شناسهٔ خبر: 29964244 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

پرسپولیس ۶ هزار دلار جریمه شد

همشهری آنلاین: باشگاه پرسپولیس ایران به دلیل نقض احکام کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در بازی مقابل الدحیل از سری مسابقات فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا ۶ هزار دلار جریمه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تارنمای رسمی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در تازه ترین آراء صادر شده در مورد تخلفات صورت گرفته در حیطه تیم‌ها و فدراسیون‌های عضو، باشگاه پرسپولیس ایران را به دنبال نقض دو فقره از احکام این نهاد در جریان بازی برگشت این تیم مقابل الدحیل در مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا، در مجموع به پرداخت ۶ هزار دلار جریمه کرد.

نخستین جریمه به دلیل استفاده باشگاه از سیستم اعلام عمومی یا همان بلندگوی ورزشگاه برای اهدافی غیر از آنچه توسط AFC معین شده، برای پرسپولیس در نظر گرفته شده است. در حکم ای اف سی آمده است: تیم میزبان نسبت به حصول اطمینان در خصوص استفاده از سیستم بلندگوی ورزشگاه تنها به منظور پخش اعلامیه‌های مورد تقاضای AFC، داوران و مقامات امنیتی و همچنین سایر موارد مرتبط با بازی، ناکام مانده است. بر این اساس، باشگاه پرسپولیس به دلیل تخطی از ماده ۴۵.۲ اساسنامه AFC در حوزه ورزشگاه ها، مبلغ هزار دلار جریمه می‌شود.

دومین جریمه نیز به دلیل آنچه AFC، «خدشه دار کردن اعتبار بازی فوتبال» نامیده، برای پرسپولیس‌ها منظور و به شرح زیر اعلام شده است. طبق ماده ۵۰ اساسنامه انضباطی ای اف سی، هواداران تیم میزبان با به همراه آوردن پلاکاردی به ورزشگاه و برافراشتن آن، اعتبار و حرمت فوتبال را خدشه دار کردند. بر این اساس، باشگاه پرسپولیس به دلیل تخطی از ماده ۵۰.۱ اساسنامه کمیته اخلاق AFC، به پرداخت ۵ هزار دلار جریمه می‌شود.

این جریمه می‌بایست ظرف مدت ۳۰ روز از زمان اعلام، پرداخت شود؛ علاوه بر این، مطابق مقررات در صورت تکرار تخلفات، این باشگاه با مجازات‌های سنگین تری مواجه می‌شود.

تیم پرسپولیس در حالی که دیدار رفت را با نتیجه ۱ بر صفر به میزبان خود واگذار کرده بود، در بازی برگشت و در ورزشگاه آزادی تهران موفق شد حریف قطری خود را با ۳ گل از پیش رو برداشته و به دور بعد صعود

نظر شما