شناسهٔ خبر: 29960589 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی «نوای خرم» برگزار شد

تهران- ایرنا- مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی «نوای خرم» شامگاه پنجشنبه در تالار وحدت برگزار شد و برگزیدگان جوایز خود را از ستاد جشنواره دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا، مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی «نوای خرم» شامگاه پنجشنبه با حضور تعدادی از هنرمندان صاحب نام موسیقی و مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد که برگزیدگان این دوره در بخش های مختلف تک نوازی، دو نوازی، تک خوانی و گروه نوازی جوایز خود را از ستاد جشنواره دریافت کردند.
در ابتدای این مراسم که به بخش قدردانی ویژه اختصاص داشت، از هنرمندان و گروه هایی که توسط هیات داوران شایسته تقدیر شناخته شده بودند، با اهدای لوح جشنواره قدردانی شد.
سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از جمله مهمانان ویژه مراسم اختتامیه بود که به دلیل درگذشت یکی از اقوام نزدیک خود در این برنامه حضور نیافت. این در حالی است که مجری مراسم پیامی را به نمایندگی از حسینی برای مخاطبان قرائت کرد.
لوریس چکناواریان، فریدون شهبازیان، میلاد کیایی، فضل الله توکل، وارطان ساهاکیان، علی ترابی، پری ملکی، مظفر شفیعی، رضا خرم، بهناز ذاکری، افلیا پرتو، بهرام جمالی، فاطمه بسطامی، علی مغازه ای، شهرام صارمی، هادی آرزم، مسیح تحویلداری، محمد سلمانی، پویان آزاده، محمد الهیاری، احمد صدری، امید نیک بین، حمیدرضا عاطفی از مهمانان ویژه مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره موسیقی نوای خرم بودند.
پنجمین جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم) با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی و و استفاده از نمونه ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی روزهای 8، 9، 15 و 16 آذر ماه برای هنرمندان گروه سنی زیر 18 سال، در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد.
در این دوره از جشنواره که با همکاری دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان دوستداران موسیقی اصیل ایرانی بود، نوازندگان تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروه‌های موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از 18 سال) با اجرای یکی از تصانیف یا قطعات بی‌کلام روح‌الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرّم‌، حبیب‌الله بدیعی، پرویز یاحقی و اسدالها ملک که به شکل رسمی عرضه شده، به صورت تک‌خوانی، تک‌نوازی، هم‌خوانی، هم‌نوازی و گروه‌نوازی در این جشنواره شرکت کردند.
فراهنگ **1085**9129

نظر شما