شناسهٔ خبر: 29961718 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تهدیدهای دروغین بمب‌گذاری در چندین شهر آمریکا اخلال ایجاد کرد

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی به دنبال مطرح شدن موجی از تهدیدهای عمدتا تو خالی مبنی بر بمب‌گذاری در شهرهای مختلف آمریکا، چندین ساختمان از جمله مدارس و ساختمان‌های تجاری تخلیه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا،  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی مقام‌های اتلانتا، نیو اورلئانز، انکوریج و آلاسکا اعلام کردند، چندین مکان تجاری روز پنج شنبه تهدیدهای بمب‌گذاری دریافت کردند و این بخشی از یک موج از تهدیدهای عمدتا توخالی به بمب گذاری در سرسر آمریکا بوده است.

پلیس اعلام کرده در حال همکاری با دفتر تحقیقات فدرال اف بی ای به منظور تحقیق درباره این تهدیدات است.

به گفته مقام‌های آمریکایی این تهدیدات به بمب‌گذاری برای ده‌ها مدرسه، دانشگاه و مکانهای دیگر در سراسر آمریکا فرستاده شدند و عمدتا تهدیدات واهی بودند. واحد پلیس نیویورک اعلام کرد این تهدیدات روز پنج شنبه عمدتا هدفش ایجاد اختلال و مجبور کردن دریافت کنندگان به فرستادن پول بودند و به عنوان تهدید واقعی بمب گذاری در نظر گرفته نشده‌اند.

طبق این گزارش‌ها این تهدیدات از طریق ایمیل‌های عمدتا با موضوع "خوب فکر کن" فرستاده شده‌اند. دفتر کلانتر پلیس در پالم بیچ کانتی در فلوریدا و همین دفتر در شهر بویز در آیداهو اعلام کردند، دلیلی برای باور به واقعی بودن تهدیدات بمب گذرای علیه چند مکان در این شهرها نیافتند.

در عین حال در سراسر آمریکا در نتیجه این تهدیدات تعدادی از مدارس زودتر تعطیل شدند و یک تعداد دیگر تخلیه شدند. دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در اعلامیه به دانشجویان از  این بابت هشدار داد. در نزدیکی آتلانتا تعدادی از مردم از ساختمان یک دادگاه به خاطر این تهدادیت تخلیه شدند.

انتهای پیام

نظر شما