شناسهٔ خبر: 29959554 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمان آماده‌باش نیکلاس مادورو به نیروهای مسلح ونزوئلا

رئیس‌جمهور ونزوئلا از آماده‌باش نیروهای مسلح این کشور برای شکست طرحهای امپریالیستی و دفاع از مردم خبر داد.

صاحب‌خبر -

فرمان آماده‌باش نیکلاس مادورو به نیروهای مسلح ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد به نیروهای مسلح این کشور دستور داده است برای شکست توطئه‌های امپریالیستی آمادگی خود را در بالاترین سطح حفظ کنند.

نیکلاس مادورو روز جمعه در شبکه توییتر نوشت: «به نیروهای مسلح دستور آماده‌باش داده‌ام و اینکه آمادگی، نظم و ورزیدگی خود را در بالاترین سطح حفظ کنند تا توطئه‌های امپریالیستی را شکست دهند و از صلح و امنیت محافظت کنند. تکیه‌گاه مردم ونزوئلا شما هستید».

مادورو اخیراً جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، را متهم کرده که با همکاری رئیس‌جمهور کلمبیا در حال طرح‌ریزی نقشه ترور و سرنگونی دولت او هستند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا مهرماه نیز فاش کرد آمریکا به دولت کلمبیا دستور داده تا او را ترور کند. او در نطقی تلویزیونی اعلام کرد: «این را به تمام جهان می‌گویم، دستور قتل مادورو از سوی کاخ سفید که خواستار قتل من است به بوگوتا (پایتخت کلمبیا) داده شده است». وی همچنین افزود: «به همین دلیل است که مرا دیکتاتور می‌خوانند چرا که هر چیزی که علیه آنها باشد، به دیکتاتوری متهم می‌شود».

اوایل مردادماه یک هواپیمای بدون سرنشین حامل مواد منفجره وارد محل سخنرانی نیکلاس مادورو شد، ولی با اقدامات زود هنگام محفظان او، عملیات این پهپاد برای ترور مادورو شکست خورد. یک گروه شورشی ناشناخته موسوم به «جنبش ملی سربازان تی‌شرت پوش» از طریق ارسال پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت. دولت ونزوئلا، آمریکا، کلمبیا، و رهبر مخالفان را طراح و مجری عملیات ترور نافرجام مادورو اعلام کرد.

همچنین روزنامه نیویورک‌تایمز شهریور ماه در گزارشی فاش کرد «دولت ترامپ طی یک سال گذشته به منظور بررسی طرحهای سرنگونی نیکلاس مادورو نشستهای مخفیانه‌ای با شماری از افسران ناراضی ارتش ونزوئلا برگزار کرده است». مقامات آمریکایی و یکی از افسران پیشین ارتش ونزوئلا این خبر را به نیویورک‌تایمز اعلام کرده بودند.

انتهای پیام/

نظر شما