شناسهٔ خبر: 29963963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه دلوار:

قیمت‌ها همچنان بالا است/ لزوم افزایش نظارت‌ها بر بازار

بوشهر - امام جمعه دلوار با اشاره به وضعیت بازار و قیمت‌های افسارگسیخته گفت: علی‌رغم کاهش قیمت ارز متاسفانه قیمت بسیاری از اجناس همچنان بالا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با خانواده های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند وقت قبل فشار اقتصادی، فشار روانی، و فشار عملی را به عنوان نقشه های دشمن برای سیطره بر کشور عزیزمان مطرح فرمودند. همچنان‌که امروز دشمن بر برخی کشورهای بدبخت منطقه تسلط دارد.

وی افزود: رهبر انقلاب در بیانات اخیرشان فرمودند که اگرچه نقشه دشمن لو رفته است اما همه باید هوشیاری خود را حفظ کنند زیرا آمریکا، دشمنی خبیث و حیله گر است و ممکن است قصد فریب داشته باشد تا برای سال ۹۷، جنجال کند اما مثلاً برای سال ۹۸ نقشه‌ای بکشد. بنا به تاکید دیده بان و رهبر بصیر انقلاب نباید لحظه‌ای از دشمن غافل شد و در عمل حال باید هوشیار و بیدار باشیم.

امام جمعه دلوار بیان کرد: توصیه رهبر معظم انقلاب من به ملت ایران و جوانان برومند کشور و همه اصناف و جریان‌های سیاسی این بود که مبادا با غفلت خود میدان را برای دشمن آماده کنند و در همه حال مراقب مکر و خدعه دشمنان باشیم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری تاکنون بارها از ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب سخن گفته اند و همواره هم فرموده‌اند رویش‌های انقلاب به مراتب بیشتر از ریزش هاست. در دیدار اخیر هم فرمودند که برخی عناصر انقلابی از راه برگشتند و انقلاب ریزش‌هایی داشته و در صدر اسلام هم همین طور بوده است، اما در کنار این ریزش، چند برابر رویش داریم.

زاهددوست گفت: ممکن است افرادی با اصرار و عملکرد نادرست خود از قطار انقلاب پیدا شده باشند اما از طرف دیگر صدها هزاران نفر از جوانان دهه های اخیر شیفته و عاشق انقلاب و رهبری هستند که اینها همان رویش های  انقلاب اسلامی است. جوانان مومن و با انگیزه‌ای که امروز بعد از ۴۰ سال از عمر با برکت انقلاب با قدرت در صحنه دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن هستند که جزو رویش‌های انقلاب هستند که در دنیا یی نظیر است و به تعبیر رهبر عزیزمان این معجزه انقلاب است.

وی با اشاره به ارسال دو لایحه مرتبط با FATF به مجمع تشخیص، بدون تایید مجلس خاطرنشان کرد: ارسال دو لایحه مرتبط با FATF به مجمع تشخیص، بدون تایید و اصرار مجلس به مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخلاف اصول قانون اساسی و مقررات مجلس است. بر اساس آئین‌نامه و قانون ملاک عمل در مجلس آن چیزی است که با رای  اکثریت نمایندگان تصویب شود نه  سلیقه یک نفر و یا افراد خاص.

امام جمعه دلوار گفت: دور زدن مجلس و نمایندگان به صلاح کشور نیست لذا انتظار داریم مجمع تشخیص مصلحت نظام به این روند خلاف قانون ادامه ندهد و آن را از دستور کار خود خارج کند.

وی افزود: هدف FATF که  یک سازمان همکاری میان دولت‌هاست که به خلاف ظاهر خود که شعار مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم اعلام می کنند  هدفشان اشراف اطلاعاتی بر سیستم‌های مالی سایر کشورهاست.

زاهددوست ادامه دادک کارشناسان دلسوز کشور پیوستن به FATF و پذیرفتن دستورات این سازمان را، به صلاح کشور نمی دانند و دهها دلیل کارشناسی هم بیان می کنند اما متاسفانه عده ای و خصوصا آن آقایانی که با اصرار و پافشاری خود برجام را فرشته نجات کشور از مشکلات اقتصادی می دانستند امروز به FATF اصرار و پافشاری دارند.

وی با اشاره به وضعیت بازار و قیمت های افسارگسیخته تصریح کرد: علیرغم کاهش قیمت ارز متاسفانه قیمت بسیاری از اجناس همچنان بالاست و این نیازمند به نظارت کامل و دقیق دولت بر بازار و قیمت‌هاست تا این اوضاع آشفته بازار را مدیریت کند.

نظر شما