شناسهٔ خبر: 29963296 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام‌جمعه شیراز: استاندار فارس زودتر مشخص شود

R41382/P41362/S6,61/CT11

امام‌جمعه شیراز گفت: بنای ما ورود در وظایف دولت نیست اما استدعا این است که برای سامان دادن به وضعیت استان در انتخاب استاندار تعجیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه شیراز با اشاره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اظهار داشت: با ابلاغ و اجرای این قانون برخی از افرادی که مشمول قانون بودند، به نوعی استعفا دادند و کنار رفتند البته این قانون نواقصی دارد که اگر برطرف شود اقدام مبارکی است. 

وی با بیان اینکه به دنبال این قانون تغییراتی نیز در استان فارس رخ  داد، گفت: از زمان تصویب تا اجرا مدت زمان طولانی سپری شده و باید استاندار فارس زودتر مشخص شود چراکه اکنون مدیریت‌ها به نحوی ضعف شده و تا حدودی نیز طبیعی است. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مدتی است دولت دارد این مسئله را بررسی می‌کند تا نیروی مناسب برای این سمت پیدا کند، افزود: بنای ما هم ورود در وظایف دولت نیست و پس از انتخاب مردم داوری می‌کنند که خوب شد یا بد؟ اما استدعا این است که برای سامان دادن به وضعیت استان تعجیل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس درباره ویژگی‌های مدیری که بناست انتخاب شود، بیان کرد: مدیری که انتخاب می‌شود باید چند ویژگی داشته باشد، نخست اینکه کاربلد و عالم باشد یعنی بداند وظیفه‌اش در این مسئولیت و مقام چیست؟ دوم اینکه قدرت بر اجرا داشته باشد. ممکن است فردی دانا باشد اما نتواند کارها را اجرا کند. سوم اینکه انگیزه کار جهادی داشته باشد چراکه امروز کشور به تصدیق همه بزرگان به مدیران جهادی نیاز دارد. 

دژکام عنوان کرد: مدیری که سیاست‌زده باشد مردم و خودش را درگیر مسائل سیاسی می‌کند و از دیگر برنامه‌های عمرانی و توسعه‌ای عقب می‌ماند چون همه چیز را با سیاست درگیر می‌کند. این مدیریت نیست. امید است که آینده استان با تدبیر مقامات کشوری آینده خوبی باشد. 

وی با اشاره به روز 27 آذرماه و شهادت دکتر مفتح گفت: این روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفته و پس از انقلاب نیز تلاش‌های خوبی شده اما توقع رهبری و امام راحل بیش از این بوده است چراکه اگر این 2 نهاد با هم هماهنگ شوند کشور پیشرفت‌های بسیار خوبی می‌کند. 

امام جمعه شیراز با تشریح وحدت افزود:  وحدت یک زمانی در مبانی فکری است و زمانی در عملکرد. نظام آموزشی ما چه آموزش و پرورش و چه دانشگاه باید مبانی تفکر اسلامی را ترویج کنند تا همه ملت جهان بینی یکسانی داشته باشند. این مبانی مشترک به ویژه در علوم انسانی باید باشد. 

دژکام بیان کرد: قسمت دوم وحدت عملکردی است. ما باید مثل پازل باشیم تا کار کشور پیش برود. برای همدلی حوزه و دانشگاه یک نسل باید کار کنیم تا به نقطه‌ای که می‌خواهیم برسیم همانطور که یک نسل کار کردند. 

انتهای پیام/ ز

نظر شما