شناسهٔ خبر: 29963929 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

موندو: اولویت ماتیاس ده لیخت و فرنکی دی یونگ پیوستن به بارسلونا است

مهدی آزادی

کارهای زیادی در ماه‌های اخیر برای مجاب کردن این دو بازیکن انجام شده است.

صاحب‌خبر -

طرفداری - ماتیاس ده لیخت و فرنکی دی یونگ، دو ستاره جوان هلندی آژاکس ترجیح می‌دهند راهی بارسلونا شوند.

به گزارش موندو دپورتیوو، نیمی از بزرگان اروپا خواهان جذب دو ستاره جدید فوتبال هلند هستند و بارسلونا یکی از آنها است. اولویت باشگاه جذب این دو بازیکن برای تامین نیازهای بلندمدت تیم در دو پست حساس مدافع میانی و هافبک تدافعی است اما در این راه باید با باشگاه‌های متمولی چون پاری سن ژرمن، منچسترسیتی و بایرن مونیخ رقابت کند. با این حال، بارسا برگ برنده‌ای در اختیار دارد که شاید در نهایت همه چیز را به سودش رقم بزند و آن هم خواست دو بازیکن برای انتقال به نیوکمپ است.

هیچ یک از این دو ستاره هنوز تصمیمی برای آینده‌شان نگرفته‌اند و بنا هم ندارند در حالی که هنوز ژانویه هم نرسیده، تصمیم قطعی را بگیرند اما هر دو منتظر اقدام بارسلونا هستند. باشگاهی که دی یونگ و ده لیخت به خاطر تشابه سبک بازی‌اش با آژاکس، آن را نسبت به دیگر مشتریانشان در اولویت قرار داده‌اند. اخیرا گفته شد که این دو بازیکن ترجیح می‌دهند تا جایی که بشود، به یک تیم بروند و باز هم هم تیمی‌ باشند. از این در انتظار اقدام بارسلونا برای ارائه پیشنهادی متقاعد کننده به آژاکس هستند. 

مانع اصلی برای عملی شدن این خواسته، مسائل مالی است. رقابت کردن با امثال سیتی و پی اس جی در بحث پیشنهاد مالی کار بسیار دشواری است اما نباید فراموش کرد که هر دو باشگاه با مشکلات مربوط به فیرپلی مالی یوفا دست به گریبان هستند و دستشان چندان هم باز نیست. بارسا هنوز پیشنهادی رسمی به آژاکس نداده اما از ماه‌ها پیش توسط رابرت فرناندز که توسط آبیدال ادامه پیدا کرد، با هر دو بازیکن در حال مذاکره است و نسبت به نتیجه دادن این تلاش‌ها نیز کاملا خوش بین است. به اعتقاد بارسا شاید بهتر باشد یک پیشنهاد کلی در حدود 140 میلیون یورو به آژاکس ارائه شود تا برای هر یک از دو بازیکن به طور جداگانه رقمی پیشنهاد کرد. در این بین البته بایرن مونیخ نیز هست که بنا دارد هر دو بازیکن را به خدمت بگیرد. 

پدر دی یونگ تاکنون دو بار با مدیران بارسلونا ملاقات کرده است. یک بار با رابرت فرناندز و بار دیگر با آبیدال. در هر دو ملاقات نیز او از پیشنهاد بارسا استقبال کرد و اساسا دلیل مصاحبه اخیرش که بارسا را بهترین تصمیم ممکن دانست، همین مسئله بوده است. با این حال، این را هم باید گفت که هنوز در بین مدیران بارسلونا نیز برخی نسبت به جذب دی یونگ تردید دارند. تردیدی که دلایل فوتبالی ندارد و بحث، اولویت بندی است. به اعتقاد کادر آبیدال، بارسا اکنون بیشتر از هافبک، به یک مدافع و احتمالا یک مهاجم نیاز دارد اما هیئت مدیره باشگاه روی دی یونگ به عنوان ستاره آینده دنیای فوتبال حساب باز کرده‌اند و به خریدش اصرار دارند.

نظر شما