شناسهٔ خبر: 29962429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امام جمعه اردبیل:

ساختار فرهنگی کشور توجه بیشتری را می‌طلبد

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور مسئله فرهنگ بوده و نباید در شاخص‌های مختلف این اصل مهم غفلت کرد.

صاحب‌خبر -

ساختار فرهنگی کشور توجه بیشتری را می‌طلبدبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل روزگذشته، ۲۲ آذرماه در آئین نکوداشت «دکتر جواد وهاب‌زاده» اظهار کرد: اقتصاد و سیاست ما وابسته به فرهنگ بوده و بدون توجه به این اصل در عرصه‌های مختلف مدیریتی نیز با ناکامی مواجه خواهیم شد.
وی موفقیت‌های به دست آمده در حوزه فرهنگ را نامطلوب دانست و افزود: ساختار فرهنگی کشور نیازمند توجه بیشتر بوده و حمایت مضاعف از این اصل مهم مورد انتظار است.
نماینده ولی فقیه در ادامه با اشاره به اینکه چنانچه مسئله فرهنگ در جامعه به معنای واقعی کلمه پیاده شود دشمن به هیچ عنوان توان رخنه در کشور را نخواهد داشت، افزود: دستیابی به سلوک اجتماعی سرمایه ارزشمند برای هر جامعه‌ای بوده و چنانچه در قاموس ملت‌ها مسئله‌ای به نام دروغ جا نداشته نباشد، پیشرفت و رفع کمبود‌ها نیز در دو قدمی آنان قرار خواهد گرفت.
وی بیان کرد: سیستم تربیتی ما به الگوسازی نیاز داشته و این موضوع وظایف شورای فرهنگی را برای کشاندن اخلاق به جامعه سنگین‌تر از همیشه خواهد کرد.
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: برخی از کشور‌ها به دلیل کمبود الگو، دست به سرقت مفاخر زده و درصدد معرفی چهره‌های بزرگ علمی و فرهنگی کشورمان در قالب الگو‌های داخلی خود هستند و در شرایطی که از لحاظ برخورداری از شخصیت‌های مختلف اجتماعی، علمی، پژوهشی، ورزشی و ... در جهان کنونی سرآمد هستیم باید در معرفی و شناساندن هر چه مناسب این چهره‌ها در بین نسل جوان اقدامات بیشتری انجام داد.
عاملی یادآور شد: یکی از مهمترین تفاوت وقف در ایران با دیگر کشور‌های پیشرفته جهانی در نوع انجام وقف بوده و در این راستا باید وقف‌ها به مسیر وقف علمی یا دیگر وقف‌های مورد نیاز جامعه هدایت شود.
انتهای پیام

نظر شما