شناسهٔ خبر: 29962626 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تسریع درجانشینی مدیران ارشد بازنشسته فارس ضرورت دارد

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه 23 آذر گفت: مدتی طولانی است که استاندار فارس تعیین نشده است و چند ماهی از زمان اعلام این قانون

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه 23 آذر گفت: مدتی طولانی است که استاندار فارس تعیین نشده است و چند ماهی از زمان اعلام این قانون تا امروز در مدیریت استان ضعف‌هایی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه قطعا دولت در حال بررسی و تحقیق برای یافتن نیروی مناسب است، اضافه کرد: بنای ما ورود به وظایف دولت نیست چراکه دولت انجام وظیفه می‌کند و مردم هم داوری می کنند و این، قاعده مردم سالاری دینی است.
وی از مدیران ارشد کشور درخواست کرد در صورت امکان برای سامان دادن وضعیت استان فارس تعجیل کنند.
آیت الله دژکام افزود: توقع است مدیری انتخاب شود که بنا به فرموده امام علی (ع) واجد ویژگی‌هایی همچون عالم‌ بودن، قدرت داشتن برای پیشبرد مسائل، عملکرد مناسب داشتن و برخورداری از انگیزه کار جهادی باشد.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه امروز کشور به مدیران جهادی نیاز دارد، ادامه داد: مدیری که سیاست‌ زده باشد و جامعه را و خود را درگیر مسائل سیاسی کند، باعث می‌شود کارهای مردم و معیشت آن‌ها و برنامه‌های عمرانی و توسعه فراموش شود.
وی ابراز امیدواری کرد از مجموعه استان فارس، فردی کاملا لایق و شایسته برای تصدی مقام‌هایی که در این مدت خالی از مسئولیت شده‌اند، برگزیده شود.

** وحدت حوزه و دانشگاه
امام جمعه شیراز در ادامه با اشاره به 27 آذرماه سالروز شهادت شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: در طول سالیان پس از انقلاب برای وحدت حوزه و دانشگاه تلاش‌های فراوانی صورت گرفته و موفقیت‌های خوبی نیز کسب شده است؛ اما توقع همکاری این دو نهاد بیش از آن چیزی است که تا امروز واقع شده است.
آیت‌الله دژکام بیان کرد: اگر دانشگاه و حوزه بتوانند باهم هماهنگ شوند و برای رفع مشکلات مردم فکر و برنامه‌ ریزی کنند، کشور پیشرفت‌های بسیار خوبی خواهد داشت.
وی اضافه کرد: متاسفانه نظام آموزشی ما در آموزش و پرورش و در دانشگاه به گونه‌ای نیست که مبانی تفکر اسلامی را آنچنان عمیق تبیین کند که همه ملت یکپارچه شود و اگر می‌خواهیم این رویه تغییر کند، باید تفکر و جهان بینی حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش همه یکی باشد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به سند 2030 گفت: دلیل مخالفت با این سند این است که می‌خواهد روش را تغییر دهد؛ در حالی که اگر مبانی با هم مشترک شود، بسیاری از مسائل حل خواهد شد.
امام جمعه شیراز درباره وحدت عملکردی نیز افزود: باید مثل یک پازل در کنار هم جور شویم و خلأ نداشته باشیم و رسیدن به این موضوع که با همراهی و همدلی حوزه و دانشگاه شکل می‌گیرد، نیازمند کار یک یا دو نسل است.

** ملاک های مسئولیت
آیت‌الله دژکام گفت: چنانچه می‌خواهیم به کسی در اجتماع مسئولیت دهیم، باید در درجه اول عدالت فردی داشته باشد. اگر چنین کسی واجد عدالت فردی نباشد، قطعا به مردم ظلم خواهد کرد و بعد دیگر نمی‌توان جلو او را گرفت.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات‌ پیاپی برای تصدی پست‌های ریاستی در جمهوری اسلامی افزود: رای کسی که خودش به خودش ظلم می‌کند، نمی تواند در برقراری عدالت در جامعه مفید فایده باشد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان داشت: گاه در انتخابات کسانی برای ریاست برگزیده می‌شوند که خودشان تقوا ندارند و به خود ظلم می‌کند و از خدا و قیامت نمی ترسند؛ چنین فردی نمی تواند برای مردم هم کاری کند، بلکه تنها برای خود کیسه می‌دوزد.
آیت‌الله دژکام با اشاره به اعتراضات مردم فرانسه طی روز‌های گذشته، علت این رویداد‌ها را ظلم دانست و افزود: وقتی کسی از خدا نمی‌ترسد، در هر جایی ظلم می ‌کند و نباید به انسان از خدا بی‌خبر و کسی که به قیامت قائل نیست، مسئولیت اجتماعی داده شود و مردم باید در این زمینه دقت کنند.
وی ابراز داشت: برخی هنوز مرکب پای حکمشان خشک نشده ،برای ولی امر شاخ و شانه می‌کشند. شنیده می‌شود گاه برای دریافت رای کسی را تطمیع می‌کنند.
7375 /1876
انتهای پیام

نظر شما