شناسهٔ خبر: 29962158 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مسئولان اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند

خطیب جمعه تهران: مسئولان به ظرفیت‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی اعتماد کنند و گام‌های جدی برای تحقق آن بردارند.

صاحب‌خبر -

خطبه نخست نماز جمعه تهرانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه دوم نماز افزود : باید به جای امید بستن به بیگانه به ملت اعتماد کنید به جوانان مسئولیت بدهید و از نیروهای انقلابی که برای انقلاب ، اقتصاد، علم و استقلال کشور شهید داده اند استفاده شود .
وی با بیان اینکه امروز شاهد جمعیت جوانانی هستیم که عاشق استقلال، عزت ، حاکمیت خدا و ظهور امام عصر(عج) هستند خطاب به مسئولان گفت : تجربه برجام را نباید با پذیرش FATF تکرار کرد و مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود ، پذیرش این توافقنامه نوعی خودتحریمی است .
صدیقی اضافه کرد : اگر امروز با وجود تحریم های ظالمانه امکان دور زدن تحریم ها وجود دارد نباید با برقرار کردن اشراف اطلاعاتی دشمن بر منابع مالی، این امکان سلب شود چراکه چنین اقدامی هم خلاف نص صریح قران است ، هم خلاف قانون اساسی و برخلاف رهنمود ها و رویه های رهبر معظم انقلاب اسلامی است .
وی گفت: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که این قبیل قوانین در اتاق های فکر دشمن طراحی شده است ، اگر قرار است با پولشویی در کشور مقابله شود باید قوانین داخلی وضع شود و نباید به چیزی که انها برآن طمع دارند اطمینان کرد .
خطیب جمعه تهران با اشاره به اظهارات معاون وقت مدیریت مبارزه با تروریسم خزانه داری آمریکا تصریح کرد : این مقام امریکایی به صراحت می گوید:"برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت کردن شرایط به اجرای کامل FATF نیاز است."
وی با اشاره به اظهارات اخیر مسئولان مبنی بر مرتبط کردن زندگی ارزان با پذیرش چنین معاهداتی گفت : این چه شعاری است زندگی ارزان مردم را به این مسائل ربط می دهند این شعارها پیش از این هم داده شد اما همگان دیدیم که روزگار مردم سیاه شد و مردم را گرفتار کردند .
صدیقی خاطرنشان کرد : تجربه برجام نشان داد که چگونه فرصتها از دست رفت و به جای تکیه بر فرصتهای داخلی گفته شد که تا مشکل برجام حل نشود حتی آب مردم هم تامین نخواهد شد ، وعده داده شده بود که همزمان با اجرای برجام همه تحریم ها لغو خواهد شد و ایرانی بی تحریم را تجربه خواهیم کرد، وعده ارزانی و رفاه داده شده بود ، شما مقایسه کنید آن زمان قیمتها چگونه بود الان چگونه است ، قیمت ها از 50 تا 70 درصد افزایش یافته است و ضعفای جامعه را امروز اعتقادات دینی و ولایت نگه داشته است .
خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش آفرینی دو گروه در کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی گفت : از ابتدا دو جریان در کشور حاضر بودند یک گروه به رهبری نائب امام زمان (عج) خواستار حاکمیت دین، قران ، ارزشها، استقلال و عزت کشور و حرکت در جهت پویایی، رشد و حرکت جهشی به سوی فتح قله های صنعتی ، فناوری و خودکفایی و بریدن از بیگانه و تبدیل کشور به محور عالم بودند.
وی اضافه کرد : گروه دیگر هم در برابر تفکر ما می توانیم ، خدا قادر است، ما امام زمان (عج) داریم، رهبر متمسک داریم ایستادگی می کنند و همواره چشم به بیرون دارند و خود را عقب مانده می دانند و چنان تحقیری وجود انها را فرا گرفته است که همچنان در انتظار برقراری ارتباط و باج دادن و عقب نشینی هستند .
خطیب جمعه تهران گفت : امروز نیروهای شهید داده و معتقد به ولایت و شهادت همچنان در برابر این گروه ایستادگی می کنند و می گویند با وجود همه مشکلات در چهل سال گذشته دستاوردهای عظیمی عاید کشور شده است امروز ایران قدرت برتر منطقه است و آوازه ایران در دنیا پیچیده است. ما دلهای عالمیان را فتح کرده و در داخل امریکا چالش ایجاد کرده و انگلستان را در مسائل سیاسی و اجتماعی به زانو درآورده ایم و فوج فوج از کسانی که در دنیا از استکبار خسته شده اند تحت تاثیر ام القرای جهان اسلامی و بیداری ایران قرار دارند .
وی با بیان اینکه دنیا از ابتدا پیروزی انقلاب اسلامی بنای تجزیه کشور و ایجاد جنگ میان قومیت های مختلف ایران را داشت گفت :انها قصد داشتند با ایجاد اختلاف میان اقوام مختلف، کشور را قطعه قطعه کنند اما خون شهدا موجب انسجام ملی و شکست تفرقه ،کفر و تکفیر شد .
صدیقی افزود : چهل سال است که عوامل انگلیس و ابداع کننده تفکر "تفرقه بینداز و حکومت کن" مشغول ایجاد شکاف در کشور هستند ،این روسای شیاطین نقشه کشیده بودند که با تحریم ظالمانه و غیر قانونی بی سابقه مردم را انچنان تحت فشار قرار دهند که به جای ابراز قدرت در برابر بیگانه و غارتگران قدرت دیدن دشمن و مصاف با دشمن را نداشته باشند و به جان هم بیفتند.
وی گفت : با این وجود همگان شاهد بودند که دفاع از حرم و شهدا زمینه ساز اتحاد بین المللی جهان اسلام شد و هم تکفیر و کفری را که می خواستند سوریه و عراق را تجزیه کنند و لبنان و مقاومت را از بین ببرند به شکست کشاند و هم نقشه های شیطان بزرگ را در هم ریخت این قدرت ولایت و شهادت است .
صدیقی با اشاره به شکست طرح های دشمن برای تابستان داغ ایران تصریح کرد: همگان شاهد شکست این توطئه دشمن بودند و سنگرهایی همچون احیاءها، اربعین ها و عاشوراها این توطئه های دشمن را به شکست کشاند و به فضل الهی در 22 بهمن به کوری چشم دشمنان، ملت با حضور پرشور و شجاعانه خود در صحنه با روحیه انقلابی خود همچنان شعار مرگ برآمریکا می گوید و چهلمین سال پیروزی انقلاب خود را جشن خواهد گرفت و مایه بهت و حیرت دشمنان خواهد شد .
وی گفت : در چنین شرایطی شاهد شکست لیبرال دمکراسی درغرب هستیم و امروز همه جهان شاهد تحولات فرانسه هستند و این شورش های سراسری در کشوری که مهد دمکراسی و ازادی بود بیانگر بن بست سیاستهای لیبرال دمکراسی در جهان است .
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با خانواده های شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی این حضور مدافعان حرم در جبهه های مقاومت و انسجام و بسیج کشورهای مقاومت زمینه ساز شکل گیری سد اهنینی شده که شاخ امریکا و قدرتهای بزرگ منطقه ای را شکسته است .
وی گفت : شهدا به جایی رفتند که کسی عقلش به انجا نمی رسد ، حضرت اقا در دیدار اخیرشان با خانواده شهدای مدافع حرم به نکات سازنده و اگاهی بخشی اشاره کردند و فرمودند :"عده ای از اول انقلاب اسلامی منتظر سقوط نظام هستند لیبرالها ،غرب گراها ؛ سکولارها، اومانیستها ،از خدا بی خبرها، غیر معتقدان به بقای دین و مددهای غیبی مرتب می گویند این نظام نفس های اخر را می کشد، الان هم نمی گویند از همان ابتدای انقلاب این را می گویند حالا که مقداری اوضاع اقتصادی به دلیل سوء مدیریت و دل بستن به بیگانگان برای حل مشکل به اینجا رسیده عده ای اینگونه القا می کنند که شهدا حیف شدند انها اگر اینده را می دانستند به جبهه نمی رفتند .
خطیب جمعه تهران تصریح کرد : حضور مدافعان حرم در جبهه مبارزه با استکبار در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دلیل روشنی بر طراوت انقلاب است به گونه ای که اگر شهدای سالهای دفاع مقدس و دوران انقلاب هم امروز بودند در کنار همین شهیدان بودند و جوانان امروز هم اگر آن روز بودند در کنار ان شهدا در یک جبهه بودند و این دلیل بر استحکام انقلاب و نظام ما است .
صدیقی با بیان اینکه دنیا از روز اول بنا داشت با اسلحه کفر و تکفیر این نظام توحیدی و ولایی را درهم بشکند گفت : دشمن قادر به تحلیل فرماندهی نایب امام زمان (عج) در انقلاب اسلامی نبوده و نیست چرا که انها با چشم دنیابین خود قادر به درک ولایت فقیه، ولایت معصوم ، نبوت نبی و شهادت شهید نیستند.
وی تاکید کرد : ولایت متصل به قدرت لایزال خداست و ولی فقیه عبد است و در عبودیت ممحض است ،چون منیت ندارد خودی ندارد تا خود بین باشد ،خودی ندارد تا خودخواه باشد، او خدا محور ، دین محور و مطیع است، او فرمان بر است نه فرمانده از این جهت کسی که پرچم را به دست او داده با امدادهای غیبی او را هدایت می کند.
خطیب جمعه تهران گفت :بیانات مقام معظم رهبری ماورای حرف هایی است که کارشناسان، مستشاران و کانون های فکری مشورتی بیان می کنند ، هر چند ایشان اهل مشورت هستند و پیش از بیان هر مسئله ای در جامعه مشورت های لازم را با افراد مورد اعتماد دارند اما تمامی این مشورتها مقدمه کار است .
وی گفت : تکیه ولی فقیه به اسمان است، اسمانی ها ،سماواتی ها در خواب و بیداری هوای بندگان صالح را دارند و این آیه صریح قرآن است .
خطیب جمعه تهران با اشاره به جایگاه شهدا تصریح کرد :شهید تجلی قدرت خداست، شهید با شهادت خود برای همیشه از چنگال مرگ خلاص شده و هم به حیات عندربهم رسیده است و هم جامعه را با قدرت خدا مقتدر کرده ا این تعبیری که امام (ره) به زبان اوردند و خلف صلاح ایشان از ایشان روایت کردند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد همین است .
وی در بخش دیگری از سخنان خود همه امت اسلامی را به رعایت تقوای الهی توصیه کرد و گفت :تقوا حسن است کسی که تقوا ندارد حریم و حرمت ندارد چشم بی تقوا رهاست شیطان چشم فرد بی تقوا را کور کرده و اجازه دیدن جمال حق را به وی نمی دهد ، زبان بی تقوا بلندگوی شیطان است هر دروغ و غیبتی را می گوید و هر فحشی را می دهد.
صدیقی اضافه کرد:گوشی که تقوا ندارد دوست دارد تا تمام شایعات را بشنود و بعد هم شایع می کند، کمک به گناهان کبیره و بی ثباتی جامعه می کند در سلب اعتماد مردم به یکدیگر ایفای نقش می کند چنین فردی بد نوکری برای شیطان است لذا تقوا خانه و دژی شکست ناپذیر است .

رعایت تقوا در زندگی مایه نزول برکت

امام جمعه موقت تهران:​ تقوا هم دنیا و هم آخرت است، تقوا مایه نزول برکات آسمان و جوشش برکات زمین است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه نخست نمازجمعه تهران افزود:​ تقوا علمی است که انسان به آنچه که لازمه حیات طیبه است، آگاهی پیدا کند. در مسائل فکری آنچه را که خدا از ما خواسته است، باید از اعتقادات حقه کسب کنیم و نسبت به معرفت که پایه اخلاق و احکام است، همگی جدی باشیم.
خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به ایام سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(س) که زیارت این عالم بزرگ شبیه زیارت اما حسین(ع) است، گفت: این بزرگ عالم و مرجع مبارز نائب امام هادی (ع) است که حضرت این مدل افتخار را به او دادند.
وی افزود:​ سنی از او گذشته و در خان سفره علم چند امام ارتزاق کرده است و از چشمه وجود عصمت و طهارت نوشیده و سرشار از کمالات است، با این حال اعتقاداتش را به امضای امام زمان(عج) می رساند که نشان دهنده بینش و بصیرت و توجه به ابدیت انسان است.
صدیقی افزود: امروز اعتقاد و باورها خراب است که حرکت تهاجمی از یک نظام الهی و ولایی به حرکت های انفعالی در برابر دشمن تبدیل می شود. عقیده را باید درست کرد و امروز دشمن هم با ابزارهای مختلف از شبکه های اجتماعی گرفته تا شبکه های بی شناسنامه، ماهواره ها و نفوذی های داخلی در مدارس و دانشگاه ها که اعتقادات را بمباران می کنند. توحید، نبوت، ولایت، امامت و ولایت فقیه را که بار عقیدتی و کلامی دارد، زیرسؤال می برند.
وی افزود: این موارد باید برای همه روشن باشد و قابل تردید نباشد. اگر مردم به مسئولان نظام تردید دارند، زندگی برایشان امن نیست. در صورتیکه نباید اعتقاداتشان خلاء داشته باشد. استحکام باید درست باشد تا رزمندگی بر این پایه قرار بگیرد و بتواند از جان و مال و شهوت بگذرد.
خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه در اعتقاد و اخلاق تقوا لازم است، گفت: برخی افراد حریص همه ثروت مملکت را برای خود می خواهند و حقوق نجومی برایشان کافی نیست. این حرص و حسد اصول کفر و خلاف تقوا است. در احکام شرعی آمده است کسانیکه یاد نمی گیرند، بی تقوایی علمی دارند و افرادی که یاد می گیرند و عمل نمی کنند دارای همین نشانه هستند.
وی با اشاره به سخنان قرآن کریم درخصوص اینکه سرچشمه همه خوبی ها تقوا است، افزود: خداوند تقوا را قرین خوبی ها قرار داده است، افرادی که به تقوا می رسند، دغدغه خوبی و مشکلات جوانان را دارند و برای کمک و اشتغال آنها کمر همت می بندند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: امام علی(ع) گرسنگی می کشیدند تا با مردم بی بضاعت همدردی کنند این نشانه خوبی درکنار تقوا است. نیکوکاری بدون تقوا توطئه است. بعضی ها بدون تقوا و ایمان به فکر مردم فریبی هستند. عدل هم باید بر مبنای تقوا باشد. عدل سنگر امنی است و ظلم ناامنی است.
وی افزود:​ تجاوز به حقوق رعیت از طرف مسئولان منشأ ناامنی اساسی است. فلسفه حکومت حفظ حقوق ملت ها، نجات مستضعفین و کمک به مردم است اما اگر مسئولان با برنامه غلط خود باعث درماندگی ملت شوند، این ناامنی است و چاره ای ندارد جز آنکه به این مسئله رسیدگی شود و فقط باید عدالت مبنا قرار گیرد.
خطیب نمازجمعه تهران درخصوص آیه 25 سوره اعراف که اشاره به اصلاح، تقوا و ثابت ایمان دارد، گفت: باید با لباس تقوا در زندگی شناخته شویم. در جامعه اسلامی نباید بی تقوایی راه داشته باشد، در این آیه از تقوا بعنوان لباس یاد شده است و اینکه خداوند در این آیه مرد و زن را لباس یکدیگر معرفی کرده است. جوانی که ازدواج نکرده مانند انسان برهنه است و اعتباری ندارد. این یک فقدان است.
وی خطاب به همه مردم و مسئولین تأکید کرد: که برای جوانان اعتبار کسب کنند و ادامه داد:​ ناتوانی برای ازدواج برهنگی است ضمن آنکه مسئله حجاب هم زینت،​ شخصیت و یک ارزش محسوب می شود. برهنگی در همه جوامع سرافکندگی است. ازدواج نکردن باعث گرفتاری جامعه از لحاظ بالا رفتن فحشا، پرخاشگری و تنگ نظری است و توصیه می کنم که همه مردم با خدا محوری و دین مداری، زندگی طاهر و مطهری داشته باشند.

نظر شما