شناسهٔ خبر: 29963793 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه یزد، تسریع در معرفی استاندار جدید را خواستار شد

یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: استاندار جدید باید فردی کاردان، متدین ،دلسوز و در خدمت نظام ، مردم و انقلاب باشد، این ویژگی ها مطالبات شهروندان است که وزارت کشور بایستی در معرفی فرد مورد نظر لحاظ و در انتخاب شخص تسریع کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه های این هفته نمازجمعه شهر یزد با بیان اینکه هنوز استاندار جدید تعیین نشده است به اهمیت موضوع اشاره کرد و افزود: استانداری که انتخاب می شود باید به دنبال خدمت به مردم و حفظ منافع استان باشد و از بازی های سیاسی، جناحی و گروه گرایی پرهیز کند.
وی با اشاره به اینکه یزد، استانی مذهبی است و آب مشکل اصلی آن است، ادامه داد: استانداری که تعیین می شود باید با بهره گیری از تمام ظرفیت ها و نیروها برای حل معضل موجود و ارتقای فرهنگ دینی و انقلابی بکوشد.
محمود زمانی قمی استاندار قبلی یزد در اجرای طرح منع به کارگیری نیروهای بازنشسته در دستگاه های دولتی چندی قبل از سمت خود کناره گیری کرد و هم اکنون محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی با حفظ سمت، سرپرستی استانداری را برعهده دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی یزد در ادامه به فضای مجازی و آسیب های فرهنگی و اجتماعی آن در بین مردم به خصوص جوانان اشاره کرد و یادآور شد: مسئولان، مردم و خانواده ها باید با برنامه ریزی مدون برای پیشگیری از خطر فضای مجازی اقدام کنند.
ناصری یزدی در ادامه به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه و نقش این 2 مرکز علمی و دینی در استان اشاره کرد و یادآور شد: باید با همدلی حوزه و دانشگاه برای تعالی علم و فرهنگ دینی در جامعه فعالیت های مناسبی انجام شود.
وی، ایجاد مشکلات اقتصادی برای مردم را از جمله توطئه های دشمنان علیه ایران ذکر کرد و گفت: حربه کنونی آنها برای ضربه زدن به اصل انقلاب اسلامی، فشار اقتصادی است.
امام جمعه یزد بیان داشت: باید مدیران دستگاه های اجرایی در موقعیت های مختلف بیش از گذشته برای حل مسائل و مشکلات و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری کار کنند.
ناصری یزدی علت دشمنی و تداوم تهدید و تحریم علیه کشور را به خاطر ایستادگی ملت و مسئولان در برابر زیاده خواهی های استکبار و آمریکایی ها ذکر کرد که باید ادامه داشته باشد.
در 28 شهر و روستای استان یزد نمازجمعه اقامه می شود.
7536/

نظر شما