپسند در روز محشر الهي مورد غضب خدا قرار خواهند گرفت و بازخواست خواهند شد مگر اينکه از کارشان پشيمان و از مردم عذرخواهي کنند.
جهانگيري با تاکيد بر تکريم و احترام به والدين گفت: فرزندان بايد به اهميت توجه و خدمت رساني به والدين در زندگي خود توجه کنند و کاري کنند که پدر و مادر در زندگي از آنان راضي و خشنود باشند.
وي بيان کرد: جوانان با تحصيل و پشتکار و تلاش مي توانند جامعه را به سمت موفقيت سوق دهند.
امام جمعه بزمان اظهار داشت: اين شهر با داشتن ظرفيت ها و پتانسيل هاي خوب مي تواند با برنامه ريزي هاي خوب و جامع به يکي از شهرهاي توليدي پسته و زعفران سيستان و بلوچستان تبديل شود.
وي وجود آب و خاک حاصلخيز شهر بزمان را در استان بي بديل دانست و گفت: شهر بزمان باداشتن آب و خاک مناسب مي تواند در زمينه کشاورزي حرف هايي براي گفتن در استان داشته باشد.
جهانگيري شهرستان شدن شهر بزمان را يکي از آرزوهاي ديرينه مردم بزمان دانست.
خطيب نماز جمعه بزمان قدمت اين شهر را به چندين هزارسال عنوان کرد و گفت: اين شهر داراي سابقه تاريخي کهن با مردماني انقلابي و پايبند به نظام است.
وي ضمن گلايه از نماينده حوزه انتخابيه ايرانشهر، دلگان و بزمان در زمينه درخواست مطالبات مردمي گفت: انتظار مردم اين شهر از اميني فرد نماينده حوزه انتخابي توجه و پيگيري مطالبات و درخواست هاي آنان است.
جهانگيري همت مسئولان در راستاي خدمات رساني به مردم را خوب توصيف کرد و گفت: به همت جمعي از مسئولان شاهد اتفاقات خيلي خوبي در شهر بزمان هستيم که همه اين خدمت رساني ها نشانه توجه مسئولان به مطالبات مردم شهر است.
** امام جمعه خاش: خسارت سوانح رانندگي در محورهاي استان سنگين است
امام جمعه شهرستان خاش سيستان و بلوچستان گفت: خسارت هاي ناشي از سوانح رانندگي در محورهاي ارتباطي و جاده هاي نامناسب استان که منجر به از دست رفتن جان انسانها و نابود شدن خودروهاي هم وطنان مي شود بسيار سنگين و جبران ناپذير است.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه هاي نماز جمعه بيان کرد: تلاش براي دو بانده کردن محورهاي ارتباطي خاش به مقصد ديگر شهرهاي استان بايد از اولويت هاي دولت باشد.
وي با اشاره به اينکه مقام معظم رهبري در وحدت و همگرائي، خدمت به مردم و عمل و مديريت بي نظير و شاخص و رهبري عالي هستند افزود: رهنمودهاي معظم له در چند دهه از سالهاي انقلاب بسيار روشنگرانه، دلسوزانه و از روي شناخت و آگاهي بوده که لازم است مسئولان کشور به فرامين ارزشمند ايشان توجه کنند تا سرزمين ايران از گزند آسيبها دور بماند.
حجت الاسلام دهقان اظهار داشت: تلاش هاي سران آمريکايي و صهيونيستي براي ضربه زدن به اسلام و کشور ما بعد از گذشت 4 دهه از عمر انقلاب همچنان ادامه دارد لذا همگان بايد با هوشياري و بصيرت به فکر نجات کشور از فتنه ها باشند.
وي تاکيد کرد: تشکيل جلسات در شوراي امنيت سازمان ملل و برنامه ريزي جهت صدور قطعنامه ها عليه ايران از ترفندهاي مستکبران بوده که مي خواهند از اين راه به کشور و ملت بزرگ ما ضربه بزنند.
حجت الاسلام دهقان با گراميداشت مناسبتهاي هفته بر اهميت توجه به مباحث پژوهشي و وحدت در حوزه و دانشگاه و رفع مشکلات حوزه حمل و نقل و ارائه خدمات شايسته به مردم تاکيد و از تلاش هاي سپاه پاسداران براي زاه اندازي بيمارستان صحرائي و کمک به حل مشکلات مردم محروم در نقاط روستايي قدرداني کرد.
7316 **7314 **7310 **6081
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما