شناسهٔ خبر: 29959823 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

خبر جدید زنگنه درباره قیمت جدید بنزین

زنگنه افزود: هدف ما از این اقدام روشن شدن وضع خودروها و دارندگان کارت سوخت بود و نگران آن بودیم که اگر استفاده از کارت هوشمند سوخت الزامی شود، عده زیادی کارت سوخت نداشته باشند.

صاحب‌خبر -

خبرنامه دانشجویان ایران:  وزیر نفت از مفقودشدن ۱۰میلیون کارت هوشمند سوخت خبر داد و گفت: تاکنون مراجعه‌هایی به‌صورت مستقیم یا از طریق گوشی‌های همراه هوشمند و عادی برای دریافت کارت هوشمند سوخت داشته‌ایم، تأکید می‌کنم که این موضوع جدی است و مردم باید مراجعه و ثبت‌نام کنند.

 زنگنه درباره اتفاق‌هایی که امسال قرار است برای بنزین رخ دهد، اظهار کرد: ما بحثی در درون صنعت نفت و دیگر نهادهای مربوطه داشتیم و برآورد شد که حدود 10 میلیون نفر از صاحبان خودرو کارت هوشمند سوخت ندارند یا آن را گم کرده‌اند، زیرا هیچ خودرویی نیست که کارت هوشمند سوخت نداشته باشد. چه موتورسیکلت و چه خودروهای سبک.

وزیر نفت با بیان این‌که مفقود شدن 10 میلیون کارت هوشمند سوخت موضوع بسیار مهمی است، ادامه داد: تاکنون مراجعه‌هایی به صورت مستقیم یا از طریق گوشی‌های همراه هوشمند و عادی برای دریافت کارت هوشمند سوخت داشته‌ایم، تاکید می‌کنم که این موضوع جدی است و مردم باید مراجعه و ثبت‌نام کنند که هیچ هزینه‌ای هم ندارد.

زنگنه درباره شمار ثبت نام‌ها برای کارت هوشمند سوخت المثنی در کشور گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد حدود 10 میلیون نفر از دارندگان خودرو و موتورسیکلت برای دریافت کارت سوخت المثنی ثبت نام می‌کنند، اما تا روز چهارشنبه (21 آذرماه) نزدیک به یک میلیون و200 هزار نفر برای ثبت نام مراجعه کردند که البته از مردم درخواست می‌کنیم از این روش‌ها که ساده و بدون هزینه است، برای ثبت نام کارت سوخت اقدام کنند.

وی ادامه داد: برنامه دولت این است که وضع خودروها روشن شود، اگر ما اعلام کنیم که سوخت را با کارت هوشمند سوخت خودرو ارائه می‌کنیم، ناگهان عده زیادی بدون کارت می‌مانند و برای مردم نگرانی ایجاد می‌شود، اما این‌که چه زمانی بخواهیم استفاده از کارت هوشمند سوخت را اعلام کنیم باید با هماهنگی دولت باشد.

وزیر نفت درباره تغییر قیمت بنزین یا سهمیه‌بندی توضیح داد: هنوز تصمیمی برای سهمیه‌بندی بنزین یا تغییر قیمت بنزین در دولت گرفته نشده است.

زنگنه افزود: هدف ما از این اقدام روشن شدن وضع خودروها و دارندگان کارت سوخت بود و نگران آن بودیم که اگر استفاده از کارت هوشمند سوخت الزامی شود، عده زیادی کارت سوخت نداشته باشند.

وزیر نفت درباره زمان الزامی شدن استفاده از کارت سوخت برای سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه گفت: زمان آن در صورت هماهنگی با دولت به‌زودی اعلام خواهد شد.

نظر شما