شناسهٔ خبر: 29961827 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

200 میلیون تردد خودرو در جاده های اصفهان ثبت شد

مهدی خضری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تردد خودذوها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 11 درصد افزایش یافته است.وی اضافه کرد: در مجموع در

صاحب‌خبر - مهدی خضری روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تردد خودذوها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 11 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: در مجموع در سال گذشته بیش از 280 میلیون تردد خودرو توسط دستگاه های تردد شمار جاده ای در استان ثبت شد که مبین پرتردد بودن جاده های استان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان ادامه داد : این استان از نظر ظرفیت های حمل و نقل در رده برترین استان های کشور است و یکی از مناطق حساس در کریدورهای شمال - جنوب و شرق - غرب کشور محسوب می شود.
وی خاطرنشان کرد: 36 دوربین نظارت بر راه ها و 108 دوربین ثبت تخلف در راه های استان اصفهان وجود دارد که به نظارت بر مشکلات احتمالی راه ها و ثبت تخلفات کمک می کنند.
خضری با اشاره به وجود 109 نقطه حادثه ‌خیز در استان تصریح کرد : اصلاح 67 نقطه در اولویت این دستگاه قرار دارد.
به گفته وی ساخت، ترمیم و اصلاح شبکه راه ها به ویژه اصلاح نقاط حادثه خیز، عملیات احداث مجتمع های خدماتی، رفاهی و راه اندازی مرکز معاینه فنی مکانیزه خودروهای سنگین و نیمه سنگین برای حفاظت از محیط زیست و تقویت ایمنی خودروها از دیگر اولویت ها و برنامه های راهبردی این دستگاه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ه ای اصفهان، علت بیش از 70 درصد از تصادفات در جاده های استان را عامل انسانی ناشی از بی توجهی به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برشمرد.
وی ادامه داد: بررسی تصادفات فوتی در سه سال گذشته نشان داده است که بی توجهی راننده به جلو مهمترین و عامل 52 درصد تصادفات فوتی به شکل واژگونی خودرو در استان اصفهان بوده است.
استان اصفهان بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.
سال گذشته 48 میلیون تُن کالا و پنج میلیون مسافر در جاده های استان جابه‌جا شدند.
این استان دارای 399 کیلومتر آزاد راه، یکهزار و 659 کیلومتر بزرگراه، 2 هزار و 791 کیلومتر راه همسنگ و 29 کیلومتر آزاد راه است.
6994/6026/
انتهای پیام

نظر شما