شناسهٔ خبر: 29959746 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

وزیر برگزیت انگلستان:

برگزیت بر اقتصاد آلمان تأثیری ندارد

مذاکره‌کننده انگلستان در امر خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرد که اقتصاد آلمان بسیار قدرتمند است و برگزیت بر روی آن تأثیری ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از یورونیوز، «استفان بارکلی» گفت: صنایع آلمانی بسیار قدرتمند هستند و می‌توانند به‌راحتی در شرایط اقتصادی مختلف کار کنند.

وی ادامه داد: درست است که برگزیت بر اقتصاد بسیاری از کشورهای اروپایی ازجمله آلمان تأثیر می‌گذارد ولی این تأثیر جدی نخواهد بود.

وزیر امور برگزیت انگلستان با اشاره به آینده همکاری میان لندن و بروکسل افزود: ادامه همکاری میان اتحادیه اروپا و انگلستان پس از بیش از 40 سال همکاری در چارچوب اتحادیه ادامه خواهد داشت و دو طرف نسبت به آن تمام تلاش خود را خواهند کرد.

انگلستان در مارس سال آینده (فروردین) از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و از هم‌اکنون نگرانی‌های زیادی برای ادامه فعالیت اقتصادی شرکت‌های آلمانی در انگلستان ایجاد شده است.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که اقتصاد انگلستان بیشتر از سایر اقتصادهای اروپایی از برگزیت لطمه خواهد خورد و این موضوع خطر افزایش تورم و کاهش رشد را در این کشور در پی خواهد داشت.

ماه گذشته میلادی رویترز در گزارشی برگزیت و دونالد ترامپ را بزرگ‌ترین دشمنان اقتصاد آلمان دانسته بود که رشد اقتصادی در این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام/4093/

نظر شما