شناسهٔ خبر: 29963002 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

بی بی سی امشب بازیکن سال آفریقا را انتخاب می‌کند

مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال آفریقا از نگاه بی بی سی، امشب برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، محمد صلاح، ستاره لیورپول که فصلی فوق العاده را با این تیم سپری کرده، شانس اصلی کسب این عنوان خواهد بود. او سال گذشته نیز توانست از نگاه بی بی سی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شود.


صلاح می‌تواند به اولین بازیکن عرب تبدیل شود که برای دو سال پیاپی این عنوان را برده و همینطور دومین بازیکن اهل آفریقا که برای دو سال پیاپی موفق به کسب این عنوان شده است. پیش از این ، جی جی اکوچا نیجریه ای در سال 2003 و 2004 موفق شد این عنوان را به خود اختصاص دهد.

 

 

 


همچنین صلاح سومین بازیکن اهل مصر است که توانسته این عنوان را از بی بی سی کسب کند. پیش از این، محمد برکات در سال 2005 و محمد ابوطریقه در سال 2008 موفق به کسب این موفقیت شده بودند.


در کنار صلاح، کولیبالی، مدافع ناپولی و تیم ملی سنگال ،مهدی بن عطیه که در یوونتوس و تیم ملی مراکش و در نهایت سادیو مانه، مهاجم لیورپول و تیم ملی سنگال و هم تیمی صلاح، از اصلی ترین مدعیان کسب این عنوان هستند.


صلاح همچنین برای کسب عنوان بهترین بازیکن آفریقا که از سوی فیفا و کنفدراسیون آفریقا اهدا می‌شود نیز مدعی اصلی است.  این عنوان در ژانویه 2019 در داکار سنگال برگزار می‌شود. ستاره لیورپول، سال گذشته این عنوان را نیز به خود اختصاص داده بود.
محمد صلاح در طول سال 2018، عنوان بهترین گلزن لیگ برتر را به خود اختصاص داد و با لیورپول تا فینال چمپیونزلیگ پیش رفت.

برچسب‌ها:

نظر شما