شناسهٔ خبر: 29962814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گزیده خطبه‌های نمازجمعه سراسر کشور/

علم‌الهدی: فضای مجازی جوانان را هرزه می‌کند

در خطبه‌های امروز نماز جمعه، ائمه جماعات سراسر کشور با اشاره به مباحث روز، ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه و توجه بیشتر دولتمردان به حل مشکلات اقتصادی را خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

علم‌الهدی: فضای مجازی جوانان را هرزه می‌کند

امام جمعه مشهد گفت: این فضای مجازی دختران را بی‌عفت و جوانان را هرزه می‌کند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع)، اظهار کرد: امروز دشمن درصدد است که با همه قدرت، توان و توطئه‌ها این جریان را در صفحه کره زمین براندازی کند. دشمن می‌خواهد این جریان براندازی شود و با همه قدرت آمده است. راهکار امام عسکری(ع) در سیره سیاسی‌شان باید راهکار امروز ما باشد. در آن روز دشمن با هر نقشه‌ و برنامه‌ای وارد می‌شد، وجود مقدس امام عسکری(ع) همان نقشه دشمن را برضد و علیه دشمن بر می‌گرداند.

علم‌الهدی با تأکید بر این‌که «امروز ما در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که مسئولان نظام، دستگاه‌های اجرایی و مسئولان برنامه‌ریزی در مجلس باید سیره امام عسکری(ع) راهبرد قرار دهند»، یادآور شد: دشمن از چند جهت ما را محاصره کرده است که یک جهت آن اقتصادی است. نه این که فقط حساب گرسنگی مردم و ضیق معیشت مردم، صرفاً اجرای یک دشمنی و عداوت محض باشد. دشمن می‌خواهد وابستگی مردم به نظام را قطع کند، چراکه آنچه باعث قدرت نظام است و 40 سال نظام را با همه دشمنی‌ها قدرتمند از گذشته نگه‌داشته است وابستگی مردم به نظام است.

وی ادامه داد: دشمن می‌خواهد وابستگی مردم به نظام را قطع کند، به حساب این که اگر مردم در یک شرایط بد اقتصادی قرار گیرند از نظام فاصله می‌گیرند به نظام بدبین می‌شوند و مقابل نظام واقع می‌شوند و نظام این پشتیبانی و اقتدار را از دست می‌دهد؛ به این مناسبت سفره مردم را هدف گرفته‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این که «این روزها مسئله گرانی دارد مردم را از پای در می‌آورد»، تصریح کرد: نمی‌دانم مسئولان تا چه اندازه مراقب‌اند. می‌گویند حالا مرغ 10 تومان؛ آیا مرغ 10 تومان برای یک آقایی که با حداقل حقوق یا زیر حداقل حقوق می‌خواهد یک خانواده 5 نفره را اداره کند قابل تأمین است؟ تازه می‌گویند این ارزان‌اش است و روزی که اعلام قیمت می‌کنند و مردم به بازار می‌روند می‌بینند که قیمت چند برابر شد.

وی خاطرنشان کرد: آیا باید در مقابل این مسأله بی‌تفاوت باشیم و بیایستیم و گرسنگی و معیشت ضیق مردم و تنگناهای زندگی مردم را نگاه کنیم و هیچ تکانی نخوریم؟ بنده حق دخالت در مسئولیت‌های کشور را ندارم، اما واقعاً دستگاه‌های امنیتی و قضایی باید وارد قصه شوند. مسأله از اتحادیه‌ها و تعزیرات گذشته. کسی حریف این وضع نمی‌شود. یک شرکت را جریمه می‌کنند بلافاصه قیمت را دو برابر می‌دهد و می‌گوید جریمه‌اش را می‌دهم چراکه سه برابر این جریمه را از شکم مردم در می‌آورد.

علم‌الهدی افزود: وضع ما به این‌جا کشیده شده است. یعنی عزیزانی که برنامه‌ریزان در مجلس هستند و عزیزانی که مجری و مدیر این نظام در عرصه اجرایی در دولت هستند باید در برابر این قضیه ساکت تماشا کنند و دشمن بر ما مسلط مسلط شود؟

وی با اشاره به این‌که «شرایط در عرصه‌های فرهنگی هم این‌گونه است»، گفت: در مسأله فضای مجازی دشمن از چند طرف ما را محاصره کرده است و ما را سرکوب می‌کند. ما باید در هر قسمت باید با همان قسمت مقابله کنیم.

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی یک گردش‌گاه و یک فضای زندگی برای مردم ما و مخصوصاً نسل جوان ماست و ما باید در آسیب‌ها و آفت‌های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی آن این‌گونه بی‌تفاوت باشیم؟ بنا شد شبکه‌های اجتماعی داخلی تقویت شوند. این مسئله را شورای عالی فضای مجازی تصویب کرد و وزارت ارتباطات مسئول اجرایی شد. امروز متأسفانه امکانات شبکه‌های اجتماعی داخلی در مقابل امکانات شبکه‌های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام صفر، بلکه زیر صفر است.

علم‌الهدی عنوان کرد: به قول معاون فضای مجازی دادستان کل انقلاب در مقابل 3000 سرور تلگرام، فقط 35 سرور شبکه‌های اجتماعی داخلی دارند. هم‌چنین پهنای باندی که در این کشور به تلگرام داده شده 500 گیگابایت است، در حالی پهنای باندی که به شبکه‌های اجتماعی داخلی داده شده تنها 32 گیگابایت است؛ آیا این قابل مقایسه است؟ آیا این درست است که شما در این ممکلت برای دشمن اتوبان چهاربانده باز کنید و در کنار آن برای مدافعان داخلی یک جاده خاکی بسازید؟

وی با بیان این‌که در حال حاضر فضای مجازی ما در چنین شرایط قرار دارد، اضافه کرد: این فضایی است که دختران را بی‌عفت و جوانان را هرزه می‌کند، این فضایی است که این همه فشارها و خیانت‌های امنیتی برای ما وارد می‌کند. نمی‌دانم این مسئولان چه می‌کنند و چرا نمایندگان مجلس آنقدر ساکت هستند. یکی دو تا هم که داد می‌زنند آنقدر مورد هجمه قرار می‌گیرند که صدایشان را خفه می‌کنند و بقیه هم همکاری نمی‌کنند؛ آیا این درست است؟

امام جمعه موقت قم: حوزه برای همکاری با دانشگاهیان سینه‌گشاده دارد

امام جمعه موقت قم با تصریح بر این‌که حوزه برای هرگونه همکاری با دانشگاهیان سینه‌گشاده دارد، افزود: حوزه از ابتدا در کنار دانشگاه بوده و امروز هم محورهای زیادی برای کار مشترک و خدمت رسانی به ملت وجود دارد.

به گزارش ایسنا، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلی قدس قم با اشاره به پیش‌رو بودن هفته وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: همگرایی و تعامل حوزه و دانشگاه، ضرورت حرکت در مسیر آرمان‌های الهی است.

امام جمعه موقت قم با تاکید بر اینکه امروز نیازمند تعامل حوزه و دانشگاه هستیم، ادامه داد: در این زمینه خلاهایی وجود دارد اما لازم است برای پیشرفت کشور در علم و اخلاق و معنویت و ... به تعامل حوزه و دانشگاه توجه ویژه شود.

وی در ادامه با اشاره به هفته‌ی پژوهش بیان کرد: تحقیق و پژوهش بنیان حرکت یک کشور است. رشد علمی کشور باید افزایش یابد و رشد شاخص های علمی نباید متوقف شود. 

امام جمعه موقت قم، در بخش دیگر با اشاره به میلاد امام حسن عسگری علیه السلام اظهار کرد: در قم یک نشان و یادگار از این امام عظیم الشأن وجود دارد و آن مسجدیست که طبق نقل، به فرمان امام حسن عسگری علیه السلام بنا شده است و هر ساله مراسمی باشکوه با حضور مراجع، علما و مردم در آن برگزار می شود. 

اعرافی هم‌چنین با بیان اینکه باید حریم و حرمت قم صیانت شود و نباید برخی مظاهر آزاردهنده‌ی مفاسد اجتماعی در قم وجود داشته باشد، گفت: شهر قم باید از لحاظ اخلاقی، حجاب و عفاف در قله‌ی ایران اسلامی باشد. قمی که از آن همه‌ی معارف الهی به کشور منتقل می شود باید مصون از ناپاکی ها باشد. این مطالبه ایست که از همه انتظار می رود؛ لکن وظیفه‌ی مسئولان و دست اندرکاران مسائل فرهنگی بیشتر است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد:لزوم توجه بیشتر رسانه‌ها به خطبه اول نماز جمعه

امام جمعه شیراز گفت: به نظر من وظیفه ما در مورد خطبه اول که مربوط به مسائل دینی و اجتماعی باید پرداخته شود، بسیار سنگین تر از خطبه دوم است و رسانه ها باید به این خطبه نماز توجه بیشتری نشان دهند.

به گزارش ایسنا، آیت الله اسدالله دژکام در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز، با بیان اینکه رسانه ها کمتر به مباحث طرح شده در خطبه اول نماز جمعه می پردازند، بر لزوم انعکاس مطالب و نکات طرح شده در خطبه اول که پیرامون مسائل دینی، اخلاقی و اسلامی است، در رسانه‌ها تاکید کرد.

او گفت: رسانه ها بیشتر به خطبه های دوم بیشتر توجه دارند، یک کلام سیاسی که می گویی می شود تیتر رسانه ها، حال آنکه مطالب طرح شده در خطبه اول برای جامعه ضروری تر است.

آیت الله دژکام در خطبه اول نماز جمعه شیراز، در ادامه مباحث هفته های گذشته پیرامون مصادیق ظلم و لزوم رعایت عدالت در شئون مختلف زندگی با استناد به کلام الله مجید، گفت: یکی از مصادیق ظلم را قبول نداشتن قیامت است، این ظلم به خود شخص محسوب می شود.

او با بیان اینکه نشناختن ولی امر هم یکی از مصادیق ظلم به خود است، گفت: بعضی هنوز مرکب حکمشان خشک نشده برای ولی امر شاخ و شانه می کشند. اگر ولی امر را نشناسی و وجوب اطاعتش را نفهمی، کارت خراب می شود، نه اینکه برای مردم نمی توانی کاری کنی، برای خودت هم نمی توانی، این منطق قرآن است.

دژکام تاکید کرد که تطمیع افراد برای رای دادن به فرد یا گروه و امری، از مصادیق ظلم محسوب می شود، گفت: رای دادن مسئولیت است؛ واجب شرعی محسوب می شود؛ باید آگاهانه مسئولانه و خداترسانه در صحنه حضور داشت.

امام جمعه شیراز در خطبه دوم نماز، با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان در بعضی مشاغل، طولانی شدن مدت خالی بودن برخی پست ها از مسئول را باعث بروز مشکل دانست و خواستار تعیین سریع و در عین حال دقیق استاندار فارس شد.

او گفت: مسلما جامعه بدون امیر و مدیر امکان تداوم کار را ندارد، اگر جاهایی کسی بازنشسته بوده کنار رفته سعی کنیم خیلی زود جایگزین تعیین کنیم تا مدیریت مستمر و قوی تداوم یابد؛ در این راستا، مسلما در استان فارس هم تغییراتی رخ داده که به نظر می رسد مدت آن طولانی شده است.

امام جمعه شیراز با تصریح اینکه تغییر مدیریت ارشد فارس به نوعی بر ضعف امور تاثیرگذار بوده است، گفت: گرچه تمام مدیران محترمی که مشمول قانون بودند، تا آخرین لحظه ایستادند و با قوت کار کردند اما طیبعت انسان این است که از فردی که قرار بر تغییر او باشد، کمتر حرف شنوی دارد.

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان این‌که اندیشمندان اسلامی و ایرانی در حوزه علوم انسانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، تاکید کرد: آن‌قدر خود را غرق در افکار و اندیشه‌های دکارت و کانت و ... کرده‌ایم که از یاد برده ایم ملاصدرا و ابن سینایی هم داریم.

دژکام با بیان اینکه در نظام آموزشی ایران اکنون پارادایم های مختلفی وجود دارد، لزوم مشترک کردن مبانی این نظام را یک ضرورت دانست و تاکید کرد که در این بخش همه اندیشمندان و صاحبان اندیشه حوزه و دانشگاه باید دور هم نشسته و مسائل را بررسی کنند.

امام جمعه شیراز هم‌چنین بر لزوم رسیدن به وحدت عملکردی نیز تاکید و تصریح کرد: اگر وحدت در مبانی رخ دهد بخش عمده ای از کار حل می شود و در وحدت عملکردی هم همراهی و همدلی حوزه و دانشگاه شکل خواهد گرفت.

امام جمعه بجنورد: قدرت هسته ای و توان موشکی ایران خواب را از دشمنان گرفته است

امام جمعه بجنورد گفت: سر و صدا و تهدیدات امریکا و اسرائیل نشانه ضعیف بودن آن هاست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در نماز عبادی و سیاسی جمعه، با اشاره به ولادت امام حسن عسگری(ع) افزود: موقعیت این امام بزرگوار بسیار سخت و دشوار بود و حکومت بنی عباس خفقان خود را طی این دوره افزایش بسیار زیادی داده بود.

وی به حدیثی از امام یازدهم مبنی بر اینکه دشمنان ضعیف خود را بشناسید چراکه آن ها هر روز دشمنی خود را آشکارتر می کنند، اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر نیز ما با چنین موردی آشنا هستیم و دشمنان ضعیف ما( آمریکا) هر روز به بهانه ای دشمنی خود را آشکارتر می کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر دشمنان گاهی اوقات مردم ما را گزینه های روی میز و گاهی اوقات با گزینه های زیرمیز تهدیدات می کنند، اما به خوبی مشخص است که تمامی آن ها تهدیدات توخالی است و اگر تحویل گرفته نشود، نمی توانند هیچ کاری انجام دهند.

یعقوبی با بیان اینکه دشمنان با انجام برنامه های فشار اقتصادی، فشار روانی، انجام عملیات آشوب و فریب قصد اذیت کردن ملت ایران را داشته اند، تصریح کرد: اما به دلیل وجود نیروی هسته ای، توان موشکی و نفوذ منطقه ای ایران، آنان نتوانسته اند هیچ کاری انجام دهند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر توان موشکی و قدرت هسته ای ایران، خواب را از آل سعود و سایر دشمنان گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان: ملت ایران شکست را انتخاب نخواهد کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به این‌که آمریکا و هم پیمانانش تمام فشارها را در آستانه چهل سالگی انقلاب برای نابودی آن انجام می دهند، اظهار کرد: ملت ایران محکم در برابر فشارهای آنها ایستاده و شکست را انتخاب نخواهد کرد.حکام فاسد آمریکا باید بدانند که ما ملت مرگ بر آمریکا هستیم و هیچ گاه ذلت نمی‌پذیریم.

به گزارش ایسنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه‌های سیاسی و عبادی این هفته با تاکید بر اینکه هیچ گونه دخل و تصرفی در قرآن صورت نگرفته است، اظهار کرد: اعتقاد جهان اسلام ثابت ماندن و تغییر نیافتن قرآن کریم است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: هر چیز که در مقابل و خلاف قرآن باشد آن چیز باطل بوده و باید کنار گذاشت.

وی با اشاره به روز جهان عاری از خشونت و افراطی گری عنوان کرد: نتیجه افراطی گری و خشونت، خون و خون ریزی است.

خطیب جمعه بندرعباس با بیان این‌که در زمان فشارها با مقاومت می‌توان به پیشرفت‌های زیادی دست یافت، اضافه کرد: اول انقلاب تنها تفنگ داشتیم اما در حال حاضر به پیشرفت‌های بزرگ موشکی دست یافته‌ایم.

امام جمعه زنجان: سیستم دفاعی کشور قابل گفت‌وگو نیست

امام جمعه زنجان گفت: سیستم دفاعی کشور به هیچ وجه قابل گفت‌وگو نیست.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله علی خاتمی، ظهر امروز در خطبه نماز جمعه، با اشاره به نا آرامی‌های این روزهای فرانسه، یادآور شد: آن‌هایی که در نا آرامی‌های فرانسه شرکت کرده‌اند خواستار عدالت اجتماعی و اقتصادی هستند و در حال حاضر کشورهای اروپایی در رابطه با سرکوب مردم فرانسه سکوت کرده‌اند و این در حالی است که اگر اجتماع کوچکی در دیگر کشورها برگزار می‌شد، این کشورها دم از حقوق بشر می‌زدند.

وی با اشاره به سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: کشور با وحدت حوزه و دانشگاه به پیشرفت و ترقی خواهد رسید و  وحدت حوزه و دانشگاه اهمیت بالایی دارد و هیچ کدام از این دو بدون توجه و وحدت با دیگری به مقصد نخواهد رسید. نباید فراموش کرد که در نظام اسلامی علم و دین باید پا به پای هم حرکت کنند و نظام و انقلاب به وحدت حوزه و دانشگاه نیاز دارد.

خاتمی با بیان این‌که عده‌ای تصور دیگری از این‌که دشمن مکرر از مذاکره حرف می‌زند، دارند، تصریح کرد: مطمئن باشید دشمن اگر قدرت دفاعی و موشکی کشورمان نبود ساعتی برای حمله به کشورمان معطل نمی‌شد. خوشبختانه در حال حاضر موشک‌ها توسط جوانان کشورمان طراحی و ساخته می‌شود. البته دشمن هر روز بهانه‌ای خواهد داشت و این بهانه‌ها یک روز به مسائل هسته‌ای، یک روز به حقوق بشر، یک روز به مسائل موشکی و ... اشاره خواهد داشت.

امام جمعه استان زنجان گفت: نباید فریب دشمن را در زمینه گفت‌وگو و مذاکره بخوریم؛ زیرا دشمن هر روز به بهانه‌ای به دنبال ضربه زدن به کشورمان است و باید مراقب باشیم، چرا که بعد از ۱۲ سال به گفته و به امضای خود هم پایبند نشد و آن‌را زیر پا گذاشتند. پس در این شرایط سیستم دفاعی کشور به هیچ وجه قابل گفت‌وگو نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به وضعیت بازار خاطرنشان کرد: عده‌ای تا دیروز بالا رفتن قیمت دلار را بهانه‌ای برای افزایش قیمت ملاک قرار می‌دادند ولی بازاریان و اصناف هم با انصاف با مردم برخورد کنند و اکنون که قیمت دلار پایین آمده به فکر مردم باشند.

امام جمعه موقت ورامین: اجازه ندهیم دشمنان بین حوزه و دانشگاه تفرقه بیاندازند

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ورامین با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه ۲ بال و بازوی توانمند کشور هستند و اگر تاثیرگذاری علمی با روحیه انقلابی و خدمت به مردم را داشته باشند، به کشور آسیبی نمی‌رسد.

وی تلاش‌های دشمنان به ویژه انگلیس برای ایجاد تفرقه میان حوزه و دانشگاه را مورد اشاره قرار داد و افزود: پرورش افرادی وابسته و تزریق آن ها و تفکرات منحطشان به حوزه و دانشگاه و استفاده ابزاری از این ۲ مرکز، همواره از جمله توطئه‌های دشمنان بوده است و همواره بزرگ ترین ضربه ها را نیز از همین عالم نماهای وابسته و دانشگاهیان غرب زده و لیبرال مسلکان خورده ایم.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: امروز نیز گرفتار همین افراد هستیم، افرادی که امروز تفکر شیعه انگلیسی را ترویج می‌کنند و در لباس روحانیت مردم را فریب می‌دهند، در این جهت حرکت می‌کنند، باید امروز حوزه و دانشگاه در جهت صیانت از ارزش‌های دینی و انقلابی و حفظ هویت ملی دوشادوش هم حرکت کنند و اساتید و تشکل‌های متعهد اجازه ندهند، حوزه و دانشگاه دستخوش تفکرات تفرقه‌افکنانه شوند.

محمودی با بیان این که تاریخ مصرف برجام تمام شده است، گفت: حال باید مسئولان با تمام توان به فکر تقویت توان داخلی باشند، همه صاحبنظران و اصحاب فکر می بایست مطالبات به حق مردم را دنبال کنند، باید مدیران به مردم پاسخگو باشند، مردم تحمل دعواهای سیاسیون افراطی را ندارند، باید به مردم پاسخ دهند، که چرا به وعده‌ها عمل نشد؟

ایجاد برند پسته ورامین و اصلاح حریم شهری از مطالبات مردم منطقه

وی به تولید پسته مرغوب در ورامین اشاره کرد و گفت: هنوز ورامین برند پسته ندارد، همه مسئولان نیز وعده دادند، اما انجام نشده است، همه باید برای تقویت اقتصاد کشور تلاش کنند، پیشرفت‌های ما به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها قابل توجه است، اما در حوزه اقتصادی ضعف داریم و باید توانمندی‌های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم و به خودباوری برسیم.

امام جمعه موقت ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز آمریکایی ها در لجن و باتلاق فرورفته‌اند، گفت: درگیری‌های داخلی آمریکا، سیاست‌های غلط و حیوانی ترامپ، فریاد نمایندگان آمریکا را نیز بلند کرده است، بدهکاری‌های اقتصادی، عدم تحقق خواسته های آمریکا در عراق و یمن و سوریه، حمایت بی چون و چرا از آل سعود پلید و برخورد نابخردانه با ایران سبب به بن بست رسیدن سیاست‌های آمریکا شده است.

وی افزود: به این موارد ناکارآمدی نظام سرمایه‌داری را نیز اضافه کنید، تا بدانید، دشمنان ما در چه وضعیتی هستند، اما ما نیز نباید غافل باشیم و باید همواره هوشیاری خود را حفظ کنیم.

امام جمعه ارومیه: جشن 40 سالگی انقلاب به کوری چشم دشمنان باشکوه تر برگزار می‌شود

امام جمعه ارومیه گفت: دشمن‌شناسی اصل مهم مبارزه با دشمنان است .

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ارومیه با تاکید براین‌که باید در دشمن شناسی قوی باشیم و از این فاسدان و حیوان خوها تبعیت نکنیم و با بیان این‌که مردم ایران ۴۰سال با بصیرت کامل ترفندهای دشمنان را رصد و نقشه برآب کردند یادآور شد: این بصیرت و بیداری باید تداوم داشته باشد و همه در شرایط فعلی مسئولند و بلکه باید با تمام قوا در برابر مشکلات بایستیم‌ .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بااشاره به مشکلات اقتصادی موجود گفت: مسئولان  بامدیریت بازار گرانی را کنترل کنند، لازم است همه دست در دست هم کمک کنیم تا از این بحران عبور کنیم .

وی بااشاره به بازسازی عتبات عالیات و این‌که با کمک های مالی مردم مومن و معتقد کشورمان حرم ائمه در حال بازسازی است، افزود: باوجود سهم استان در بازسازی عتبات و حرم ائمه لازم است خیرین بیش از پیش در این امر مساعدت کنند، چرا که اهل بیت نماد دین است و نباید در این زمینه کوتاهی شود.

امام جمعه ارومیه بابیان این‌که یادآوری قیامت انسان را به سمت تقوی سوق می‌دهد افزود: طبق روایات و آیات قرآن کسانی که عهد الهی را به قیمت کمی می‌فروشند و به تعهدات دینی خود عمل نمی‌کنند در قیامت بی‌نصیب از الطاف الهی می‌مانند و برعکس عده‌ای نیز که در دنیا در مسیر الهی گام برداشتند مورد توجه الهی قرارخواهند گرفت .

خطیب نماز جمعه شهرکرد: خدمت به مردم خواسته انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: امروز انقلاب اسلامی خدمت به مردم می‌خواهد که از مسئولان انتظار می‌رود به مردم خدمت کنند، اقتصاد، زندگی و مشکلات مردم با کار رفع می‌شود شعار دادن دردی را دوا نمی‌کند باید در میدان عمل ورود پیدا کرد تا گره‌های اقتصادی و معاش  را به کمک مردم و جوانان تلاشگر باز کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ۲۳ آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد، با اشاره به هشت ربیع‌الثانی میلاد امام حسن عسکری، افزود: عبادت واقعی تنها خواندن نماز نیست، بلکه عبادت واقعی که روح تمام عبادات بوده، تفکر است.

وی ادامه داد: بدانیم انقلاب بر پایه خون شهدا شکل گرفته است، مبادا برخی کم‌کاری کنند، به بیت‌المال تجاوز کنند، حق مردم را ضایع کنند و پشت میز بنشینند و پاسخگوی درست به مردم نباشند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی خدمت به مردم می‌خواهد که از مسئولان انتظار می‌رود به مردم خدمت کنند، اقتصاد، زندگی و مشکلات مردم با کار رفع می‌شود شعار دادن دردی را دوا نمی‌کند باید در میدان عمل ورود پیدا کرد تا گره‌های اقتصادی و معاش  را به کمک مردم و جوانان تلاشگر باز کرد.

وی با اشاره به این‌که دشمن به هر طریقی قصد سنگ‌اندازی به درون کشور را دارد، تصریح کرد: جوانان مصمم به همراه مسئولان باید دشمنان را از سر راه خود بردارند.

نکونام گفت: حبل‌الله امروز ولایت فقیه است چرا برخی از افراد تلاش می‌کنند میان مردم، مسئولان و این رشته نورانی جدایی ندازند.

نکونام با تاکید بر این‌که نباید فریب تفرقه‌اندازی‌ها را خورد، خاطرنشان کرد: برخی به مسئولان گوشزد می‌کنند که ارتباط با این رشته نورانی را قطع کنند که نباید به این حرف‌ها گوش داد و مراقب باشند که دین را از دست ندهند.

امام‌جمعه قزوین: مسئولان کشور بیش از گذشته به عدالت و مشکلات کارگران توجه کنند

امام‌جمعه قزوین گفت: از مسئولان می‌خواهیم نسبت به قشر کارگر توجه ویژه داشته باشند البته این موضوعات انصافاً دغدغه مسئولان است اما انتظار داریم بیش از آنچه تاکنون بوده موردتوجه قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین، با اشاره به ولادت باسعادت امام حسن عسکری (ع) خطاب به مسئولان اظهار کرد: موقعیتی که در اختیار شما قرارگرفته است، امانت الهی است و برای رضای خدا این امانت را در خدمت به مردم به کار بگیرید، برای رضای خدا رفاقت، قوم‌وخویش و هر مسئله دیگری که به مردم آسیب وارد می‌کند را کنار بگذارید و این امانت را در خدمت به مردم به کار بگیرید تا مشکلات جامعه حل شود.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور فرانسه یادآور شد: مردمی که به‌زحمت، خوف و خطر تن داده‌اند و اعتراضشان بلند است، در جست‌وجوی عدالت هستند و بی‌عدالتی، تبعیض و شکاف طبقاتی باعث شده است تا این جماعت به خیابان‌ها بیایند.

عابدینی افزود: وضع و حال کشورهای دیگر اروپایی و آمریکا بهتر از فرانسه نیست و همه آن‌ها در معرض این خطر هستند و این موضوع نشان می‌دهد صبر مردم برای عدالت به سر آمده و اعتراض‌شان را برای طلب حقوق خود بلند کرده‌اند.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: این اتفاقات هشداری برای مسئولان ما نیز هست که توجه داشته باشند عدالتی که اسلام تا این اندازه به آن عنایت دارد بیشتر موردتوجه قرار گیرد و به مردم نیز این توجه را می‌دهد که قدر نظام را بدانند و حساب نظام را از افرادی که خلاف می‌کنند، وفادار به نظام و امانت‌دار نیستند جدا بدانند؛ در بعضی موارد نیز خود ما دخیل هستیم و اگر فلان مسئول نالایق با رأی ما مسئولیتی را بر عهده گرفت، باید از خودمان گلایه کنیم.

وی گفت: آنچه اسلام و نظام اسلامی برایمان به ارمغان آورده است، عادلانه است ولی ما باید تلاش کنیم تا انسان‌های شایسته را انتخاب کنیم تا دچار مشکلات نشویم.

امام جمعه رشت: امکان فعالیت برای پزشکان بومی در گیلان وجود ندارد

امام جمعه رشت، تجهیزات بیمارستانی استان را زیبنده ندانست و بیان کرد: گیلان پزشک و متخصص کم ندارد، اما به خاطر ضعف سخت افزاری، امکان فعالیت برای پزشکان بومی گیلان وجود ندارد. لذا از دولت می ‌خواهیم نسبت به تجهیز بیمارستان های گیلان اقدام کند تا محرومیت استان در این حوزه رفع گردد.

به گزارش ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به اثرگذاری لقمه حلال در تربیت دینی فرزندان، اظهار کرد: خانواده جایگاه مهمی در شکل گیری شخصیت افراد دارد و لذا اسلام یکی از ملزومات رسیدن انسان به فلاح و رستگاری را خانواده دینی و الهی می داند.

وی با بیان اینکه انسان برای رسیدن به فلاح و رستگاری باید از حلال ها تناول کند و از حرام خواری بپرهیزد، تصریح کرد: لقمه حلال از دوران جنینی بر انسان اثر مستقیم دارد و افکار، رفتار و گفتار مادر در دوران بارداری شخصیت انسان را می سازد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم رعایت عفاف و پاکدامنی مادران از دوران نوجوانی و جوانی و حتی پیش از بارداری، گفت: پدری که کسب روزی حلال می کند و مادری که عفیف و پاکدامن است، فرزندانی دارای تربیت دینی و اسلامی تحویل جامعه خواهند داد.

این کارشناس دینی با گرامیداشت شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، خاطرنشان کرد: روابط بین حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید بیش از پیش باشد تا شاهد شکل گیری تحولات خوب و مثبت در جامعه اسلامی باشیم.

امام جمعه رشت رسیدگی به مشکلات بیمه ای و درمانی خانواده های معظم شاهد و ایثارگر را خواستار شد و تصریح کرد: بسیاری از جانبازان در بخش بیمه تکمیلی و دارو مشکل دارند لذا از بنیاد شهید و امور ایثارگران می خواهیم ردیف بودجه ای مناسب در این زمینه تخصیص دهد.

فلاحتی با بیان اینکه چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی می گذرد، اما هنوز سند الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت را پیاده سازی نکرده ایم، یادآور شد: این سند باید در افکار عمومی مطرح شود و صاحبنظران و نخبگان انقلابی در جریان روند این سند قرار گیرند.

وی ورشکستگی و تعطیلی کارخانجات را موجب ایجاد مشکلات برای کارگران دانست و اظهار کرد: دولت فکری به حال بهبود وضعیت کارگران و کاهش تورم و گرانی ها کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان: حوزه و دانشگاه دو مغز متفکر جامعه و تولید علم است

آیت‌الله سید احمد میرعمادی در خطبه‎های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد با تبریک سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) اظهار کرد: برای تقویت مسائل فرهنگی و دینی در جامعه باید از سیره ائمه (ع) الگو بگیریم و نصایح آنان را در زندگی سرمشق قرار دهیم.

به گزارش ایسنا، وی به فرارسیدن روز 27 آذر سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح ووحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: شهید مفتح استادی دلسوز برای دانشگاه‌ها بوده است، در زمان طاغوت چند نفر از  جمله شهید مطهری، بهشتی و مفتح در دانشگاه‌ها خیلی تلاش  در راستای وحدت حوزه و دانشگاه کردند.

خطیب نمازجمعه این هفته خرم‌آباد تصریح کرد:  حوزه و دانشگاه  محل تربیت نیروهای متخصص و متعهد است و افراد اندیشمند و شخصیت‌های مؤثر جامعه محصول حوزه و دانشگاه بوده‎اند.

میرعمادی با تاکید بر این مطلب که دشمن و استکبار جهانی همواره به دنبال ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه  است افزود: چنانچه حوزه و دانشگاه در کنار هم باشند قطعاً جامعه از فضائل آن بهره‌مند و  ایده‌آل خواهد شد.

خطیب نمازجمعه این هفته خرم‌آباد با اشاره به اینکه که آمریکا در سال ۹۷ یک نقشه سه ضلعی برای ایران کشیده که ضلع اول آن فشار اقتصادی و شدت بخشیدن به تحریم، ضلع‌های دوم فشار روانی و اقدامات رسانه‌ای  و ضلع سوم بی‌ثبات کردن کشور بوده است، تصریح کرد: بمباران تبلیغاتی امسال که علیه ملت ایران، انقلاب، ولایت و رهبری در فضای مجازی، رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های غربی ایجاد شد برابر با تمام تبلیغاتی بوده که سال‌های قبل انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: عربستان میلیاردها دلار پول در اختیار آمریکا و تروریست‌ها قرار داد تا ناامنی را در داخل کشور ایران به وجود آورند، از سوی دیگر عده از ایادی خود را اجیر کرد تا از اعترضات صنفی سوءاستفاده کنند، مسائل را سیاسی کردند و می‌خواستند با این اقدام جامعه ما را بی‌ثبات کنند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته و هجمه‌های عظیمی برای فعالیت‌های هسته‌ای ایران انجام داده است، اظهار کرد: آمریکا به دنبال این است که مذاکراتی را بر ما تحمیل کند، مسئله توان موشکی ما را زیر سوال ببرد و به شدت به دنبال این است به هر شکلی که بوده توانایی‌ها و نفوذ جمهوری اسلامی ایران را در منطقه کاهش دهد.

امام‌ جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه مسئولان کشور نباید نسبت به توانایی‌های جمهوری اسلامی ایران با دشمن مذاکره کنند وحتی یک قدم از این توانایی‌ها عقب‌نشینی کنند، تصریح کرد: آمریکا دست بردار نیست و تمام تلاشش این است که این توانایی را بگیرد.

وی با تاکید براینکه وظیفه امروز و آینده ما این بوده که بصیرت، هوشیاری و وحدت خود را حفظ کنیم، اضافه کرد: برای مقابله با دشمن با دو سلاح بصیرت و وحدت می‌توانیم به پیروزی برسیم؛ وظیفه دیگر ما این است که آموزه‌های دینی و فرهنگ برخواسته از این آموزه‌هاخود را تقویت کرده و فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ مقاومت، دوری از اسراف، کار و تلاش، احساس مسئولیت، اخوت و برادری و ... را تقویت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای جذب بودجه مسئولین استان تلاش بیشتری داشته باشند، یادآورشد: اتنظار می‎رود در این راستا مسئولان و نمایندگان از هم‌اکنون دست به دست هم دهند چرا که برخی از پروژه‌های ملی و نیمه‌تمام ما نیازمند به اعتبار ملی است.

خطیب جمعه اراک: از تحمیل هزینه‌های اضافی به مردم خودداری شود

خطیب جمعه اراک گفت: باید از تحمیل هزینه‌های اضافی به مردم خودداری شود و دولت نظارت لازم بر قیمت‌ها بویژه قیمت کالاهای اساسی را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز اراک با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه دو بال و بازوی توانمند کشور هستند و اگر تاثیرگذاری علمی با روحیه انقلابی و خدمت به مردم همراه شود، به کشور آسیبی نمی رسد. چشم ملت ایران به حوزه‌ها و دانشگاه‌هاست که باید در مرکز عمل و دانش حرکت کرده و نیازهای جامعه را برطرف کنند .

وی افزود: دانشگاه‌ها و حوزه‌ها با توجه به بازی‌هایی که بیگانگان بر سر ما درمی‌آورند باید در مقابل دشمن بایستند و ایمان و قدرت و اراده از خودشان نشان دهند، اوایل انقلاب حتی توان ساخت یک آر پی جی ساده را نداشتیم اما امروز در حوزه موشک‌های بالستیک فعالیت داریم و با انجام اینگونه فعالیت‌ها و افتخارآفرینی ها به آمریکا می‌فهمانیم که باید آرزوی نابودی ایران را با خود به گور ببرد .

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امنیت ملی، توان ارزی و استقلال جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره نیست، پیش از پیروزی انقلاب دشمنان هرچه می‌توانستند به محمدرضا شاه و رضا شاه می‌توانستند تحمیل کنند اما اکنون آن بازی‌ها تمام شده و ایران، کشور اسلام، امامت و آماده برای جهاد و شهادت است .

دری نجف‌آبادی بیان کرد: مسائل موشکی ایران کاری به برجام ندارد، در برجام صحبتی از موشک‌های ایران دیده نشده که اگر صحبتی هم می‌شد هیچ‌کس قبول نمی‌کرد که برده بیگانگان باشد، چراکه ایران این همه شهید تقدیم اسلام کرده که سربلند باشد و خودش تصمیمات لازم و مناسب را برای کشورش اخذ کند، جوانان ایران اسلامی شهادت را به ذلت ترجیح می‌دهند .

وی با بیان اینکه نتانیاهو اخیرا اقدام به تهدید کرده، گفت: مساحت تمام سرزمین فلسطین اشغالی از استان مرکزی کمتر است و تنها کافی است سپاه روح‌الله استان مرکزی اقدام به جنگ با نتانیاهو کند تا به دشمن ثابت کند که تهدیدهای آنها اثری ندارد .

امام جمعه اراک با اشاره به هفته فناوری، گفت: دانش به تنهایی ارزش ندارد و تنها یک وسیله برای تجارت است، جهاددانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها باید در زمینه فناوری در سراسر کشور جدی‌تر عمل کنند تا در زمینه صنعت، کشاورزی به تکنولوژی‌های پیشرفته دست پیدا کنیم .

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: توسعه حمل و نقل خراسان جنوبی؛ در انتظار تامین اعتبار

امام جمعه موقت بیرجند گفت: از رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی درخواست داریم که برای توسعه حمل و نقل استان اعتبار در نظربگیرند زیرا جاده بیرجند - قاین هنوز با وجود تصادفات زیاد تکمیل نشده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، امروز ۲۳ آذر، در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند با اشاره به روز ملی حمل و نقل، تصریح کرد: از رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی درخواست داریم که برای توسعه حمل و نقل استان اعتبار بگذارند زیرا جاده بیرجند - قاین هنوز با وجود تصادفات زیاد تکمیل نشده است.

عبادی با بیان اینکه برای ارتقای حمل و نقل استان، نمایندگان مردم بسیار پیگیری کرده‌اند که لازم است رئیس جمهوری توجه ویژه‌ای به استان داشته باشد، افزود: نباید خلاف قانون عمل کرد اما این امکان است که قانون به گونه‌ای تفسیر شود تا کار مردم راه بیفتد.

وی ادامه داد: گاهی سخت گیری‌ها در ادارات به مدیر دستگاه اجرایی برنمی‌گردد بلکه در بدنه کارشناسی نیز قانون را به شدیدترین حد ممکن برای مراجعه کننده اجرا می‌کنند.

عبادی با ابراز رضایت از برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید استان به عنوان یک اقدام فرهنگی، ادامه داد: در سال جاری فشار اقتصادی بسیاری بر مردم تحمیل شد و قیمت کالاها افزایش یافت اما امروز با تلاش رئیس کل جدید بانک مرکزی قیمت دلار به زیر 10 هزار تومان رسیده که باید قیمت کالاهای مختلف نبز کاهش یابد و بر نابسامانی قیمت کالاها نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان این‌که راه اندازی جنگ روانی، تحمیل فشار اقتصادی و بد نشان دادن عملکرد مثبت نظام از نقشه‌های دشمنان نظام است، یادآور شد: ساخت موشک، انرژی اتمی، نفوذ منطقه‌ای و گفتمان انقلاب اسلامی است که ایران را در سطج جهان قدرتمند کرده است و ایران هرگز دست از آرمان‌های خود برنمی‌دارد.

امام جمعه تبریز: مهمترین وظیفه مردم و مسوولان تلاش برای تقویت اقتصاد کشور است

امام جمعه تبریز گفت: امروز، مهمترین وظیفه مردم و مسئولان، در کنار هوشیاری، تلاش برای تقویت اقتصاد کشور و تولید داخلی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد علی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته  با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و دعوت مردم به بیداری و هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمن، گفت: مردم و مسئولان باید مراقب باشند تا فریب ظاهرسازی و زبان بازی دشمن را نخورند تا دشمن خبیثی که از در بیرون شده است، از پنجره وارد نشود.

وی ادامه داد: همه باید هوشیاری خود را حفظ کرده و لحظه ای غافل نشویم؛ چراکه آمریکا، دشمنی خبیث و حیله گر بوده و ممکن است قصد فریب داشته باشد تا برای سال ۹۷، جنجال کرده و برای سال ۹۸ نقشه‌ای بکشد.

آل هاشم  اضافه کرد: در حال حاضر جامعه به همدلی، صمیمت و یکپارچگی نیاز داشته و صدمه زدن به وحدت آحاد مردم به معنای خیانت به نظام است، از این رو مسئولان باید مراقب باشند تا فریب ظاهرسازی و زبان‌بازی دشمنان را نخورده و اعتماد مردم را جلب کرده و از سویی نیز به صورت جهادی و خالصانه به مردم خدمت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که باید اشرافی گری را کنار گذاشته و ساده زیستی را در خود تقویت کنیم، عنوان کرد: ترویج فرهنگ قناعت و تبیین جلوگیری از اسراف امری ضروری است؛ از این رو باید فرهنگ قناعت را در جامعه ترویج داده و جلوی اسراف کردن در ادارات گرفته شود.

وی با اشاره به این‌که ۲۷ آذرماه روز جهان عاری از خشونت و ترور است که با اقدام تروریستی چابهار همزمان شده است، متذکر شد: سازمان ملل از طرفی روزی را به عنوان روز مبارزه با خشونت نام گذاری می‌کند و از سوی دیگر بدترین و وحشیانه‌ترین اعمال تروریستی در برابر جهان رخ می‌دهد و با کنترل رسانه‌ها اجازه نمی‌دهد تا واقعیت‌ها در اختیار افکار عمومی قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: همین رویکرد اقدام تروریستی در چابهار منجر به شهادت و زخمی شدن تعداد افرادی بی گناه می‌شود که این اقدام هیچ هدفی جز بالابردن ریسک سرمایه‌گذاری در این منطقه ندارد.

وی گفت: پس از این اقدام وحشیانه، گروهک های تروریستی تحت حمایت عربستان سعودی و عمارت مسئولیت آن را بر عهده گرفته و هیچ صدایی از  هیچ یک از مدافعان حقوق بشر شنیده نشد و این همان واقعیت و طنز تلخ است.

امام جمعه کرج: اشتغال مهمترین مسأله البرز است

امام جمعه کرج گفت: واحدهای صنعتی البرز باید فعال شود، امیدواریم استاندار جدید با برنامه‌ریزی عمل کنند زیرا زمان مدیریتشان در استان به سرعت سپری می‌شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه 23 آذرماه کرج با اشاره به فشارهای خارجی بر کشور گفت: این تلاش‌ها تاکنون ناکام مانده است اما باز هم دست از خباثت بر نمی‌دارند، ما نباید در مقابل دشمن ضعف نشان دهیم و جوری رفتار کنیم که در آنها طمع ایجاد شود.

حسینی همدانی در انتقاد به کسانی که برای گشایش در امور کشور دل به خارج بسته‌اند افزود: اینها خوش خیال هستند، کسانی که این‌گونه برای کشور نسخه می‌پیچند به نتیجه راهی که رفته‌اند نگاه کنند.

وی ادامه داد: تنها راه نجات کشور در داخل است، همان روشی که در زمان دفاع مقدس با استفاده از نیروهای جهادی، انقلابی و کاربلد امور را پیش برد.

امام جمعه کرج در ادامه به انتخاب استاندار جدید برای البرز هم اشاره و تصریح کرد: امیدواریم با قدرت، عقب‌ماندگی‌های موجود در استان جبران شود.

حسینی همدانی مهمترین مسأله امروز استان را اشتغال و بیکاری عنوان و اعلام کرد: واحدهای صنعتی البرز باید فعال شود، امیدواریم استاندار جدید با برنامه‌ریزی عمل کنند زیرا زمان مدیریتشان در استان به سرعت سپری می‌شود.

وی در پایان بر لزوم توجه جدی در استان به موضوع فرهنگ هم تأکید کرد و از مسئولان خواست اقدامات فرهنگی را گزارش و از موازی‌کاری بپرهیزند.

امام جمعه یزد تأکید کرد: لزوم معرفی سریع استاندار یزد

امام جمعه یزد با بیان این‌ که امروز ایران اسلامی بیش از هرچیز به اتحاد و همبستگی نیاز دارد گفت: مسئولان فرآیند انتخاب و معرفی استاندار جدید یزد را با سرعت بیشتری انجام دهند.

به گزارش ایسنا، آیت الله«محمدرضا ناصری‌یزدی» در خطبه‌های این هفته 23 آذرماه نماز جمعه یزد با بیان این ‌که متأسفانه در حال حاضر آن طور که باید و شاید باور حضور خداوند در جامعه پررنگ نیست، گفت: گران‌فروشی، احتکار و بی توجهی نسبت به یکدیگر از جمله نشان‌های عدم توجه به وجود خداوند در جامعه است.

ناصری یزدی با اشاره به موضوع تعرض به خط انتقال آب استان یزد تصریح کرد: همه افراد باید بدانند که احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر رزق و روزی را افزون و نعمت‌های الهی را بیشتر می‌کند.

ناصری یزدی با بیان این که مسئولان دولتی باید بیش از پیش مهار گرانی، مدیریت نقدینگی، مدیریت واردات و مهار دلالی‌ها را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: دستگاه قضایی باید با جدیت بیشتری نسبت مبارزه علیه مفسدان اقتصادی را پیگیری کند.

این مسئول انتصاب استاندار یزد را از دیگر موضوعات اجرایی دولت در استان یزد دانست و تأکید کرد: استاندار یزد باید کسی باشد که فارغ از هرگونه گرو و جناح منافع استان را در دستور کار خود قرار داده و با جدیت مسئله آب را دنبال کند.

وی در پایان شایسته سالاری را از دیگر اولویت‌های اجرایی استاندار یزد عنوان و خاطرنشان کرد: مسئولان بدانند ایران اسلامی امروز بیش از هرچیز به توسعه فرهنگی دینی نیاز دارد.

امام جمعه موقت اصفهان: دولت از صندوق توسعه ملی، بودجه برای آب اصفهان اختصاص دهد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: همان‌طور که دولت ازطریق صندوق توسعه ملی جهت احیای دریاچه ارومیه اقدام کرد و بودجه لازم را در نظر گرفت از طریق همین صندوق هم جهت برطرف کردن مشکل آب اصفهان اقدام کند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر اصفهان با اشاره به سخنان مقام رهبری در دیدار با خانواده‌های شهدا، اظهار کرد: اگر چه نقشه‌های دشمن لو رفته است و مردم می‌دانند که دشمن با نظام ما در تضاد است، اما مردم باید هوشیار باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان، گفت: نظام در حال حاضر نه در بحث موشکی و نه در موضوع مذاکره با امریکا کوتاه نمی آید، ما نه واهمه داریم و نه از برنامه موشکی خود دست برمی‌داریم.

امام جمعه موقت اصفهان به سخنان رییس جمهور اشاره کرد و ادامه داد: روحانی در سخنرانی اش اعلام کرد ما مشکل کمبود آب نداریم زیرا  در دریای شمال و جنوب آب داریم، اما این سخنان برای استان اصفهان که با مشکل آب مواجه است چه معنایی دارد؟

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه 10 روز است که از مدت استفعای نمایندگان اصفهان می گذرد زیرا  آنها خواستار قرار دادن بودجه ای دراین خصوص بودند، گفت: از معاون اول رییس جمهور که زمانی استاندار اصفهان بود می‌خواهیم اکنون که در راس کار است مشکل آب اصفهان را برطرف کند.

امام جمعه موقت اصفهان به حضور جهانگیری در استان خودش اشاره کرد و  افزود: معاون اول رییس جمهور دراستان خودشان به قدری اشتغال زایی کرد که دیگر  بیکاری به صفر رسیده است،  اما چرا باید نسبت بیکاری در اصفهان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر باشد؟

مهدوی تاکید کرد: مردم با بصیرت ما سکوت می کنند و دست از انقلاب خودشان برنمی دارند، اما همین مردم درانتخابات بعدی نشان خواهند داد با چه کسانی هستند.

وی هم‌چنین به روز وحدت بین حوزه و دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: هر دو این نهاد، علمی و نخبه پرور هستند هر دو باید مکمل یکدیگر باشند زیرا علومی که در حوزه خوانده می شود کمال روح انسان  و علومی که در دانشگاه خوانده می‌شود زندگی ظاهری و مادی انسان است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: انسان نیازمند علوم دانشگاهی برای رشد جسم و علوم حوزوی برای رشد روح است. اگر تنها علوم حوزوی خوانده شود دست دشمن به سوی ملت دراز می شود و بالعکس اگر از مطالعه معنویات خبری نباشد ممکن است عده‌ای به ملت خود خیانت کنند.

آیت‌الله حیدری: استمرار انقلاب در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به استفاده دشمنان از فضای مجازی و سازماندهی نوچه‌هایشان در کشور گفت: مرزبانی از کشور در مقابل فضای مجازی ضروری است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله محسن حیدری، در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ۲۳ آذرماه اهواز با اشاره به ولادت امام حسن عسکری(ع)، اظهارکرد:  قضیه وکالت از زمان امام حسن عسکری(ع) بیشتر شد تا شیعیان به ندیدن امام معصوم و ارتباط با امام از طریق وکلا عادت کنند.

وی ادامه داد: امام حدیثی دارند که درباره علمای شیعه فرمود(علمای شیعه در بین شیعیان مرزبانانند) مرزبانی از نظر امام یعنی مراقبت از جنبه عقیدتی، ایمانی و فکری که باعث تقویت روحی و ایمانی شیعیان می‌شود و شبهه‌افکنی دشمنان را دفع می‌کنند و ساز و کار مناسب را مقابل جبهه دشمن فراهم می‌آورند تا آنها زیر سم ستوران دشمنان پایمال نشوند.

آیت‌الله حیدری ادامه داد: حوزه‌های علمیه برای تربیت علما و فقها است تا مردم را برابر تخریب عقیدتی و ایمانی مصون نگه‌ دارند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به شهادت آیت‌الله دکتر مفتح گفت: اگرچه این شهادت ناراحت‌کننده بود اما امام راحل از آن مقطع پیش آمده فرصتی برای وحدت حوزه و دانشگاه قرار داد. باید بدانیم وحدت برای همه اقشار لازم است و وحدت بین نخبگان حوزوی و دانشگاهی هم لازم و مهم است.

وی اظهار کرد: استمرار انقلاب که در جشن چهل سالگی آن وارد مرحله تازه‌ای خواهیم شد و قله‌های بیشتری را فتح خواهیم کرد معلول عواملی همچون وحدت حوزه و دانشگاه است. تولید علوم دینی، ارائه سبک زندگی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها، به‌روز آمدسازی حوزه‌های علمیه از آثار وحدت حوزه و دانشگاه از نظر مقام معظم رهبری است.

امام جمعه موقت یاسوج: کاش دنیا به اندازه خاشقچی برای مظلومان و ستمدیدگان جهان دلسوزی می کرد

امام جمعه موقت یاسوج گفت: کاش دنیا به اندازه خاشقچی برای مظلومان و ستمدیدگان جهان دلسوزی می‌کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم در خطبه‌های نماز جمعه یاسوج با اشاره به حقوق بشر دروغینی که غربی‌ها دم از آن می‌زنند، تصریح کرد: اسرار نهانی آل سعود نیز در حال افشا شدن است که نشان می‌دهد دشمن‌ترین مخلوق شیعیان در روی زمین هستند و بیشترین تلاش را می‌کنند تا امام حسین (ع) را از شیعیان بگیرند و اکنون در یمن به دنبال نسل‌کشی هستند.

وی ادامه داد: در روزنامه گاردین آمده که در این ۴۳ ماه جنگ یمن هزاران نفر کشته و ۱۴ میلیون نفر گرسنه شده و هر هفته ده‌ها هزار نفر به امراض مبتلا می‌شوند و افزون بر ۸۵ هزار کودک بر اثر گرسنگی جان خود را از دست داده‌اند.

امام جمعه یاسوج با اشاره به قتل خاشقچی که یک اعتراضی کرد، عنوان کرد: دیدیم که چه بلایی بر سر او آوردند اما ای کاش دنیا برای همه مظلومان و ستمدیدگان جهان مثل خاشقچی دلسوزی می‌کرد.

موسوی اعظم با اشاره به رحلت جانسوز کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) اضافه کرد: وجود بارگاه متبرکه آن حضرت در قم برای ایران اسلامی یک نعمت است و اکنون این شهر به واسطه حرم آن حضرت و همچنین حوزه علمیه در جهان اسلام شهری شناخته شده برای علم‌آموزی طلاب علوم دینی به شمار می‌رود و علما و دانشمندان بزرگی به برکت وجود مرقد آن حضرت تربیت شده و به اسلام خدمت کرده‌اند.

امام جمعه سنندج: ملت ایران در رفع چالش‌های اقتصادی مسئولان را یاری دهند

امام جمعه سنندج با بیان این که مشکلات ایران اسلامی به زودی با درایت مسئولان رفع خواهد شد، گفت: مردم نیز باید احساس مسئولیت کرده و در راستای رفع چالش ها و خنثی کردن اثر تحریم ها، مسئولان را یاری دهند.

به گزارش ایسنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی، در آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته سنندج با محکوم کردن حادثه تروریستی چند روز گذشته چابهار اظهار کرد: این اقدامام جنایتکارانه دشمن راه به جای نخواهد برد و هیچ‌گاه نمی‌تواند تأثیر بر اراده ملت ایران داشته باشد.

وی افزود: ین حادثه ترورریستی نشان داد که دشمنان هرگاه در برابر استقامت و اتحاد ملت ایران درمانده می‌شوند از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به انقلاب فروگزار نخواهند کرد.

امام جمعه سنندج اهمیت نشست سران سه قوه در کشور اشاره و بیان کرد: جای خوشحالی است که همه قوای نظام اسلامی تحت رهنمون‌های رهبر معظم انقلاب و در سایه وحدت مردم تمامی توطئه‌های دشمنان ایران را خنثی می‌کنند

وی عنوان کرد: با اتحاد و همکاری دستگاه‌های مختلف، ایران اسلامی و مردم ولایت مدار می توان از چالش‌های اقتصادی و و دسیسه های دشمنان عبور کرده و بر دشمنان پیروز شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما