شناسهٔ خبر: 29962432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

خطیب جمعه تهران:

اشراف اطلاعاتی دشمن بر منابع بانکی خلاف قاعده «نفی سبیل»، قانون اساسی و منویات رهبری است

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت: اشراف اطلاعاتی دشمن بر منابع مالی، بانکی و تجاری اولاً خلاف آیه « وَ لَن يجْعَلَ اللَّهُ لِلْکفِرِينَ عَلي المُْؤْمِنِينَ سبِيلاً» است و ثانیاً خلاف قانون اساسی است و ثالثاً خلاف رهنمود و رویه رهبر عزیز انقلاب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به دیدار خانواده‌های شهدا با رهبر معظم انقلاب گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب برای تفقد از خانواده‌های سرافراز شهدا نکات سازنده و آگاهی‌بخشی را بیان فرمودند. عده‌ای از اول انقلاب منتظر سقوط نظام هستند. لیبرال‌ها، غرب‌‌گرا‌ها، سکولارها، اومانیست‌ها و غیر معتقدین به مبانی دین مرتب می‌گویند نظام نفس‌های آخر را می‌کشد و این را نه الان که از همان ابتدای انقلاب می‌گفتند.

وی ادامه داد: حال که مقداری اوضاع اقتصادی کشور به خاطر سوء مدیریت و انتظار از بیگانگان برای حل مشکلات به اینجا رسیده، عده‌ای در حال القای این مطلب هستند که شهدا حیف شدند و اگر آینده را می‌دانستند به جبهه نمی‌رفتند.

صدیقی اظهار کرد: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، حضور مدافعان حرم در جبهه‌های مقاومت و انسجام و بسیج کشورهای مقاومت و تشکیل سد آهنینی که شاخ امریکا و قدرت‌های بزگ را شکاند دلیل روشنی است که انقلاب طراوات خودش را دارد. شهیدان آن روز اگر امروز هم بودند در کنار این شهیدان بودند و این جوانان امروز هم اگر آن روز بودند در کنار آن شهیدان بودند. این دلیل بر استحکام انقلاب و نظام ماست.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: دنیا از روز اول بنا داشت که با اسلحه کفر و تکفیر، این نظام توحیدی و ولایی را در هم بشکند. اما فرماندهی نایب امام زمان(عج) که خودش یک ظرفیت غیبی است مانع این کار شده است. آنچه را که دشمن نمی‌تواند تحلیل کند و هرگز عقلش نمی‌رسد و دجالی است که یک چشم بیشتر ندارد و آن هم چشم دنیابین است، آنها ولایت فقیه، ولایت معصوم، نبوت نبی و شهادت شهید را نمی‌توانند ارزیابی کنند.

وی بیان کرد: این ولایت متصل به قدرت خداست و ولی فقیه عبد است و در عبودیت منیت ندارد و خودبین و خودخواه نیست و خدامحور، دین‌محور و فرمانبر است و از این جهت ان کسی که به او فرمان به دست گرفتن این پرچم را داده با امدادهای غیبی ولی فقیه را هدایت می‌کند. حرف‌هایی که ولی فقیه بیان می‌کند ورای حرف‌هایی است که کارشناسان، مستشاران، مغزهای سیاسی و کانون‌های فکری مشورت می‌دهند.

صدیقی ابراز کرد: البته ولی فقیه اهل مشورت است، «وشاورهم فی الامر». هر مسئله‌ای که رهبر معظم انقلاب می‌خواهند در سطح جامعه برای مردم و نظام القا کنند مشورت‌های لازم را با افراد مورد اعتماد و صاحب‌نظر دارند ولی این مشورت‌ها همه مقدمه است. در لمعه بیان شده که اجتهاد، علومی را لازم دارد اما هر کسی به این علوم دست یافت اجتهاد پیدا نمی‌کند. اجتهاد یک قوه قدسیه است. لذا تکیه ولی فقیه به آسمان است. آسمانی‌ها در خواب و بیداری هوای بندگان صالح را دارند و این صریح آیات قرآن کریم است.

وی یادآور شد: شهادت تجلی قدرت خداست. شهید با شهادت خودش هم مرگ خودش را خورده است و برای همیشه از چنگال مرگ خلاص و به حیات «عند ربی» نائل شده است و هم جامعه را با قدرت خدا مقتدر کرده است. این تعبیر امام خمینی(ره) که مقام معظم رهبری هم در این دیدار روایت کردند که «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد»، همین است.

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: دنیا از اول به دنبال تجزیه کشور بود و جنگ قومیت‌ها را در قالب خلق ترکمن، خلق آذربایجان، خلق بلوچ و ... را راه انداخته بود. دشمن بنا داشت کشور را قطعه ‌قطعه کند اما خون شهدا انسجام ایجاد کرد و تفرقه، تکفیر و کفر را به زانو درآورد و وحدت ایجاد کرد. چهل سال است عوامل انگلیس با تفرقه بینداز و حکومت کن همچنان مشغولند تا در کشور ایجاد شکاف و دوئیت کنند. رؤسای شیاطین نقشه کشیده بودند که با تحریم ظالمانه، غیر قانونی و بی‌سابقه مردم را آن‌چنان تحت فشار بگذارند تا آهی نداشته باشند وعوض اینکه ابراز قدرت در برابر بیگانه و غارتگران کنند قدرت مصاف با دشمن را نداشته باشند و به جان هم بیفتند و گروه‌هایی در خیابان‌ها در مقابل هم قرار بگیرند.

وی ابراز کرد: اما دیدید این شهیدان مدافع حرم هم یک اتحاد بین‌المللی در سطح جهان اسلام را به عنوان یک الگو رقم زدند و هم تکفیر و کفری را که قرار بود با آن سوریه و عراق را تجزیه کنند و لبنان و مقاومت را از بین ببرند، شکست دادند و از بین بردند و کشورهایی بیمه شدند و نقشه‌‌های شیطان بزرگ و تکفیری‌ها درهم ریخت. این قدرت ولایت و شهادت است.

صدیقی در ادامه به تشریح دو جریان رو در روی هم از ابتدای انقلاب تا به امروز پرداخت و گفت: یک جریان به رهبری نائب امام زمان(عج) خواستار حاکمیت دین، قرآن و ارزش‌ها و استقلال و عزت کشور و پویایی مردم و رشد و حرکت جهشی به سوی فتح قله‌های صنعت، فناوری، خودکفایی، بریدن از بیگانه و محور شدن در عالم است. گروه دیگر هم دربرابر این «ما می‌توانیم»، ما خدا، امام زمان(عج) و رهبر متمسک و متنسک داریم، است و همیشه چشم‌شان به بیرون بوده است. این گروه خودشان را عقب‌مانده می‌دانستند و آن چنان تحقیری وجودشان را فراگرفته که هرگز باور نمی‌کنند که کشوری بدون حمایت بیرون سر بلند کند و خودش را اداره کند.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: این جریان همچنان در انتظار برقراری ارتباط، باج دادن و عقب‌نشینی کردن هستند و از این طرف نیروهای شهیدداده و معتقد به ولایت و شهادت همچنان ایستادگی می‌کنند و می‌گویند همه مشکلات را در چهل سال تحمل کردیم اما دستاوردهای عظیمی داشتیم، قدرت بزرگ منطقه شدیم، در همه عالم آوازه پیدا کردیم، دل‌های عالمیان را فتح کردیم، در داخل امریکا چالش ایجاد کردیم، انگلیس را در مسائل سیاسی و اجتماعی به زانو درآوردیم، اول سخن را در عالم می‌گوییم و فوج فوج کسانی که از استعمار و استبداد خسته ‌شدند ام‌القرای فکری و بیداری‌شان، ایران است.

وی یادآور شد: قضیه برجام یک تجربه بود. آنهایی که فرصت‌ها را از دست دادند و عوض تکیه به ظرفیت‌های داخلی گفتند تا برجام حل نشود حتی آب ما تأمین نمی‌شود. وعده داده بودند که در روز آغاز اجرای برجام، همه تحریم‌ها لغو می‌شود و ما ایرانی بی‌تحریم را تجربه می‌کنیم و وعده ارزانی و رفاه داده بودند. اما آن روز قیمت‌ها چه بود اما بعد از برجام چه شد. قیمت‌ها از 50 تا 70 درصد افزایش یافته و گرنه ضعفای جامعه را ایمان، ولایت و اعتقادات نگه داشته است.

صدیقی اظهار کرد: دیدید که در فرانسه چه اتفاقی رخ داد و این لیبرال دموکراسی که بیش از یک قرن دنیا را فریب داده بود امروز به پایان رسیده است. امروز فرانسه که مهد دموکراسی، لیبرال دموکراسی و آزادی است با این شورش سراسری به بن‌بست رسیده است. آنها برای مردم ما نقشه کشیده بودند و می‌گفتند ایران تابستان گرمی خواهد داشت اما تابستان خوبی را پشت سر گذاشتیم.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: این سنگرها، اجتماعات، احیاها، اربعین‌ها، عاشوراها و 22 بهمنی که در پیش داریم خواهیم دید که به کوری دشمنان، ملت همچنان در صحنه حاضر هستند و شجاعانه با روحیه انقلابی «مرگ بر امریکا» می‌گویند و حضورشان در جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مایه بهت دشمنان و خشنودی قلب امام زمان(عج) خواهد بود.

وی تصریح کرد: به مسئولان می‌گویم برجام را دوباره با FATF تجربه نکنید. مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. FATF مایه خودتحریمی است. اگر امروز می‌توانیم احیانا تحریم‌های ظالمانه را دور بزینم اما اشراف اطلاعاتی دشمن بر منابع مالی، بانکی و تجاری اولاً خلاف آیه « وَ لَن يجْعَلَ اللَّهُ لِلْکفِرِينَ عَلي المُْؤْمِنِينَ سبِيلاً» است و ثانیاً خلاف قانون اساسی است و ثالثاً خلاف رهنمود و رویه رهبر عزیز انقلاب است. ایشان فرمودند این نقشه‌ها را دشمنان در اتاق فکر برای استعمار شما می‌ریزند. اگر می‌خواهید برای پولشویی قانون داشته باشید قانون داخلی وضع کنید چرا به چیزی که انها طمع دارند اقدام می‌کنید.

صدیقی در ادامه به بیان نکته‌ای از معوان وقت مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی وزارت خزانه‌داری امریکا پرداخت و گفت: این فرد تصریح کرده است که ما اگر بخواهیم مردم ایران را کنترل کنیم و ایران را در تنگنا قرار دهیم به حضور کامل در FATF نیاز است. این ماند برجام مایه تنگنای بیشتر می‌شود. این چه شعاری است که می‌گویند مردم زندگی ارزان می‌خواهند. این شعارها را قبلاً هم دادید اما روزگار مردم را سیاه کردید و آنها را گرفتار ساختید.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: به جای امید بستن به بیگانه به ملت خودتان اعتماد کنید، به جوانان کشور مسئولیت بدهید، از نیروهای انقلابی که برای انقلاب، علم، استقلال، سیاست و اقتصاد کشور شهید دادند استفاده کنید. ما امروز مواجه با خیل جوانانی هستیم که عاشق استقلال، عزت و حاکمیت خدا و آوردن امام عصر(عج) به صحنه هستند. شما به ظرفیت‌های داخل و اقتصاد مقاومتی توجه جدی‌تر کنید و پیاده کنید. ملت هم در کنار شما کمک می‌کنند.

بنابراین گزارش خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه با بیان اینکه اگر جایی گرفتار بی‌برکتی شدیم به خاطر عمل نکردن به وظایف است، گفت: تقوا، تقوای علمی است که انسان به آنچه لازمه حیات طیبه است آگاهی پیدا کند و در مسائل فکری آنچه را خدا از ما خواسته است کسب کنیم و نسبت به معرفت که پایه اخلاق و احکام است جدی باشیم.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: زیارت ایشان شعبه‌ای از زیارت حضرت امام حسین(ع) معرفی شده است و در خوان سفره علم چند امام ارتزاق کرده است. این تقوا و بینش و بصیرت است. عقیده‌ها را باید درست کرد. باورها مشکل دارد که اخلاق خراب شده است.

صدیقی اظهار کرد: امروز دشمن با ابزار مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها و نفوذی‌های داخلی در مدارس و دانشگاه‌ها اعتقادات، توحید، نبوت، امامت، ولایت و ولایت فقیه را بمباران می‌کنند. فردی که به نظام و مسئولان تردید دارد زندگی برایش امن نیست. نباید اعتقادات انسان خلأ داشته باشد و مستحکم باشد تا بتواند بر روی آن رزمندگی استوار شود و از جان، مال و شهوت به راحتی بگذرد، لذا اعتقاد و اخلاق نیازمند تقواست.

وی افزود: افرادی هستند که حریصند و اگر همه مملکت را بخورند باز هم می‌خواهند بخورند و حقوق‌های نجومی برای آنها کفایت نمی‌کند. حرص، حسد و تکبر سه اصل کفر و خلاف تقواست. کسانی که احکام شرعی را یاد نمی‌گیرند بی‌تقوایی علمی دارند و آنهایی که یاد می‌گیرند و عمل نمی‌کنند بی‌تقوایی عملی دارند.

صدیقی با بیان اینکه قرآن سرچشمه همه خوبی‌ها را تقوا می‌داند، گفت: لذا خداوند متعال گاهی تقوا را قرین «بر» قرار داده است. افرادی که به فقرا می‌رسند، دغدغه جوانان را دارند و دل‌شان برای بیکاری آنها می‌سوزد و کمر به ایجاد اشتغال و کمک می‌کنند تقوا دارند. این «بر» در کنار تقواست. نیکوکاری بدون تقوا توطئه است و کار فتنه‌گر است. «بر» بدون ایمان و تقوا فایده ندارد.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: عدل هم باید بر مبنای تقوا باشد. عدل سنگر امن است. ظلم ناامنی است. تجاوز به حقوق مردم از سوی مسئولان منشأ ناامنی ریشه‌ای و اساسی است. فلسفه حکومت‌ها، حفظ حقوق ملت‌ها، کمک به مظلومین و نجات مستضعفین است اما اگر مسئولان باعث درماندگی ملت شوند این ناامنی دیگر چاره ندارد.

وی افزود: تقوا باید با عدالت قرین باشد و گرنه عدالت مبنا ندارد. مسئله دیگر اصلاح است. کسی که تقوا داشت و خود و جامعه را اصلاح کرد به ثبات ایمان و توحید می‌رسد و هیچ نگرانی و حزنی در زندگی موجب به هم ریختگی‌اش نمی‌شود.

صدیقی با بیان اینکه همه مؤمنین باید بیا تقوا شناخته شوند، گفت: بی‌تقوایی در جامعه اسلامی نباید راه داشته باشد. پدران، مادران، مسئولان، مجریان و بودجه‌گذاران برای جوانان اعتبار کسب کنید. نبود همسر و ناتوانی برای ازدواج، برهنگی است و برهنگی کار افراد وزین نیست لذا حجاب هم زینت، شخصیت و ارزش است و برهنگی در تمام جوامع سرافکندگی است. این مسئله امروز به عنوان یک خطر جامعه را گرفتار کرده است. عدم ازدواج در بالا رفتن فحشا، پرخاشگری و به هم خوردن اعصاب و ... تأثیرگذار است. جامعه در حال گرفتن رنگ غرب است و برهنگی در حال باب شدن است و زندگی غیر اجتماعی تشویق می‌شود. در جامعه پوشش لازم است و اعتبار و آبروی اسنان با پوشش است.

انتهای پیام

خطیب جمعه تهران تصریح کرد: دنیا از اول به دنبال تجزیه کشور بود و جنگ قومیت‌ها را در قالب خلق ترکمن، خلق آذربایجان، خلق بلوچ و ... را راه انداخته بود. دشمن بنا داشت کشور را قطعه ‌قطعه کند اما خون شهدا انسجام ایجاد کرد و تفرقه، تکفیر و کفر را به زانو درآورد و وحدت ایجاد کرد. چهل سال است عوامل انگلیس با تفرقه بینداز و حکومت کن همچنان مشغولند تا در کشور ایجاد شکاف و دوئیت کنند. رؤسای شیاطین نقشه کشیده بودند که با تحریم ظالمانه، غیر قانونی و بی‌سابقه مردم را آن‌چنان تحت فشار بگذارند تا آهی نداشته باشند وعوض اینکه ابراز قدرت در برابر بیگانه و غارتگران کنند قدرت مصاف با دشمن را نداشته باشند و به جان هم بیفتند و گروه‌هایی در خیابان‌ها در مقابل هم قرار بگیرند.

وی ابراز کرد: اما دیدید این شهیدان مدافع حرم هم یک اتحاد بین‌المللی در سطح جهان اسلام را به عنوان یک الگو رقم زدند و هم تکفیر و کفری را که قرار بود با آن سوریه و عراق را تجزیه کنند و لبنان و مقاومت را از بین ببرند، شکست دادند و از بین بردند و کشورهایی بیمه شدند و نقشه‌‌های شیطان بزرگ و تکفیری‌ها درهم ریخت. این قدرت ولایت و شهادت است.

صدیقی در ادامه به تشریح دو جریان رو در روی هم از ابتدای انقلاب تا به امروز پرداخت و گفت: یک جریان به رهبری نائب امام زمان(عج) خواستار حاکمیت دین، قرآن و ارزش‌ها و استقلال و عزت کشور و پویایی مردم و رشد و حرکت جهشی به سوی فتح قله‌های صنعت، فناوری، خودکفایی، بریدن از بیگانه و محور شدن در عالم است. گروه دیگر هم دربرابر این «ما می‌توانیم»، ما خدا، امام زمان(عج) و رهبر متمسک و متنسک داریم، است و همیشه چشم‌شان به بیرون بوده است. این گروه خودشان را عقب‌مانده می‌دانستند و آن چنان تحقیری وجودشان را فراگرفته که هرگز باور نمی‌کنند که کشوری بدون حمایت بیرون سر بلند کند و خودش را اداره کند.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: این جریان همچنان در انتظار برقراری ارتباط، باج دادن و عقب‌نشینی کردن هستند و از این طرف نیروهای شهیدداده و معتقد به ولایت و شهادت همچنان ایستادگی می‌کنند و می‌گویند همه مشکلات را در چهل سال تحمل کردیم اما دستاوردهای عظیمی داشتیم، قدرت بزرگ منطقه شدیم، در همه عالم آوازه پیدا کردیم، دل‌های عالمیان را فتح کردیم، در داخل امریکا چالش ایجاد کردیم، انگلیس را در مسائل سیاسی و اجتماعی به زانو درآوردیم، اول سخن را در عالم می‌گوییم و فوج فوج کسانی که از استعمار و استبداد خسته ‌شدند ام‌القرای فکری و بیداری‌شان، ایران است.

وی یادآور شد: قضیه برجام یک تجربه بود. آنهایی که فرصت‌ها را از دست دادند و عوض تکیه به ظرفیت‌های داخلی گفتند تا برجام حل نشود حتی آب ما تأمین نمی‌شود. وعده داده بودند که در روز آغاز اجرای برجام، همه تحریم‌ها لغو می‌شود و ما ایرانی بی‌تحریم را تجربه می‌کنیم و وعده ارزانی و رفاه داده بودند. اما آن روز قیمت‌ها چه بود اما بعد از برجام چه شد. قیمت‌ها از 50 تا 70 درصد افزایش یافته و گرنه ضعفای جامعه را ایمان، ولایت و اعتقادات نگه داشته است.

صدیقی اظهار کرد: دیدید که در فرانسه چه اتفاقی رخ داد و این لیبرال دموکراسی که بیش از یک قرن دنیا را فریب داده بود امروز به پایان رسیده است. امروز فرانسه که مهد دموکراسی، لیبرال دموکراسی و آزادی است با این شورش سراسری به بن‌بست رسیده است. آنها برای مردم ما نقشه کشیده بودند و می‌گفتند ایران تابستان گرمی خواهد داشت اما تابستان خوبی را پشت سر گذاشتیم.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: این سنگرها، اجتماعات، احیاها، اربعین‌ها، عاشوراها و 22 بهمنی که در پیش داریم خواهیم دید که به کوری دشمنان، ملت همچنان در صحنه حاضر هستند و شجاعانه با روحیه انقلابی «مرگ بر امریکا» می‌گویند و حضورشان در جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی مایه بهت دشمنان و خشنودی قلب امام زمان(عج) خواهد بود.

وی تصریح کرد: به مسئولان می‌گویم برجام را دوباره با FATF تجربه نکنید. مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. FATF مایه خودتحریمی است. اگر امروز می‌توانیم احیانا تحریم‌های ظالمانه را دور بزینم اما اشراف اطلاعاتی دشمن بر منابع مالی، بانکی و تجاری اولاً خلاف آیه « وَ لَن يجْعَلَ اللَّهُ لِلْکفِرِينَ عَلي المُْؤْمِنِينَ سبِيلاً» است و ثانیاً خلاف قانون اساسی است و ثالثاً خلاف رهنمود و رویه رهبر عزیز انقلاب است. ایشان فرمودند این نقشه‌ها را دشمنان در اتاق فکر برای استعمار شما می‌ریزند. اگر می‌خواهید برای پولشویی قانون داشته باشید قانون داخلی وضع کنید چرا به چیزی که انها طمع دارند اقدام می‌کنید.

صدیقی در ادامه به بیان نکته‌ای از معوان وقت مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی وزارت خزانه‌داری امریکا پرداخت و گفت: این فرد تصریح کرده است که ما اگر بخواهیم مردم ایران را کنترل کنیم و ایران را در تنگنا قرار دهیم به حضور کامل در FATF نیاز است. این ماند برجام مایه تنگنای بیشتر می‌شود. این چه شعاری است که می‌گویند مردم زندگی ارزان می‌خواهند. این شعارها را قبلاً هم دادید اما روزگار مردم را سیاه کردید و آنها را گرفتار ساختید.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: به جای امید بستن به بیگانه به ملت خودتان اعتماد کنید، به جوانان کشور مسئولیت بدهید، از نیروهای انقلابی که برای انقلاب، علم، استقلال، سیاست و اقتصاد کشور شهید دادند استفاده کنید. ما امروز مواجه با خیل جوانانی هستیم که عاشق استقلال، عزت و حاکمیت خدا و آوردن امام عصر(عج) به صحنه هستند. شما به ظرفیت‌های داخل و اقتصاد مقاومتی توجه جدی‌تر کنید و پیاده کنید. ملت هم در کنار شما کمک می‌کنند.

بنابراین گزارش خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه با بیان اینکه اگر جایی گرفتار بی‌برکتی شدیم به خاطر عمل نکردن به وظایف است، گفت: تقوا، تقوای علمی است که انسان به آنچه لازمه حیات طیبه است آگاهی پیدا کند و در مسائل فکری آنچه را خدا از ما خواسته است کسب کنیم و نسبت به معرفت که پایه اخلاق و احکام است جدی باشیم.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: زیارت ایشان شعبه‌ای از زیارت حضرت امام حسین(ع) معرفی شده است و در خوان سفره علم چند امام ارتزاق کرده است. این تقوا و بینش و بصیرت است. عقیده‌ها را باید درست کرد. باورها مشکل دارد که اخلاق خراب شده است.

صدیقی اظهار کرد: امروز دشمن با ابزار مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ها و نفوذی‌های داخلی در مدارس و دانشگاه‌ها اعتقادات، توحید، نبوت، امامت، ولایت و ولایت فقیه را بمباران می‌کنند. فردی که به نظام و مسئولان تردید دارد زندگی برایش امن نیست. نباید اعتقادات انسان خلأ داشته باشد و مستحکم باشد تا بتواند بر روی آن رزمندگی استوار شود و از جان، مال و شهوت به راحتی بگذرد، لذا اعتقاد و اخلاق نیازمند تقواست.

وی افزود: افرادی هستند که حریصند و اگر همه مملکت را بخورند باز هم می‌خواهند بخورند و حقوق‌های نجومی برای آنها کفایت نمی‌کند. حرص، حسد و تکبر سه اصل کفر و خلاف تقواست. کسانی که احکام شرعی را یاد نمی‌گیرند بی‌تقوایی علمی دارند و آنهایی که یاد می‌گیرند و عمل نمی‌کنند بی‌تقوایی عملی دارند.

صدیقی با بیان اینکه قرآن سرچشمه همه خوبی‌ها را تقوا می‌داند، گفت: لذا خداوند متعال گاهی تقوا را قرین «بر» قرار داده است. افرادی که به فقرا می‌رسند، دغدغه جوانان را دارند و دل‌شان برای بیکاری آنها می‌سوزد و کمر به ایجاد اشتغال و کمک می‌کنند تقوا دارند. این «بر» در کنار تقواست. نیکوکاری بدون تقوا توطئه است و کار فتنه‌گر است. «بر» بدون ایمان و تقوا فایده ندارد.

خطیب جمعه تهران بیان کرد: عدل هم باید بر مبنای تقوا باشد. عدل سنگر امن است. ظلم ناامنی است. تجاوز به حقوق مردم از سوی مسئولان منشأ ناامنی ریشه‌ای و اساسی است. فلسفه حکومت‌ها، حفظ حقوق ملت‌ها، کمک به مظلومین و نجات مستضعفین است اما اگر مسئولان باعث درماندگی ملت شوند این ناامنی دیگر چاره ندارد.

وی افزود: تقوا باید با عدالت قرین باشد و گرنه عدالت مبنا ندارد. مسئله دیگر اصلاح است. کسی که تقوا داشت و خود و جامعه را اصلاح کرد به ثبات ایمان و توحید می‌رسد و هیچ نگرانی و حزنی در زندگی موجب به هم ریختگی‌اش نمی‌شود.

صدیقی با بیان اینکه همه مؤمنین باید بیا تقوا شناخته شوند، گفت: بی‌تقوایی در جامعه اسلامی نباید راه داشته باشد. پدران، مادران، مسئولان، مجریان و بودجه‌گذاران برای جوانان اعتبار کسب کنید. نبود همسر و ناتوانی برای ازدواج، برهنگی است و برهنگی کار افراد وزین نیست لذا حجاب هم زینت، شخصیت و ارزش است و برهنگی در تمام جوامع سرافکندگی است. این مسئله امروز به عنوان یک خطر جامعه را گرفتار کرده است. عدم ازدواج در بالا رفتن فحشا، پرخاشگری و به هم خوردن اعصاب و ... تأثیرگذار است. جامعه در حال گرفتن رنگ غرب است و برهنگی در حال باب شدن است و زندگی غیر اجتماعی تشویق می‌شود. در جامعه پوشش لازم است و اعتبار و آبروی اسنان با پوشش است.

انتهای پیام

نظر شما