شناسهٔ خبر: 29959605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

بازدید استاندار خراسان جنوبی از بازارچه مرزی میل 73

به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان که امروز (جمعه) برای بررسی وضعیت بازارچه های مرزی به شهرستان های درمیان و زیرکوه سفر کرده است، پس از بازدید کارخانه سیمان

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمدصادق معتمدیان که امروز (جمعه) برای بررسی وضعیت بازارچه های مرزی به شهرستان های درمیان و زیرکوه سفر کرده است، پس از بازدید کارخانه سیمان باقران در درمیان به بازارچه گلورده یا میل 73 رفت.
این بازارچه مرزی سال 1373 با هدف ثبات مرزنشینان و امتیاز برای آنان ایجاد شد و سال 1383 رتبه اول را در کشور کسب کرد.
انواع مصالح ساختمانی و موادغذایی از این بازارچه به کشور افغانستان صادر می شد که از بهمن ماه سال 1393 به شکل یکطرفه از سوی دولت افغانستان تعطیل شد و در حال حاضر بسته است.
همچنین نشستی با حضور استاندار و مسئولان ذیربط برای وضعیت بازارچه مرزی و بررسی راهکارهای فعال سازی آن در حال برگزاری است.
خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی یزدان، گلورده (میل 73)، ماهیرود (میل 78) و دوکوهانه و 2 گمرک بیرجند و ماهیرود است.
پنجم بهمن ماه 93 چهار بازارچه مرزی خراسان جنوبی از جانب کشور افغانستان تعطیل اعلام شد اما این کشور تصمیم گرفت بازارچه ماهیرود که چسبیده به گمرک رسمی بود، فعال باشد.
با توجه به موقعیت استراتژیک خراسان جنوبی به عنوان پل ارتباطی بین ایران و همسایگان شرقی بازارچه های مرزی می تواند نقش موثری در رونق اشتغال، توسعه زیرساخت ها، توسعه اقتصادی، خدمات رسانی و غیره داشته باشد و دور جدیدی از اقدامات مسئولان برای فعال سازی بازارچه ها در این استان شکل گرفته است.
7559*3028
انتهای پیام

نظر شما