شناسهٔ خبر: 29963832 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام‌جمعه رشت: بیمارستان‌های رشت در تراز مردم این شهر نیست

R7877/P41362/S6,71/CT11

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه بیمارستان‌های رشت در تراز مردم این شهر نیست گفت:‌ بسیاری از مردم توان رفتن به بیمارستان خصوصی را ندارند و باید برای بهبود خدمات بیمارستان‌های عمومی تلاش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت:  زن و مرد جوان پیش از بچه‌دار شدن باید از غذای پاک و حلال استفاده کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه باید غذا و روزی حلال به دست آورد عنوان کرد:‌ تغذیه روحی و روانی مادر در دوران حاملگی بر روی فرزندان تاثیرگذار است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه پاک‌دامنی مادران در دوران بارداری از سوی امامان توصیه شده است افزود: تغذیه روحی و روانی در دوران بارداری اهمیت بسیاری برخوردار است.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اینکه مادران در دوران بارداری باید عفت را حفظ کنند تصریح کرد: عفیفه بودن مادران نقشه زیادی در تعالی انسان‌های زاده شده از دامان آنها‌ دارد. مادران در دوران بارداری باید بیشتر از گذشته مسائل شرعی را رعایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه اندیشه و فکر مادران باردار بر روی فرزند آنها تاثیرگذار است عنوان داشت: زن در دوران حاملگی باید چشم خود را از نگاه به مردان اجنبی بپوشاند.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اینکه غضب خدا دامنگیر زن شوهرداری است که چشم‌هایش را از نگاه به مردان اجنبی پر کند خاطرنشان کرد: اگر زنی چنین کاری انجام دهد خداوند او را با آتش قهر خود می‌سوزاند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه عذاب زن زناکار از لحظه قرار گرفتن در قبر آغاز می‌شود افزود: تغذیه روحی مادران باردار بسیار مهمتر از تغذیه مادی آن‌ها‌ست.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تقوا زمینه‌ساز تمدن اسلامی است عنوان کرد:‌ جامعه‌ای که از تقوای الهی برخوردار است کمتر دچار حوادث ناگوار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه امام حسن عسکری(ع) 29 سال عمر کردند ابراز داشت: امام حسن عسکری(ع) در دوران خفقان توانست اسلام ناب را عرضه و از جان پیروانشان حفاظت کرد.

وی با اعلام اینکه جامعه کارگری با ورشکستگی کارخانه‌ها مواجه است  بیان داشت: دولت وعده‌هایی در مورد مقابله با گرانی داده است و باید در مورد بهبود وضعیت کارگران تلاش کند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دشمن برای سال 98 نقشه کشیده است تصریح کرد:‌ آمریکا دشمن خبیث و حیله‌گری است و اما همه مسولان باید در مواجهه با مشکلات، هوشیار عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه دشمن به‌دنبال ایجاد فشار اقتصادی، روانی و عملی است عنوان داشت: جایگاه ایران در منطقه به‌واسطه خون شهدا به وجود آمد.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر اینکه دشمن  سه نقطه قوت کشور یعنی پیشرفت‌های هسته‌ای، توانایی و قدرت موشکی و نفوذ منطقه‌ای ایران را هدف قرار داده است افزود: باید به خانواده شهدا توجه بیشتری کرد.

وی با اعلام اینکه بیمه تکمیلی بنیاد شهید و جانبازان با مشکلاتی مواجه است اظهار داشت: از بنیاد شهید و جانبازان می‌خواهم به مشکلات جانبازان در این مورد رسیدگی کند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه در مسئله فرهنگ عمومی و عفاف و حجاب در جریانی قرار گرفتیم که نظام اسلامی ان را نمی‌پسندند ابراز داشت: مسئولان در مورد الگوی پیشرفت ایرانی و اسلامی توضیح بدهند.

آیت‌الله فلاحتی با تأکید بر‌اینکه دشمن با مهندسی به خانه‌های مردم راه پیدا کرده اما در سال 1400 می‌خواهیم الگوی پیشرفت اسلامی و ایرانی را اجرا کنیم گفت: مسولان جزئیات این الگو را رسانه‌ای کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه بیمارستان‌های گیلان از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند بیان داشت: بعضی از بیمارستان شهر رشت متعلق به دوران قاجار هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بیمارستان‌های رشت در شأن مردم این شهر نیست تصریح کرد:‌ بسیاری از مردم توان رفتن به بیمارستان خصوصی ندارد و باید برای بهبود خدمات بیمارستان‌های عمومی تلاش کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه مختصصان پزشکی زبده در استان گیلان حضور دارند گفت: مسئولان مسئله تجهیز بیمارستان‌های موجود و ساخت بیمارستان هزار تختخوابی لاکانشهر را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ ز

نظر شما