شناسهٔ خبر: 29959752 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آخرین وضعیت بارش‌های ایران؛ بارندگی‌ها حداقل ۳۰ درصد افزایش یافت

در جمع ۶ حوضه اصلی آبریز کشور، آمار بارش‌ها (در ۸۱ روز ابتدایی سال آبی جاری) در تمامی حوضه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد همراه است به‌گونه‌ای که شاهد رشد ۳۰ تا ۴۵۶ درصدی بارش‌ها هستیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا ۲۱ آذر سال آبی ۹۸-۹۷ (۸۱ روز ابتدایی سال آبی جاری) بالغ بر ۸۶.۱ میلیمتر است.

این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۵۱.۱ میلیمتر) ۶۸.۵ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۲۷.۶ میلیمتر) ۲۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین حجم بارش‌های کشور از اول مهر تا ۲۱ آذر به ۱۴۱ میلیارد و ۸۹۵ میلیون مترمکعب رسید.
 
از مجموع ۸۶.۱ میلی‌متر بارش ثبت‌شده از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۱ آذرماه، ۳۶.۸ میلی‌متر بارش در ۲۱ روز نخست نهمین ماه سال به‌ثبت رسیده که این میزان بارش، آذرماه امسال را به یکی از پربارش‌ترین ماه‌های سال ۹۷ تبدیل کرده است.

در جمع ۶ حوضه اصلی آبریز کشور، آمار بارش‌ها در تمامی حوضه‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد همراه است به‌گونه‌ای که شاهد رشد ۳۰ تا ۴۵۶ درصدی بارش‌ها هستیم، اما در مقایسه آمار بارش‌های سال آبی جاری با مدت مشابه به طور متوسط در درازمدت (آمار ۵۰ ساله)، بارش‌ها در تمامی حوضه‌های اصلی آبریز به جز حوزه آبریز "مرزی شرق" با رشد همراه است.

نظر شما