شناسهٔ خبر: 29961752 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام صدیقی:

انقلاب ما الگوی ملت‌های خسته از استعمار است/ FATF ابزار خودتحریمی

امام جمعه موقت تهران گفت: الگوی فکری‌ ملت‌هایی که از استعمار خسته شده‌اند، انقلاب اسلامی ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران گفت: امروز دشمن از طریق فضای مجازی ازجمله شبکه‌های اجتماعی علیه ملت‌های مستقل توطئه می‌کند و همچنین این شبکه‌ها ابزاری برای نفوذی‌ها شده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: امام علی (ع) گرسنگی می‌کشید تا نکند در دوردست افرادی گرسنه بمانند و ایشان با آن‌ها همدردی نکرده باشد.

امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه بعضی شبکه‌های سیاسی مردم‌‌فریبی می‌کنند گفت: تقوا و ایمان بین این افراد نیست و باید همیشه با عدل و تقوا زندگی کنیم.

وی افزود: اگر مسئولان با برنامه‌های غلط و نداشتن درک صحیح از موقعیت و استفاده نکردن از ظرفیت‌های داخلی باعث درماندگی ملت شوند، این ناامنی دیگر چاره‌ای ندارد.

صدیقی تصریح کرد: مسئولان باید به‌گونه‌ای رفتار و حرکت کنند که مردم آن‌ها را به‌عنوان متقی بشناسند، بنابراین تقوا خانه‌ و دژی است که شکست نمی‌خورد.

خطیب جمعه تهران در ادامه خطبه‌های خود به دیدار خانواده‌های شهدا با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار به نکات سازنده بسیاری اشاره کردند.

وی با اشاره با این موضوع که عده‌ای از ابتدای انقلاب منتظر سقوط نظام بودند خاطرنشان کرد: لیبرال‌ها، غرب‌گراها، سکولارها و اومانیست‌ها مرتب می‌گویند که این نظام نفس‌های آخر خود را می‌کشد و از ابتدای انقلاب این شعار را می‌دهند. حالا که اوضاع اقتصادی با سوءمدیریت و با نگاه به بیگانگان به این مرحله رسیده است، عده‌ای دارند القاء می‌کنند که شهیدان حیف شده‌اند و آن‌ها اگر آینده را می‌دانستند به جبهه نمی‌رفتند. در چهلمین سال انقلاب اسلامی، حضور مدافعان حرم در جبهه‌های مقاومت و انسجام بسیج کشورهای مقاومت و تشکیل سد آهنینی که شاخ قدرت‌های بزرگ را شکاند، دلیل روشنی است که انقلاب همچنان طراوت خودش را دارد.

صدیقی افزود: اگر شهیدان دفاع مقدس هم امروز بودند به‌طور قطع در کنار همین شهدای مدافع حرم می‌ایستادند و اگر هم شهدای مدافع حرم در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، قطعاً در کنار شهدای آن دوران می‌ایستادند و این دلیل بر استحکام نظام ماست.

خطیب جمعه تهران به توجه ویژه رهبری به مشورت اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی اهل مشورت هستند و هر مسئله‌ای را که ایشان می‌خواهند در جامعه جاری کنند، قبل از آن با افراد مورد اعتماد و صاحب‌نظر مشورت‌های لازم را انجام می‌دهند.

صدیقی با بیان اینکه دنیا از اول قصد تجزیه کشور را داشت، افزود: برای تجزیه کشور، جنگ قومیتی را کلید زده بودند و می‌خواستند کشور را قطعه‌قطعه کنند اما خون شهدا، تفرقه و کفر را به زانو درآورد و وحدت ایجاد کرد.

وی افزود: چهل سال است که عوامل انگلیس در تلاش هستند در کشور شکاف و اختلاف ایجاد کنند و این رؤسای شیاطین نقشه کشیده بودند که با این تحریم ظالمانه، مردم ما را آن‌چنان تحت فشار قرار دهند که قدرت دیدن و مصاف با دشمن را نداشته باشند و در داخل مردم رودرروی هم قرار بگیرند؛ اما شهدای مدافع حرم این برنامه‌ریزی‌ها را بی‌اثر کردند و حتی منجر به اتحاد جهان اسلامی شدند و با تکفیر و کفر در سوریه و عراق مقابله کردند.

امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه گروهی مقابل شعار "ما می‌توانیم" ایستاده‌اند گفت: این گروه همیشه نگاهشان به بیرون از مرزهاست و خودشان را عقب‌مانده می‌دانند و چنان تحقیری وجودشان را گرفته که هرگز باورشان نمی‌شود کشور بدون حمایت خارجی‌ها بتواند سر بلند کند.

وی اضافه کرد: نیروهای معتقد به انقلاب و شهادت همچنان ایستادگی می‌کنند و می‌گویند که انقلاب پس از چهل سال دستاوردهای عظیمی داشته و امروز به قدرت بزرگ منطقه تبدیل شده‌‌است. آوازه ما در همه عالم پیچیده است و آن ملتی که از استعمار خسته شده است، الگوی فکری‌شان انقلاب اسلامی ایران است.

خطیب جمعه تهران به ماجرای برجام اشاره کرد و گفت: برجام یک تجربه بود و آن‌هایی که فرصت‌ها را از دست دادند و به جای تکیه بر ظرفیت‌های داخلی، نگاهشان به برجام بود و وعده داده بودند که در اولین روز اجرای برجام، همه تحریم‌ها لغو می‌شوند نه تعلیق و وعده ایرانِ ارزان و بدون تحریم را داده بودند، قیمت‌های امروز را با پیش از اجرای برجام مقایسه کنند؛ قیمت‌ها از 50  تا 70 درصد افزایش یافته است و این اعتقاد مردم به ولایت است که آن‌ها را همچنان پایدار نگاه داشته است.

وی به مسئله شورش‌های اخیر فرانسه اشاره کرد و افزود: شورش‌های فرانسه نشان داد که لیبرال‌دموکراسی که بیش از یک قرن دنیا را فریب داده به پایان رسیده است.

صدیقی گفت: برخلاف اینکه دشمن ادعا می‌کرد ما امسال تابستان گرمی را خواهیم داشت، تابستان خوبی را سپری کردیم. ملت ایران همچنان در صحنه حاضر هستند و در 22 بهمنی که در پیش داریم به کوری چشمان دشمنان اسلام، ملت همچنان شجاعانه در صحنه حاضر می‌شوند و مرگ بر آمریکا می‌گویند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه به مسئولان توصیه می‌کنم ماجرای برجام را دوباره با FATF تکرار نکنید، تصریح کرد: مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. این FATF ابزار خودتحریمی است و اگر بخواهیم تحریم‌های ظالمانه را دور بزنیم با وجود FATF دیگر نخواهیم توانست این کار را بکنیم و اشراف اطلاعاتی دشمن را بر منابع مالی و بانکی تقویت می‌کنیم. این خلاف قانون اساسی و توصیه‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام/4079/ن

نظر شما